  • 41. Data: 2011-10-21 13:56:36
    Temat: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Oczywiście ocieplić trzeba ale może lepiej było kupić kominki dachówkowe

    Z kominków dachówkowych też zawiewa...
    Taki urok wentylacji grawitacyjnej, albo zamknięta i nie działa wcale,
    albo otwarta i różnie bywa - od wiatrów zależy, jak wieje w połać, gdzie
    właśnie one są, to będzie wiało do środka - teraz u mnie północny wiatr,
    a ja na północnej połaci mam kominki i... trochę czuć w kuchni, że
    zawiewa...

    pozdr
    Robert G.

  • 42. Data: 2011-10-21 15:22:18
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Robert G" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > właśnie one są, to będzie wiało do środka - teraz u mnie północny wiatr, a
    > ja na północnej połaci mam kominki i... trochę czuć w kuchni, że

    Ale przynajmniej nie ma kłopotu z przewodzeniem i ociepleniem i przebiciem
    sie przez dach, cieknięciem obróbkami. Koszt takiego rozwiązania
    niewspółmiernie mniejszy.

  • 43. Data: 2011-10-24 14:18:11
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Na forum muratora dostałem taką oto opinię o zbrojeniu mojego stropu:

    "U bruneta , mimo jego staranności i staranności kierownika sa błedy w
    zbrojeniu stropu..pewnie kierownik od drogownictwa. Pręty są nie w tej
    kolejności co powinny i brak jest gdzieniegdzie prawidłowych zakotwień
    prętów (przy podciągu, wieńcu pręty równoległe do nich powinny iść pod
    prętami głównymi a jest odwrotnie..chyba że wzrok mi sie pop..rzył.
    Widziałem pręt górny zakończony w strefie rozciąganej bez zagiecia) Strop
    sie nie zawali bo ze zbrojeniem to jest ostro przegiety z ilościa.
    Jeżeli majster z Twojej ekipy nie umie zazbroic stropu to niech wspólnie z
    kierownikiem usiądą, narysuja zbrojenie i zrobia jak narysowali, aby nie
    było spychologii kto winny itp."

    Czy mógłby mi ktoś wskazać konkretne zdjęcie, na którym widać te błędy w
    zbrojeniu? Przyznaję, że nie bardzo rozumiem ten opis. Autor tego tekstu nie
    chce nic więcej napisać.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 44. Data: 2011-10-24 14:57:29
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:j83s34$aoh$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]

    > Czy mógłby mi ktoś wskazać konkretne zdjęcie, na którym widać te błędy w
    > zbrojeniu? Przyznaję, że nie bardzo rozumiem ten opis. Autor tego tekstu

    Ah one są na drugiej stronie :-) Zaraz zerknę ale już widać, że beton jest
    źle wylany. Brak wibrowania, rakie rozgarnianie jest nic nie warte. Pręty
    mogą w ogóle nie być otulone co w połączeniu ze spapranym zbrojeniem może
    spowodowac pękanie sufitu.
    Strop zwykle leży na na 2 ścianach, a boczne przyjmuje się jakby ich nie
    było. Zrób skana projektu

  • 45. Data: 2011-10-24 15:05:28
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote
    in message news:j83s34$aoh$1@usenet.news.interia.pl...
    > Na forum muratora dostałem taką oto opinię o zbrojeniu mojego stropu:

    Tak, musisz zeskanować projekt stropu wraz ze strzałkami w jaka stronę on
    leży. Czy ma sie opierać na ścianach zewnętznych czy na tych niby
    podciągach. Ktoś go konstrułował i po tym dojdziemy czy pręty są we
    właściwej kolejności.
    To, że nie mają haczyków i mogą się wyślizgnąć to prawe ci napisali..
    Trudno oszacować o ile osłabiony jest strop. Ale bez wibrowania go to
    jeszcze bardziej.
    Musisz wymusić oświadczenie gwarancyjne na piśmie, np na 10 lat za pęknięcia
    i od razu ustalicie sposób naprawy na ich koszt czyli pewnie regipsy i
    malowanie całości.

  • 46. Data: 2011-10-24 15:18:26
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    > Tak, musisz zeskanować projekt stropu

    Zbrojenie dolne: http://img855.imageshack.us/img855/2751/stropzbrdoln
    e.jpg
    Zbrojenie górne: http://img580.imageshack.us/img580/6370/stropzbrgrne
    .jpg

  • 47. Data: 2011-10-24 15:49:45
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j83vk2$g7q$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

> [...]

    Masz tam opisy NR7 ... NR11 NR12 i tak dalej poszukaj ich w szczegółowym
    opisie.
    nie widzę na tych zdjęciach kierunku stropu ale chyba prawo lewo są ściany
    nośne

    daj tam dalej te wszystkie pozycje

  • 48. Data: 2011-10-24 15:59:35
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > opisie.
    > nie widzę na tych zdjęciach kierunku stropu ale chyba prawo lewo są ściany

    W tabelce mam listę prętów, ale tam jest tylko numer pręta, przekrój,
    długość, ilość prętów, waga - nic więcej.

    To strop zbrojony dwukierunkowo, ściany nośne są tam gdzie na rysunku
    oznaczono wieniec W1. Dodatkowo występuje podciąg P1.

  • 49. Data: 2011-10-24 18:03:34
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j84217$jrj$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    >
    > To strop zbrojony dwukierunkowo, ściany nośne są tam gdzie na rysunku
    > oznaczono wieniec W1. Dodatkowo występuje podciąg P1.

    Niech się wypowie budowlaniec, o ile taki w ogóle tutaj jest :-)
    Nie rozumiem tego rysunku. U mnie wszystkie stropu opierały się na
    przeciwległych ścianach, a dwie pozostałe ściany jaby nie brały udziału w
    przenoszeniu obciążenia.
    Od tego zależy zapewne czy masz te pręty dobrze czy źle.

  • 50. Data: 2011-10-24 18:48:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2011 o 16:18:11 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy mógłby mi ktoś wskazać konkretne zdjęcie, na którym widać te błędy w
    > zbrojeniu? Przyznaję, że nie bardzo rozumiem ten opis. Autor tego tekstu
    Bo pierniczy, zbrojenie masz dobrze zrobione, prętów żebrowanych nie trzeba
    zaginać na końcach, a pręty z siatki są prawidłowo wpuszczone w wieniec.
    Wieńce też dobrze zrobione.
    Jedynie co się mogę doczepić to do konstruktora że nie dał co 3 pręt
    dodatkowego pręta odgietego do góry przy podporze, tak się powinno robić
    ze wzgledu
    na siły ścinające działające na strop przy podporze, ale bez tego też
    wytrzyma,
    w końcu nikt nominalnie nie obciąża stropu.
    --
    Pozdr
    JanuszK