  • 11. Data: 2009-10-02 13:46:21
    Temat: Re: Splata calosciowa kredytu we frankach
    Od: spp <s...@o...pl>

    rrr. pisze:

> [...]
    > wyglądał jak świeży import z Bejrutu)został na promie bardzo grzecznie
    > zapytany przez celnika ? Oficera IO ?, na jak długo jedzie do Londynu i
    > czy ma na tyle forsy bo to drogie miasto. Koleżka mój na którego widok
    > pewnie dalibyście od razu po 5zł na bułkę i odplamiacz, wyciągnął zwitek
    > , tak na oko dwuletnią pensję tegoż urzędnika i flegmą przewyższającą
    > nawet legendarną brytyjską powiedział, że jedzie na zakupy, bo drożyzna
    > Londynu to mit :) Mina urzędnika bezcenna, jeszcze raz przeprosił, że on
    > tak musi, że to taka praca itp. Żadnych dodatkowych pytań czy formularzy.

    Mam wrażenie że Twój znajomy nieco konabuluje albo ... miał szczęście -
    kwoty powyżej 10000 EUR podlegają zgłoszeniu organom celnym (w Polsce).
    Każdy celnik w każdym kraju ma prawo poprosić o udokumentowanie
    posiadanej przez podróżnego przy sobie 'większej' sumy pieniędzy ale ile
    wynosi limit dla GB to akurat nie wiem,. :(
    Acha - biznesowy tłumaczenia odpadają.

    > Dlatego też ilość forsy, którą da się upchnąć po kieszeniach nie robi na
    > nikim wrażenia, już bardziej plecak ze stelażem, czy prawdziwie
    > amerykańska polistyrenowa torba w paski po 1 rublu za sztukę. :)

    Robi, robi - na posiadaczu jak go celnicy uświadomią. :)

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-10-03 07:35:45
    Od: p...@p...onet.pl

    > W tabelach kursow walut np http://www.money.pl/pieniadze/forex/ pojawiaja
    > Czy ktos z Was wie jak i gdzie wymienic zlotowki na franki po kursie
    > zblizonym do tego podawanego w kursach walut?
    >

    > Szczepan

    Widze ze wszyscy gadaja nie na temat wiec ci doradze jak to zrobic :

    1) Zakladasz konto u maklera na WGT (warszawska gielda towarowa) - ja polecam
    firme DMK bo sam z nich korzystam
    2) wplacasz kase w zlotowkach troszke wiecej niz wychodzi ilosc frankow w
    twoim kredycie
    3) dzwonisz do maklera i pytasz sie jaki ma kurs - uwaga to sa kursy z rynku
    miedzybankowego czyli takie wzgledem ktorych ogolnie mowiac banki wyliczaja
    swoje dodajac spread
    4) jesli kurs ci pasuje to skladasz zlecenie kupna kontraktow z fizyczna
    dostawa waluty - dokladnie co i jak na pewno ci wytlumacza w DMK.
    5) gdy franki pojawia sie na twoim koncie (bedziesz widzial je bo codziennie
    sa wysylane maile ze stanem rachunku) mozesz zlozyc np mailowo dyspozycje zeby
    przelali ci te franki na rachunek w banku z ktorego splacisz kredyt

    teraz koszty:
    zalozmy ze masz do splacenia kedyt 200 000 frankow
    to musisz kupic 4 kontrakty "duze" czyli o wartosci 50 000 frankow
    prowizja za taki jeden kontrakt to 53 PLN jak pamietam plus spread w wysokosci
    30 pipsow czyli 0,30 grosza plus koszt przelewu to chyba 5 lub parenascie PLN.

    czyli zakladajac ze w chwili gdy dzwonisz jest kurs 2,80 pln za franka to ty
    zaplacisz wtedy 2,80 + 30 pipsow czyli = 2,8030 pln za franka(30 pipsow to 0,3
    grosza) + prowizja za 4 kontrakty + prowizja za przelew (niech bedzie
    parenascie zlotych)

    oczywiscie istnieje mozliwosc kupna "malych" kontraktow o wartosci 10 000
    frankow.
    Wiec jak masz jakas nierowna kwote to mozesz ja sobie zlozyc z kupna "duzych"
    i "malych" kontraktow.

    Tyle- to jest najtansza wersja jaka ja znam- przy czym masz mozliwosc kontroli
    kursu po jakim chcesz zakupic walute na biezaco.

    Przemek

  • 13. Data: 2009-10-03 08:20:58
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik spp napisał:

> [...]
    > posiadanej przez podróżnego przy sobie 'większej' sumy pieniędzy ale ile
    > wynosi limit dla GB to akurat nie wiem,. :(
    Też bym tak myślał gdybym nie stał obok :) Może po prostu ten urzędnik
    był lepszym psychologiem jak mi się wydawało i uwierzył, że koleżka nie
    pierze forsy dla mafii tylko ściąga motorki z UK ?

    > Robi, robi - na posiadaczu jak go celnicy uświadomią. :)

    Mogę nie mieć racji, ale IMHO nie ma limitu kwoty wywożonej/wwożonej w
    UE (a raczej w Schengen). Limit równowartości 10 000 ojro dotyczy
    jedynie zgłoszenia. Ergo wypłacając 200k CHF jedziemy z potwierdzeniem
    wypłaty bankowej lub pisemnie zgłaszamy odpowiednim organom celnym, że
    tyle mamy i tyle. Nikgo nie obchodzi po co nam tyle forsy, albo skąd ją
    mamy. Przynajmniej nie celników.

    pozdrawiam
    rafał

  • 14. Data: 2009-10-03 09:13:22
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > kontroli
    > kursu po jakim chcesz zakupic walute na biezaco.

    Niezmierne dzieki,
    mysle ze to jest jedyne wlasciwe rozwiazanie.

    --
    Szczepan

  • 15. Data: 2009-10-03 12:16:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > bankowej lub pisemnie zgłaszamy odpowiednim organom celnym, że tyle mamy i
    > tyle. Nikgo nie obchodzi po co nam tyle forsy, albo skąd ją mamy.

    Nikt ci nie napisał, że sa limity, tylko że trzeba mieć potwierdzenie skąd
    masz kasę i że trzeba zgłosić jej przewóz. Nie wiem co to jest to twoje
    ojro. A odnośnie Szwajcarii i przewozu niezgłoszonej gotówki może byc
    kiepsko, bo jakiś czas temu była podana informacja o problemach polskiego
    biznesmena co pojechał z gotówką kupić dom w Szwajcarii i miał spore
    problemy na granicy właśnie ze Szwajcarami.