  • 21. Data: 2011-01-28 13:51:49
    Temat: Re: Tani węgiel? To już mit
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:66083725-e428-4acd-abef-81f9d65ba848@x11g2000yq
    c.googlegroups.com...
    > Za prąd po nowej cenie płacę 0,2715.

    Gdzie tak tanio ? Rozumiem że z VATem , kosztami przesyłowymi ,
    abonamentem i 24 godziny na dobę ...

    Palenie węglem nawet przy 1000zł za tonę ciągle jest bardziej
    opłacalne niż ogrzewanie prądem.
    Poza tym nie tylko istnieje ekogorszek. Jest jeszcze miał , są tez
    czeskie ekogroszki i węgiel brunatny ...
    ===========

    II taryfa Enea od 2011. W tej cenie jest wszystko oprócz stałych opłat
    abonamentowych, które są pomijalne przy takim zużyciu jak moje.

    Palenie węglem nie jest opłacalne dla osób, których czas kosztuje. Trzeba
    zużyć czas na czyszczenie pieca, załadunek opału i wynoszenie popiołu.
    Jeżeli ktoś uważa że jego życie jest nic nie warte, to wtedy koszt czasu
    wynosi zero. Ile kosztuje Twoje życie? Nic?
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2011-01-28 14:06:57
    Temat: Re: Tani wegiel? To juz mit
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Pewnie tak jest. Mozna spokojnie zejsc nawet znacznie taniej (pisalem
    > juz o domach ktore zuzywaja 400-800 pln / sezon grzejac pradem) z
    > ogrzewaniem pradem ale na pewno nie jak pisze Werbinski - w
    > nieocieplonym, wolno stojacym domu! Takie rzeczy tylko w Erze ;) Zeby
    > zejsc do 670 pln / miesiac w srodku zimy grzejac pradem to juz ten
    > 100m2 dom MUSI miec jakies ocieplenie na sobie.
    > pozdr.

    Zobacz sobie srednie temperatury w lubuskiem. To nie Podhale ani Suwalki.
    Jedna sciana jest ocieplona 5 lub 8 cm styro, ale pozostale nie maja
    ocieplenia. Powierzchnia okien jest bardzo duza.

    Nie wiem jak z Toba dyskutowac. Temperatur pilnuja termostaty pokojowe.
    Nastawy na 20 stopni (histereza 19-20) w pomieszczeniach sypialnych i malo
    uzywanych. 21-22 (histereza 21-22 lub 20-21) stopnie tam gdzie pracuje. W
    nocy nastawiam na 5 stopni, ale temperatura nie spada w zaleznosci od
    ustawienia ladowania nizej niz 18-19. Ostatnio kiedy na zewnatrz jest kolo
    zera caly czas utrzymuje sie 20 stopni i piece dzialaja jak statyczne, a nie
    dynamiczne. Pewnie sa za mocno naladowane.

    Ladowanie pieców wylacznie w II taryfie regulowane na oko recznie.
    Rozladowanie calodobowe przez obudowe i jezeli jest za zimno to dynamicznie
    wbudowanym wentylatorem.

    Odczytuje licznik II taryfy na poczatku i koncu miesiaca. Dziele przez ilosc
    dni i m2 ogrzewanej powierzchni. Proste? W tym zuzyciu jest tez ciepla woda
    i wszystko co uruchamiam w II taryfie.

    Ponadto czesc powierzchni przy temperaturze zewnetrznej wyzszej od -5 jest
    ogrzewana w II taryfie takze klimatyzatorem. Czyli klima w czasie II taryfy
    + piece w pozostalych godzinach. W przypadku temperatury zewn wyzszej niz +5
    piece akumulacyjne dla tej powierzchni sa wylaczone i klima dzialajaca tylko
    w II taryfie plus duza bezwladnosc grubych murów daje wystarczajacy komfort
    przez cala dobe.

    Na pocieszenie powiem, ze w grudniu mialem wyzsze zuzycie. Niestety wtedy
    mocno eksperymentowalem z ogrzewaniem i sprawdzajac maks wydajnosc grzalem
    do 25 stopni. Bylo tez troche mrozów do -15.

    Taka metode wypracowalem na ta chwile. Przypuszczam, ze za jakis czas to sie
    zmieni, bo lubie eksperymenty. :-)

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 23. Data: 2011-01-28 14:10:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 15:06, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Zobacz sobie srednie temperatury w lubuskiem. To nie Podhale ani Suwalki.
    > Jedna sciana jest ocieplona 5 lub 8 cm styro, ale pozostale nie maja
    > ocieplenia. Powierzchnia okien jest bardzo duza.

    Aaa to jednak jest troche ocieplenia ;)
    Z jednej strony ocieplona sciana, a z drugiej grzeja sasiedzi +20.
    Nawet jakbys wylaczyl calkiem ogrzewanie to bedziesz tam mial dodatnie
    temperatury.

    Spytaj lepiej ile sasiedzi placa za ogrzewanie :PP
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2011-01-28 14:13:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > temperatury.
    >
    > Spytaj lepiej ile sasiedzi placa za ogrzewanie :PP

    Sasiedzi pala drewnem i weglem.
    Grzanie przez sasiadów nie rekompensuje strat przez okna od pólnocy, których
    powierzchnia to 40% podlogi.

  • 25. Data: 2011-01-28 14:17:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Jeżeli ktoś uważa że jego życie jest nic nie warte, to wtedy koszt czasu
    > wynosi zero. Ile kosztuje Twoje życie? Nic?

    po pracy mozna pobiegać, poleżeć, napalić w piecu, wypić piwo. Ile kosztują
    te czynności? Zero? Bo mam niejasne wrażenie ze pieudolisz :-)

    b.

  • 26. Data: 2011-01-28 14:21:19
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >

    > po pracy mozna pobiegać, poleżeć, napalić w piecu, wypić piwo. Ile
    > kosztują te czynności? Zero? Bo mam niejasne wrażenie ze pieudolisz :-)

    Czasu spędzonego na przyjemnościach nie liczę. Palenie w piecu, to
    przyjemność? OK, nie mam pytań.

  • 27. Data: 2011-01-28 14:37:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 15:21, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Czasu spędzonego na przyjemnościach nie liczę. Palenie w piecu, to
    > przyjemność? OK, nie mam pytań.

    Mimo ze jestem totalnym przeciwnikiem takich systemow grzewczych i
    robienia z siebie niewolnika, to jednak mysle, ze takie dokladanie do
    pieca moze byc przyjemne - ot zwieksza poczucie bycia panem domu - to
    od Ciebie zalezy czy bedzie tam cieplo, masz nad tym panowanie ! To
    samo uczucie co posiadanie pilota przy sobie przed TV ;)))))) Jakos
    sie czlowiek musi dowartosciowywac :PP
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2011-01-28 15:01:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Czasu spędzonego na przyjemnościach nie liczę. Palenie w piecu, to
    > przyjemność? OK, nie mam pytań.

    ile kosztuje pójcie na zakupy - przyjemnoscią jak dla mnie nie jest. Ile
    kosztuje wyniesienie śmieci. Ile kosztuje samodzielne wymycie samochodu.
    Dawaj.

    b.

  • 29. Data: 2011-01-28 15:09:41
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >

    > ile kosztuje pójcie na zakupy - przyjemnoscią jak dla mnie nie jest. Ile
    > kosztuje wyniesienie śmieci. Ile kosztuje samodzielne wymycie samochodu.

    Dla mnie też. Dlatego oszczędzam czas na zakupach robiąc je bardzo rzadko w
    hurtowni, lub przez internet. Niestety pewnych czynności nie da się uniknąć,
    jak np zakupów, a inne można, tak jak np bycie palaczem kotłowym,
    pomywaczką, praczką, staczem kolejkowym na poczcie i banku.

  • 30. Data: 2011-01-28 15:23:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > hurtowni, lub przez internet. Niestety pewnych czynności nie da się
    > uniknąć, jak np zakupów, a inne można, tak jak np bycie palaczem kotłowym,
    > pomywaczką, praczką, staczem kolejkowym na poczcie i banku.

    moze i mozna uniknąć - powiedzmy ze nie uniknąłem - nie mam palacza ani
    gosposi. Wiec ile mnie kosztuje palenie w piecu i zrobienie prania? W
    złotówkach poproszę.

    b.