    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Date: Thu, 08 Dec 2011 22:28:01 +0100

    Dnia 08-12-2011 o 21:59:13 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Krążę koło tego tematu i nie mogę zdecydować jakie rozwiązanie wybrać.
    > Dom będzie ogrzewany kotłem węglowym/miałowym/ekogroszek bez większej
    > automatyki.
    > Planuję zrobić dla kotła obieg otwarty do którego włączę zasobnik CWU
    > 300l. Reszta będzie za wymiennikiem ciepła.
    >
    > Reszta to:
    > Parter 5 grzejników + 3 obwody ogrzewania podłogowego o powierzchniach:
    > kuchnia około 7m2, łazienka około 7m2, hol, przedsionek około 15m2.
    > Poddasze 5 grzejników + dwa obwody podłogówki o powierzchniach: łazienka
> [...]
    Wg mnie bez sensu, póżniej będziesz żałował że nie dałeś wszędzie
    podłogówki.

    > Jak rozwiązać w sposób możliwie tani takie ogrzewanie?
    Nie mieszać systemów, dać jedną pompę z mieszaczem w kotłowni i do niego
    podłączyć dwa rozdzielacze parter, piętro, wystarczą wtedy proste
    rozdzielacze
    z przepływomierzami. Do łazienek i tam gdzie trzeba dodać grzejniki i
    podłączyć w kotłowni przed mieszaczem, czyli zaraz za wymieniikiem.
    Każdy grzejnik osobnymi rurami.
    Wszystkie rury w PEX-ie lub zgrzewane. Jedynie podłączenie kotła do
    wymiennika
    i CWU w miedzi.

    --
    Pozdr