eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie_zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!) › Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
  • Data: 2013-11-04 09:55:52
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 31 Oct 2013 14:23:39 +0100, Ergie

    > Nie wiesz o czym piszesz. Aby ogrzać pomieszczenie o 2-3 stopnie powietrzem
    > płynącym w kanale fi100 o prędkości przepływu 1,5m/s podczas gdy mamy w nim
    > zakumuloane zimno w wylewce trzeba by godzin, a nie minut.

    Dokładnie to samo uzyskujesz odkręcając kaloryfery. Ogrzewasz powietrze,
    dopiero po paru godzinach ew. ściany/wylewkę/przedmioty -- ale przecież nie
    taki był cel. Można polemizować czy szybciej zrobi to kaloryfer w rogu
    pomieszczenia czy wentylacja mechaniczna mieszająca powietrze. Podane przez
    Ciebie 40m3/h to dosyć "bezpieczna" wartość jak na tryb szybkiej zmiany
    temperatury, ale wg mnie i tak szybciej osiągnie się żądaną temperaturę
    podgrzewając powietrze nawiewane (o ile instalacja jest poprawnie
    wykonana).

    > I będę miał rozgrzaną podłogę i zimny nawiew? Super!

    Tak. To chyba normalne jeśli chcesz szybko obniżyć temperaturę. Obecnie jak
    to osiągasz?

    Poza tym chłodny nawiew na "górę" i ciepły od dołu ma nawet swoją nazwę --
    komfort. Dlatego między innymi w lepszych samochodach w trybie
    automatycznym po osiągnięciu żądanej temperatury koputer podaje Ci
    cieplejsze powietrze na nogi a chłodniejsze na twarz.

    Obawy miałbym w drugą stronę, tj. zimna podłoga i gorąc od góry -- ale
    przecież już ustaliliśmy, że ogrzewana podłoga nie traci tak szybko ciepła
    gdy akurat przekierować ogrzewanie na powietrze, a i nie nadmuchujemy
    powietrza o temp. 40sC do pomieszczenia z powietrzem -10 więc problemu z
    tzw. komfortem być nie powinno.

    --
    Pozdor Myjk