  • 1. Data: 2013-07-25 08:39:01
    Temat: Szkło matowiejące pod wpływem napięcia
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Grupo,

    Kombinuję sobie czy w łazience nie zrobić przeszklenia i jako szyb
    zastosować szkła które matowieje pdo wpływem napięcia.

    W necie coś tam jest na ten temat (jako Privacy Glass) tylko opisów jak to
    się sprawuje brak tak jak i nawet orientacyjnych cen.

    Użytkował ktoś takie szkło? Może miał kontakt z taką technologią?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-07-25 09:35:19
    Temat: Re: Szkło matowiejące pod wpływem napięcia
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 08:39:01 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Kombinuję sobie czy w łazience nie zrobić przeszklenia i jako szyb
    > zastosować szkła które matowieje pdo wpływem napięcia.

    Widzialem to jako ciekawostke w jakims artykule. Moim zdaniem raczej zapomnij -
    koszt 1m2 wyniesie wiecej niz cala lazienka :D Ale jakbys cos znalazl to
    wrzuc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-07-25 09:49:59
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

> [...]
    > się sprawuje brak tak jak i nawet orientacyjnych cen.
    >
    > Użytkował ktoś takie szkło? Może miał kontakt z taką technologią?

    Widziałem w TV program o Maybachu.
    Zamias przyciemiania zastosowali właśnie takie szyby, efekt świetny

  • 4. Data: 2013-07-25 10:03:33
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 25 Jul 2013 00:35:19 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Widzialem to jako ciekawostke w jakims artykule. Moim zdaniem raczej zapomnij -
    > koszt 1m2 wyniesie wiecej niz cala lazienka :D Ale jakbys cos znalazl to
    > wrzuc :)

    Będę szukał, ciekawa sprawa jak dla mnie. Widziałem w necie prezentację
    folii którą nakleja się na szybę - po podaniu napięcia matowieje. Co fajne
    to można to jakoś podłączyć do rzutnika i oglądać filmes.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-07-25 11:25:40
    Od: Anonim <a...@n...mam.emaila>

    W dniu 25-07-2013 10:03, Franc pisze:

    > Będę szukał, ciekawa sprawa jak dla mnie. Widziałem w necie prezentację
    > folii którą nakleja się na szybę - po podaniu napięcia matowieje. Co fajne
    > to można to jakoś podłączyć do rzutnika i oglądać filmes.

    A masz może link? z chęcią bym popatrzył na ta folię.
    Te szyby działają na odwrotnej zasadzie: jak jest podany prąd to są
    przezroczyste, a przy wyłączonym prądzie są matowe.
    (http://inhabitat.com/super-smart-privacy-glass/priv
    aliteglass_01/ patrz
    1 zdjęcie ze slajdu) Wydaje mi się że lepiej byłoby jakby szyby działały
    na zasadzie tej folii. W stanie spoczynku bez prądu były by
    przezroczyste, natomiast jakbym chciał coś zasłonić to włączam prąd
    (mniejsze koszy za energie)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2013-07-25 12:54:52
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 25 Jul 2013 11:25:40 +0200, Anonim napisał(a):

    > A masz może link? z chęcią bym popatrzył na ta folię.
    To jest coś takiego.
    http://technowinki.onet.pl/biznes/nietypowa-folia-zm
    ieni-przejrzystosc-szyby,1,5534936,artykul.html

> [...]
    > na zasadzie tej folii. W stanie spoczynku bez prądu były by
    > przezroczyste, natomiast jakbym chciał coś zasłonić to włączam prąd

    Myślałem że z szybami jest odwrotnie, że podanie prądy powoduje
    zmatowienie.

    --
    Franc

  • 7. Data: 2013-07-25 18:11:58
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-07-25 09:49, Baczek pisze:

    > Widziałem w TV program o Maybachu.
    > Zamias przyciemiania zastosowali właśnie takie szyby, efekt świetny
    Było w jakimś anglosaskim programie TV o budowaniu. Szyby do drzwi
    tarasowych i stałe szklenie i rzucili coś 3 tys funciaków za każdą.

  • 8. Data: 2013-07-25 23:45:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    http://www.aluminiums.pl/uslugi.php?id=9

    tu opis po Polsku:
    http://www.glassolutions.pl/glaspol/Produkty/szklo_d
    o_wnetrz/Szklo_PRIVA-LITE.asp

    http://www.quantumglass.com/node/11/concept/3

    a propos ceny : około 1500 funtów za m2

  • 9. Data: 2013-07-26 09:14:53
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 11:25:40 UTC+2 użytkownik Anonim napisał:
    > W stanie spoczynku bez prądu były by
    >
    > przezroczyste, natomiast jakbym chciał coś zasłonić to włączam prąd
    >
    > (mniejsze koszy za energie)

    Zachęcam do zrobienia z tej szyby drzwi do toalety i podłączenia w szereg z
    oświetleniem.
    Fajnie będzie jak ktoś niechcący prąd wyłączy w czasie Twojego posiedzenia :)