    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Świat Hudrauliki według Jacka Plumpi
    Date: Wed, 3 Feb 2010 10:24:56 +0100

    news:hk9hm1$72m$1@news.onet.pl...

    > Gdybyś nie był idiotą i pieniaczem to zauważył byś, że ja już zakończyłem
    > z tobą dyskutować na tematy solarów zanim zadałeś to pytanie.
    > Poza tym to i tak nie ma większego znaczenia, bo i tak wymiana ciepła
    > będzie znacznie więsza od wężownicy kotła niż poprzez izolację.

    Nie nie nie Dużo wcześniej juz twierdziłem że jest to pomijalnie mało az w
    końcu policzyłem.
    Nie mieszaj do tego wężownicy kotła. I nie zmieniaj teraz swoich wypowiedzi.
    Pisałeś wyrażnie że uzysk kolektora w zimie jest mniejszy ponieważ zbiornik
    nagrzewa się bardzo szybko od pomieszczenia.
    Jak szybko? Pan Plumpi raczył nie wiedzieć. A jest to znikomie mało.

    > A ja policzę i wyjdzie mi inny wynik.

    Policz więc i przedstaw wyniki przecież od poczatku o to chodzi że ja chcę
    abyś mi udowodnił że zbiornik nagrzewa się "bardzo szybko" jak to
    określiłeś.

    > Uwzględniłeś całą powierzchnię wymiennika tzn. jego bok jak i dno oraz
    > górę oraz to, ze masz zaokrąglenia ?

    Ty jesteś takim idiotą skończonym czy udajesz takiego?
    Przeczytaj wyraźnie to co było liczone. Podałem w przybliżeniu powierzchnię
    boków po obwodzie oraz dekli górnego i dolnego.
    Nawet dla ciebie lepiej bo po obwodzie zewnętrznym zawyżając wynik.
    Jesteś tak tępy umysłowo że wszyscy się z ciebie smieja a ty myślisz że w
    cyrku jesteś.

    > Czy uwzględniłeś przenikanie ciepła poprzez ryry doprowadzające wodę i
    > zawory, które nie posiadają aż tak grubej izolacji jak sam zbiornik ?

    Aby ci udowodnić że zbiornik nei nagrzewa sie "bardzo szybko" jak napisałeś
    można sobie to darować bo wynik i tak jest to pomijalnie mało.

    > Czy uwzględniłeś, że na różnych wysokościach woda ma różną temperaturę ?
    Nie muszę bo przyjąłem że w całym zbiorniku średnia temperatura wody rano
    to temp 10stC.
    jak chcesz to policzymy dla średniej wyższej tak jak tu chcesz ale to nie
    będzie wyniku 13W lecz sporo mniej w może i wręcz wyjdą straty zbiornika bo
    średnia temperatura jego będzie być może wyższa niż otoczenia.

    > Czy uwzględniłeś, ze woda z kranu w tym zbiorniku nie będzie miała
    > temperatury takiej samej jak w instalacji wodnej, bo się pomiesza z ciepłą
    > znajdującą się w zbiorniku ?

    "Woda z karanu w tym zbiorniku"
    Co to za bełkot?

    Że co ciemniaku? Dla obliczeń wziąłem temperaturę wody w zbiorniku a nie w
    kranie. Wbij to do swojej pustej głowy. Jedno z drugim nie ma nic
    wspólnego.
    Następna twoja teoryja.

    > Czy uwzględniłeś, ze zbiornik zbudowany jest z blachy stalowej, która
    > przewodzi ciepło z góry na dół podgrzewając dolne partie wody ?

    To się to ma jak gówno do parowozu na którym może wpaść w poślizg. To co
    zachodzi wewnątrz zbiornika nie ma nic wspólnego z ilością ciepła jaką ten
    zbiornik przyjmie z otoczenia. Nie rozumiesz tego ciemniaku? Pisałeś że
    zbiornik nagrzewa się od otoczenia "bardzio szybko"
    Jeśli już to należało by uwzględniac opór cieplny stali jako przegrody ale
    ty za cienki jesteś żeby to pojąć.

    Reszta poniżej wycinam bo szkoda mi tłumaczyć twoich bredni.

    > Tylko nie pisz, że czegoś takiego w ogóle nie ma, bo w tym momencie się
    > ośmieszysz.

    Właśnie się ośmieszyłeś.

    Ośmieszyłeś się ty ciemniaku. Do obliczeń ilości energii jaka przeniknie
    przez przegrodę to co napisałeś to są pierdoły o jakich świat jeszcze nie
    słyszał.

    Przyznaj lepiej. Daleś ciała no nie? 13W wyszło, 0,037stC/h i choćbyś nie
    wiem jak srał to po dołożeniu twoich postulatów wyjdzie sporo mniej.
    Ale wstyd! Plumpi się pomylił! Bo wyszło że to setne części stopnia a nie
    "szybko się nagrzeje". Jak by to gówno teraz zetrzeć. Nie da się zostanie na
    wieki wieków w necie.

    Pytam więc po raz kolejny czy nadal twierdzisz że zbiornik w którym jest
    10stC w kotłowni w której jest 17stC nagrzewa się cytuję "bardzo szybko"
    Na skróty bez twoich dyrdymałów widać że są to tak znikome wartości że jest
    tak jak od początku pisałem czyli bez znaczenia.
    Po drugie nagrzewanie się zbiornika nie ma znaczenia co co ilości zliczonej
    energii przez licznik na wężownicy kolektora bo to zupełnie co innego.

    > No to proszę oto fragmenty twoich wypowiedzi z kolejnych postów:
    ...ciach...

    Czy tam jest gzieś napisane jest przeze mnie "idioto" ??? Czego ciemniaku
    użyłeś jako pierwszy?
    Panie jajako Plumpi ?

    > Prawie każde twoje zdanie od samego początku dyskusji zawiera ironię,
    > kpiny i szyderstwa nie na temat dyskusji lecz pod adresem osób, które
    > śmią, mieć inne zdanie niż ty.

    Pod twoim adresem oczywiście tak, bo pierdzielisz takie farmazony i nie
    przyjmujesz do wiadomości faktu że się mylisz.

    Jeszcze raz teorie Pana Plumpiego.
    Na wszystkie mam przygotowane cytaty wypowiedzi Pana plumpiego jak by kto
    chciał.

    Podsumowanie:

    1. W zimie kolektor rano grzeje bardzo mało bo robi to za niego zbiornik
    który stojąc w pomieszczeniu kotłowni nagrzewa się bardzo szybko od
    pomieszczenia.

    2. W zimie ilość energii wyprodukowanej przez kolektor zliczana przez
    licznik energii na wężownicy kolektora jest zawyżona bo zbiornik nagrzewa
    się od pomieszczenia i przez kocioł. Tylko jakim cudem licznik energii na
    wężownicy potrafi tą energię uzyskaną od pomieszczenia "zobaczyć" to tego
    już Jacek Plumpi nie potrafi wyjaśnić.

    3. Zamiast ustawić mniejszy przepływ glikolu na pierwszym lepszym zaworze w
    instalacji kolektorów Nasz Gieniusz Wynalazca Jacek Plumpi stosował swój
    wunder sterownik który przyrywaną praca pompy potrafił uzyskać wyższy uzysk
    energii (podobno empirycznie potwierdzony). Tylko że Pan Plumpi nie rozumie
    faktu że praca przerywana to nic innego jak zmniejszenie wartości
    skutecznej przepływu co można zrobić prostym przykręceniem zaworu. Potem
    wymyślił bajeczkę z której wynika że dziesięć lat temu świat nie znał
    jeszcze zaworów (rury widocznie zatykane były drewnianym kołkiem).

    4. 100 kWh energii wyprodukowanej przez kolektory w styczniu jest
    bezużyteczna ponieważ jak to wyraznie napisał i tak zostanie zastąpiona
    energią z kotła i otoczenia.

    5. W zbiorniku z wodą występuję bardzo gwałtowne procesy. Np. cały zład wody
    unosi się gwałtownie i opada powodując że woda w zbiorniku bardzo szybko się
    miesza.

    6. W zbiorniku z wodą ciepła woda opada na dno.

    7. W zimie gdy w zbiorniku jest 10stC, a kolektor ma 30stC kolektor nie
    nagrzeje zbiornika ale w lecie gdy w zbiorniku jest 30st i wiecej, jak
    najbardziej.

    8. Ścianki zbiornika mają znaczący duży wpływ na ogrzewanie ciepłą woda na
    górze zimnych dolnych partii wody.

    Wyliczać dalej?

    > Kolego jak ja miałem do czynienia z takimi urządzeniami pracującymi w
    > przemyśle ciężkim, gdzie je serwisowałem i dbałem o ich prawidłowe i
    > dokładne pomiary prawie 25 lat temu to prawdopodobnie ty jeszcze ssałeś
    > mleko matki, albo jeszcze cię nie było w planach na najbliższą
    > dziesięciolatkę :)

    A może to ty jesteś sporo młodszy ode mnie i jeszcze się od pieluchy nie
    odkleiłeś ?

    > Skoro uważasz się za takiego mądrego to powiedz mi jak dokonałeś
    > kalibracji tego miernika ?

    Nieeeee Panie plumpi. Tu chodzi o to że to ty uważasz się za
    wszystkowiedzącego i nieomylnego aż zjawił się prosty człowiek z głową na
    karku który w mig zauważył że karmisz grupowiczów bzdurami.
    A teraz aby jakoś ukryc smród po swoich nietrafionych teoryjach zadajesz
    pytania na temat kalibracji i inne próbując zsunąć dyskusję na inny tor.
    Tylko że to jest bez znaczenia i nie związane z tym o czym wyżej mowa.
    Ale zdradzę ci trochę tej tajemnicy.
    Ciepło właściwe glikolum, temperatura na zasilaniu i powrocie wężownicy
    oraz wartość przepływu l/h wyznaczona przez rotametr oraz licznik przepływu.
    Rotametr zgodnie z normami niemieckimi posiada odpowiednią klasę pomiaru do
    zliczania przepływu w instalacjach z glikolem.
    Licznik przepływu także.
    Licznik energii także.
    To wystarczy aby z wystarczająca dokładnością określić ilość doprowadzonej
    energii do zbiornika. Na tej samej zasadzie działają liczniki energii
    stosowane w rozliczeniach za ciepło, różnią się czasem sposobem pomiaru
    przepływu.

    > Jakie przyjąłeś dane przepływów ?

    To ty nie wiesz że litry na minutę?

    > Jaką dokładność przepływu oraz liniowość pracy przy zmianach prędkości
    > posiada pompa ?

    Wystarczająco duża do moich celów.

    > Jaką lepkość posiada medium ?

    A zobacz sobie w tabele. Jest wszystko w necie. Podpowiem, u mnie jesty to
    glikol propylenowy 49%

    > Jaką klasę dokładności posiadają czujniki temperatury ?

    Czujniki PT1000 posiadają wysoką klase dokładności. Do tego celu jest to aż
    nadto dokładne.
    Chyba nie myśłisz ciemniakui że do domowych celów ja nie muszę mieć pomiaru
    energii z dokładnością do 1kWh.

    > Z jaką klasą dokładności i rozdielczości mierzy i przelicza twój przyrząd
    > ?

    A co chcesz sobie taki kupić? Czy zrobić? Nie ma szans. Nie potrafisz
    prawidłowo ustawić i zepsujesz.

    > Czy przyrząd ten uwzględnia zmianę lepkości, opory przepływów i
    > rozszerzalność medium przy zmianach temperatury ?

    Bo co? zamiast 100kWh wyjdzie 100,2kWh na liczniku?

    > Jaka jest niepewność takiego pomiaru ?

    Zgodna z normą. Licznik dopuszczony do rozliczeń ciepła niemieckimi normami.
    Aaaa. Wiesz wogóle co to jest niepewność pomiaru ?

    > Jaką masz pewność, że producent elektroniki nie wprowadza celowo zawyżania
    > pomiaru po to, żeby zachęcić naiwniaków do montowania kolektorów i takiej
    > wspaniałej elektroniki ?

    Taką mam ciemniaku pewność że to ja ustawiam wartości wejściowe parametrów w
    sterowniku i samemu można to łatwo sprawdzić czy wylizone wartości chwilowe
    są prawidłowe.
    Producent gdyby tak zrobił jak piszesz to urządzenie nie zostałoby
    dopuszczone do rozliczeń energii ciemniaku.

    > Jaką masz pewność, ze wprowadzone dane, na podstwie których licznik
    > oblicza energię są poprawne i dokładne ?

    Bo wprowadzam je ja, a ja nie jestem Jackiem Plumpi.

    > Jesteś w stanie rzeczowo i prawidłowo odpowiedzieć na te pytania ?

    A dlaczego nie odpowiedziałeś rzeczowo na moje pytania z poprzednich postów?

    > Bo ja nie, choć z metrologią (miernictwem, a nie z przewidywaniem pogody)
    > jestem związany ponad 20 lat i wiem, ze nie ma jednoanacznych odpowiedzi
    > na te pytania.

    To się zastanów w jaki sposób rozliczni są odbiorcy energii cieplnej z
    dostarczonej ilości ciepła do ich budynków.
    Zasada zliczania energii jest taka sama i jest to w zupełności
    wystarczające.

    > To są dwie różnie rzeczy.
    > W pierwszysm przypadku chodzi o zjawisko przenikania ciepła, a w drugim
    > przypadku chodzi o kwestię strat ciepła.

    To sa dwie wspólne rzeczy. W obu przypadkach chodzi o nic innego jak o
    jakość przegrody oddzielającej medium od otoczenia ciemniaczku.
    Jeżeli w zbiorniku występuje przyjmowanei energii z otoczenia jak to
    napisałeś "bardzo szybko" to przy o wiele większej delcie nagrzanego
    zbiornika względem otocszenia straty były by "super duper hiper giga bardzo
    szybkie" a tego chyb abyśmy nei chcieli praawdaaaa?
    Więc stosuje się odpowiednią izolację zbiorników tak aby straty te
    zmniejszyć do minimum. Każdy chłop w gumofilcach wie że jak owinie beczkę
    izolacją to utrzyma w niej dłużej ciepło ale kazdy chłop w gumofilcach jak
    bedzie chciał nagrzać beczkę od słońca to izolację trzeba ściągnąć. Wedle
    twojej teorii dobrze ocieplony zbiornik jednak nadal bardzo szybko nagzrewa
    się od otoczenia.

    > Jeżeli nie potrafisz tego odróżnić to naprawdę nasza dyskusja wygląda tak
    > jak bym rozmawiał z niewidomym od urodzenia o kolorach.

    No. Ja jestem niewidomy a ty daltonistą.

    > Czepiasz się mało istotnych informacji pisanych gdzieś mimochodem, robisz
    > z tego afery.

    Mimochodem? To znaczy że autorytet Jacek vel Plumpi pisze swoje bzdurne
    teoryje mimochodem?
    Co jak co ale człowiek uważający się za taki autorytet jak ty nie powinien
    wypowiadać głupawych terorii mimochodem przekonując przez 10 napisanych
    przez siebie kolejnych postów że są słuszne.

    Marek