  • 11. Data: 2009-04-29 19:41:51
    Temat: Re: Tani, prosty domek na działkę??
    Od: "xD" <x...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał w wiadomości
    news:gt56mf$cs4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > mniej więcej taką zagadkę przerabiałem rok temu, dziś domek jest na
    > ukończeniu. woda jest bieżąca, ciepła i zimna, oczyszczalnia przydomowa,
    > ogrzewanie kominkowe. sporo o rozwiązaniach jest na blogu
    > http://bokomaru.com.pl
    > zabezpieczenia są wielorakie: w oknach stalowe kurtyny własnego pomysłu
    > zrobione u ślusarza za niewielkie pieniądze, drzwi antywłamaniowe, alarm z
    > czujkami radiowymi i powiadomieniem gsm, ubezpieczenie, sąsiad, niska
    > wartość przedmiotów w środku.
    > tu są plany:
    > http://www.bokomaru.com.pl/wp-content/uploads/2009/0
    4/ranczo_dol02.gif
    > http://www.bokomaru.com.pl/wp-content/uploads/2009/0
    4/ranczo_gora02.gif

    Śliczny!! Ale ja raczej szedłem w stronę czegoś bardziej - jak to mawiano
    drzewiej - lowcostowego...

    Budowa domu (dużego, całorocznego) za pasem, a na działkę letnią potrzebuję
    jakiegoś absolutnego minimum.

    xD

  • 12. Data: 2009-04-29 19:45:58
    Od: "xD" <x...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zalezy jaki rejon, u tescia na Slasku kradna WSZYSTKO, nie zamyka po
    > prostu, ginie siatka ogrodzeniowa, kurki z kranow, aluminiowe sztucce,
    > stary czajnik elektryczny, bezpieczniki, poduszka, stary koc.. Nie ma
    > rady.

    :(

    > Ja mam domek w mazowieckim nad Bugiem, drewniane okiennice, no i pseudo
    > ochrona (50zł/mc, ale jak przejedzie raz dziennie to cud).

    Ja również Mazowsze - okolice - powiedzmy - Mińska Maz. W okolicy jest
    trochę działek, ale nie gęsto.

    > W srodku mam to co niezbedne by spedzic urlop, telewizor jakis 21 cali,
    > butla gazowa, urzadzona kuchnia (jakies garnki w stylu "na wagę",komplet
    > obiadowy na 6 osob), komplety poscieli etc, mysle ze to wszystko razem do
    > kupy ma wartosc w stanie nowym powiedzmy 1500zl. To ile uzywane?

    > A jak z toaletą?

    > Telewizor bankowy to niebawem za darmo bedzie mozna dostac bo utylizacja
    > kosztuje, niczego nie brakuje w sklepach to nie te czasy.. Chyba ze to
    > zupelne odludzie to nic nie zrobisz, jak zechca to przyjada Ursusem i
    > sciane wyrwa.. Na poczatek okiennice...

    Ja kiedyś spędziłem noc w domu z którego kradli okiennice. Ale mi się ręce
    trzęsły, jak z kumplem schodziliśmy na parter uzbrojeni w łopatę i grabie ze
    strychu... :(

    > A moze pomyslisz nad sciagnieciem takiego holenderskiego domku-przyczepy?
    > Za piekne to nie jest, ale funkcjonalne..

    A jaki to koszt - mniej więcej? Jak tego szukać?

    xD

  • 13. Data: 2009-04-30 07:55:24
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Budowa domu (dużego, całorocznego) za pasem, a na działkę letnią potrzebuję
    > jakiegoś absolutnego minimum.
    >
    > xD- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    W obi z 6k mozesz kupic domek na dzialke. Bez zadnych pozwolen i
    projektow.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 14. Data: 2009-04-30 16:17:56
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >W obi z 6k mozesz kupic domek na dzialke. Bez zadnych pozwolen i
    >projektow.

    Tia. Chyba nie czytałeś nigdy "Prawa budowlanego". W OBI możesz też kupić
    klej do glazury a przecież bez zgłoszenia remontu nie wolno ci położyć
    nowych płytek.

  • 15. Data: 2009-04-30 19:06:14
    Od: "Witek" <q...@p...nospam..onet.pl>

    Użytkownik "xD" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jaki to koszt - mniej więcej? Jak tego szukać?

    od 7000 d0 100 000. Za 25-35 tys. jest niezły wypas. Generalnie na to nie
    trzeba pozwolenia na budowe, bo to przyczepa ;) i zadne urzęd nic nie mogą
    zrobić. To co jest fajnego w tych domkach, to bardzo dobre wykorzystanie
    powierzchni (największe są do ok 40 m2) podobnie jak na jachtach. Wadą jest
    nagrzewanie w słońcu i w niektórych po prostu dziwnie pachnie.
    Jest to jednak najtańsza wersja domku na działkę, gdzie za w/w kwoty masz
    już wszystko z wyposażeniem.

    > Jak tego szukać?

    w googlach spwrawdź, jest mnóstwo ofert ;)

    pzdr

  • 16. Data: 2009-04-30 19:43:12
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Tia. Chyba nie czytałeś nigdy "Prawa budowlanego". W OBI możesz też kupić
    > klej do glazury a przecież bez zgłoszenia remontu nie wolno ci położyć
    > nowych płytek.

    Masz racje, nie czytalem ale z tym klejem i glazura to chyba
    przesadziles.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 17. Data: 2009-05-01 07:38:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Masz racje, nie czytalem ale z tym klejem i glazura to chyba
    >przesadziles.

    Niestety nie. Nowa glazura = remont czyli rysunki, opis, plan bezpieczeństwa
    i zgłoszenie. Bez zgłoszenia można w Polsce teoretyczne tylko pomalować
    ściany (tzw. bieżąca konserwacja). Dołożenie nowego gniazdka = przebudowa =
    pozwolenie na budowę (geodeta, architekt, kierownik budowy itd.).

  • 18. Data: 2009-05-01 12:57:59
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > ściany (tzw. bieżąca konserwacja).  Dołożenie nowego gniazdka = przebudowa =
    > pozwolenie na budowę (geodeta, architekt, kierownik budowy itd.).

    To 90% remontujacych mieszkania popelnia wykroczenie. Tzn. przepisy sa
    do dupy i dlatego nalezy je olac = ze kazdy normalny czlowek nie
    bedzie sobie zawracal glowy i dalej tak robil jak robi = zgodnie ze
    zdrowym rozsadkiem = prawidlowo.
    Co do altanki nie bede dyskutowal moze masz racje.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 19. Data: 2009-05-01 15:06:45
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]

    zdrowym rozsadkiem = prawidlowo.
    Co do altanki nie bede dyskutowal moze masz racje.

    Ano tak:
    Art. 29. 1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
    2) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych,
    wiat i altan oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych)
    o powierzchni zabudowy do 25 m2, przy czym łączna liczba tych obiektów
    na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 m2 powierzchni działki;
    4) altan i obiektów gospodarczych na działkach
    w rodzinnych ogrodach działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m2
    w miastach i do 35 m2 poza granicami miast oraz
    wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy dachach płaskich;

    i dalej:

    Art. 30. 1. Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga:
    1) budowa, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3, pkt 5-19 i pkt 21;

    czyli po naszemu tylko w ogrodku dzialkowym nie trzeba pozwolenia ani
    zgloszenia.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl