  • 11. Data: 2011-12-02 08:17:56
    Temat: Re: Stelaz Geberit - nogi na wylewke, czy na strop?
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    news:jb9prh$dhk$1@news.task.gda.pl...

    > tak wylewka pracuje ale nie przesadzaj... bo wychodzisz mi na
    > teoretyka a nie praktyka. :)
    >

    > widzialeś kiedy jaka wylewkę w łązience która wyrwała geberita i zabudowę?
    >

    > imho wyrywanie zabudow jest możliwe jak komuś siadł chudziak o 4 cm :)

    widziałem dwa przypadki gdy pracująca wylewka spowodowała wyrwanie zabudowy
    GK okalającej spłuczkę, z tym że była to konstrukcja "doklejona" do ściany
    stałej - taki klocek stojący przy ściane. Wyrwanie to oczywiście nie była
    żadna katastrofa budowlana tylko zerwanie spoin (fug) pomiędzy scianą stałą
    i ich wykruszenie. Po zamocowaniu nóg stelaża do stałego stropu problem już
    nie wystąpił. Kilkukrotnie widziałem popękane kafelki które zostały połozone
    na dylatacjach pomiędzy płytami wylewki. Po coś jednak te dylatacje pomiędzy
    płytami i wzdłuż ścian się wykonuje

  • 12. Data: 2011-12-02 11:21:57
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał

    Witam.

    > Po coś jednak te dylatacje pomiędzy płytami i wzdłuż ścian się wykonuje

    Zgadzam sie ;-))

    Mam pytanie
    Jak bezkurzowo
    zrobic dylatacje pomiedzy cokolikiem z plytki
    a plytka podłogową.
    Czy prosciej zerwac cokoliki i polozyc od nowa
    z zachowanien odpowiedniej dylatacji?

    pozdrawiam
    Adams

  • 13. Data: 2011-12-02 18:42:49
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Najprościej będzie przekuć się do posadowienia budynku i zrobić dodatkowe
    ławy fundamentowe do Geberita.
    Oczywiście przed wykonaniem ław trzeba zrobić badania geologiczne nośności
    gruntu.
    Dobrze byłoby wsadzić jakiesik żebro nośne dwuteowe. Tylko koniecznie z
    atestem.
    Najlepiej powierzyć to firmie wyspecjalizowanej w konstrukcjach mostowych
    np. Mostostal Kielce.
    Ze wzgledu na fakt, że to jednak woda to konsultacje inżyniera specjalisty
    od budownictwa wodnego absolutnie konieczne !!!

  • 14. Data: 2011-12-03 13:11:17
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dobre, bo proste ;-)

    Co do mojego tytułowego pytania:
    Jako kompromis zaproponuję podłożenie pomiędzy wylewkę (jastrych cementowy
    zbrojony włóknami), a stopy stelaża Geberit ocynkowanego profilu podłogowego
    od suchej zabudowy GK, celem pewnego rozłożenia sił od punktowego nacisku
    stóp (na przypadek gdyby cement pod stopami miał się wykruszać).

    I tak ten stelaż będzie zabudowywany płytami gk (co nie jest moją bajką, bo
    zdecydowanie był wolał obmurowanie stelaża technika mokrą, ale ten wykonawca -
    generalnie od układania płytek - jakoś bardzo się broni przed murowaniem
    czegokolwiek.

  • 15. Data: 2011-12-05 17:49:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    _THX. wrote:
> [...]
    > bajką, bo zdecydowanie był wolał obmurowanie stelaża technika mokrą,
    > ale ten wykonawca - generalnie od układania płytek - jakoś bardzo się

    jak cchesz go obmurować to zastosuj stelarz do zabudowy ciężkiej, mocuje sie
    go tylko dościany. czterema śrubami.

  • 16. Data: 2011-12-06 09:45:01
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mama taki stelaż, ale wykonawca kreci nosem, że nie da rady zamocować, że
    popęka itp. (ściana jest z 12 cm pustaków Silka).
    Też myślę, że kołki 12mm ze śrubami 8 mm plus podmurówka z gazobetonu (samo
    przymocowanie 4 srubami nie wystarczy, bo na wiszącym wc jednak spory moment
    jest) dałyby radę, ale w sumie pomyślałem, że jak da się stelaż na nogach
    oddalony nieco od ściany, to przez tę ścianę będą mniej dźwięki przechodziły
    (np. spuszczania wody w środku nocy czy napełniania zbiornika).

    Kiedyś przykręciłem Friateca do takiej ściany 12 cm (ceramicznej, dzielącej z
    kuchnią w tamtym przypadku), i zawsze w kuchni słychać przez ścianę dźwięk
    napełniania zbiornika w łazience (spłukiwania nie słychać).

    -----

  • 17. Data: 2011-12-07 04:43:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    _THX. wrote:
    > Mama taki stelaż, ale wykonawca kreci nosem, że nie da rady
    > zamocować, że popęka itp. (ściana jest z 12 cm pustaków Silka).
    zabawnego masz wykonawcę... :)

    Silka to jeden z mocniejszych materiałów budowlanych

    > Też myślę, że kołki 12mm ze śrubami 8 mm plus podmurówka z gazobetonu
    > (samo przymocowanie 4 srubami nie wystarczy, bo na wiszącym wc jednak
    > spory moment jest) dałyby radę

    montować należy zgodnei z zaleceniami producenta.

    a to juz kwestia proejtowania.

  • 18. Data: 2011-12-07 08:07:54
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > (samo
    > przymocowanie 4 srubami nie wystarczy, bo na wiszącym wc jednak spory

    Co on p....doli ? Spokojnie da radę. Gdyby te stelaże się masowo wyrywały ze
    ścian to jednak można podejrzewać że producenci zmieniliby system mocowania.
    Ważną sprawą jest podmurówka - on stanowi opór dla sił wywieranych przez
    muszlę. Dodatkowo dochodzi usztywnienie w postaci zabudowy ściany na której
    będzie wisiała muszla i ta ściana powinna być bardzo solidnie zespolona z
    podmurówką na całej powierzchni. Wykonawca pieprzy głupoty bo pewnie w życiu
    nie montował takiego stelaża, a stelaż do zabudowy lekkiej jest w porównaniu
    z zabudową ciężką po prostu miękki.

    Mam u siebie spłuczkę do zabudowy ciężkiej zamocowaną na 12 cm ścianie z
    cegieł standardowo wg zaleceń producenta, podmurowaną cegłami i obudowaną w
    licu płytą GK ze zwykłymi miękkimi płytkami ściennymi. Wisi już z 6 lat, nic
    się nie dzieje, nic nie pęka, nie zrywa, nie ścina i nie wyrywa ze ścian.

  • 19. Data: 2011-12-07 11:23:25
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Silikat sam w sobie jest mocny, tyle że Silka ma w sobie puste komory, i
    pytanie czy gruibość ścianki jest wystarczająca do dobrego zakotwienia kołka
    pod śrubę.
    Choć "na moje oko" kołek 12 mm plus śruba 8 mm plus podmurówka z gazobetonu
    powinny załatwić sprawę.

    -----

  • 20. Data: 2011-12-07 11:25:52
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>