  • 81. Data: 2011-01-31 10:32:52
    Temat: Re: Tani węgiel? To już mit
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
    news:ii5uho$44t$1@news.onet.pl...

    > to jest jakies 1 % czasu "produkcyjnego" w przeciagu tych 5 m.
    > czas na zakup 1 x 0,5 h na sezon + zaladunek i rozładunek w cenie,
    > Kotłownia w budynku.

    Kotłownia kosztuje. Można tam urządzić inne pomieszczenie użytkowe.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 82. Data: 2011-01-31 10:37:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > A czy w powyższym moim zdaniu jest cos o przyjemnosciach i hobby? Praca
    > sprawia ci frajdę -fajnie -tylko to rzecz nie na temat.

    > Taaak? Powiedzmy ze popracowałem zarobkowo X godzin , wiecej nie mam
    > ochoty. Zostało mi 24-X czasu wolnego, nie zamienimy tego na czas pracy bo
    > wiecej
    > nie chcemy dzis pracować. Wobec tego ile kosztuje godzina czasu wolnego?

    Może zastosuję inny wzór.

    Godzina czasu wolnego w wyżej wymienionej sytuacji kosztuje = Z / [24 - Y -
    X]

    Y spanie, toaleta, czynności codzienne
    X czas pracy
    Z zarobek z pracy w tym dniu.

    Im dłużej pracujesz, tym droższy jest Twój czas wolny. To dla pracujących
    długo lub drogo jest kolejny argument przeciwko węglowi.

    8-)

  • 83. Data: 2011-01-31 10:40:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Przeliczanie natomiast każdej prywatnej minuty na pieniądze jest poważną
    > chorobą... niestety.

    Tak robią palący węglem. Tylko że nieświadomie.
    Zamieniają swój wolny czas z rodziną lub hobby na czas spędzony z piecem w
    kotłowni.

    Szanujący siebie i rodzinę nie tracą czasu na etacie palacza.

  • 84. Data: 2011-01-31 10:54:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >

    > To sa zwykłe obowiązki domowe.
    > I nie zbaczaj z tematu - chodzi o to ze ich na złotówki nie możesz
    > przeliczyć. A ty uparcie przeliczasz. I tak osobiscie nie czepiaj sie
    > mnie - ja nie mam pieca na węgiel - a tylko twierdzę ze przeliczanie na
    > kase obowiązkow domowych jest bez sensu. No moze poza sytuacją gdy przez
    > to nie mozesz zarabiać lub wynajmujesz kogos by je wypełniał - tylko ze
    > zawsze ta przeliczona kasa wpada do rubryki "minus". Na obowiązkach
    > domowych nie zarabiasz.

    Palenie w piecu nie jest obowiązkiem domowym. Np ja nie palę. To tylko
    dodatkowe zajęcie, które wzięli na siebie chytrusy chcące zaoszczędzić
    kilkaset złotych rocznie za cenę syfu i upierdliwości.

    Palący w piecu nieświadomie (z niewiedzy) przeliczyli swoje marne życie na
    złotówki i wyszło im że ich czas wolny jest tak niewiele wart, że opłaca im
    się marnować go na palenie w piecu.

    Decyzje ekonomiczne w swoim życiu każdy podejmuje wielokrotnie codziennie.
    Nawet ci, co twierdzą że niczego nie przeliczają. Np małe dziecko idąc do
    szkoły oblicza najszybszą trasę.

  • 85. Data: 2011-01-31 11:43:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > Ile kosztuje ogrzewanie metra kwadratowego węglem przez dobę? Ile godzin
    > czasu to zajmuje?

    0,67 kWh/dobę...
    Czas... łącznie może godzina.

    pozdr
    Robert G.

  • 86. Data: 2011-01-31 11:52:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:

    > 0,67 kWh/dobę...
    > Czas... łącznie może godzina.

    Aaaa... zapomniałem :-)

    0,67 kWh/m2/dobę -> 0,1 zł m2/dobę.

    Czas kosztuje tyle ile różnica między tym Twoim elektrycznym, a moim
    węglowym :-D.
    Dla domu 180 - jak mój - [0,23zł - 0,1zł] x 180m2 x 31dni = 725,4 zł.

    Jeżeli tyle zarabiasz w godzinę... to gratuluję !!! Kolejny milioner :-DDD

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 87. Data: 2011-01-31 12:20:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > 0,67 kWh/dobę...
    > Czas... łącznie może godzina.

    Ile zł?

  • 88. Data: 2011-01-31 12:31:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > węglowym :-D.
    > Dla domu 180 - jak mój - [0,23zł - 0,1zł] x 180m2 x 31dni = 725,4 zł.

    No to oszczędzasz (wg moich założeń 3 zimne i 2 ciepłe miesiące) 3000 zł.
    Tylko dlatego że masz dużą powierzchnię do grzania. Gdybyś ogrzewał np
    mieszkanie 70m2 albo dom 100 m2, to tyle samo pracy daje 2x mniej
    oszczędności.

    Teraz dolicz koszt komina z kwasówki, albo remontu komina z cegieł. Koszt
    kotła i całej instalacji.

    > Jeżeli tyle zarabiasz w godzinę... to gratuluję !!! Kolejny milioner :-DDD

    Przytaczasz oszczędności miesięczne w odniesieniu do godziny. Zapominając że
    w poprzedniej wiadomości pisałeś, że poświęcasz godzinę dziennie.
    Wychodzi Ci mocno naciągane 24 zł na godzinę pracy. Przy jakiej inwestycji?
    30 000? Konieczność wymiany maksymalnie za 15 lat? Czyli 2000 rocznie na
    amortyzację instalacji. Moje piece mają trwałość 30 i więcej lat.

  • 89. Data: 2011-01-31 12:59:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    To mniej więcej równowartość 3 miesięcznej pensji np sprzedawczyni w
    sklepie.
    Albo można za to zafundowac sobie wczasy

    > Teraz dolicz koszt komina z kwasówki, albo remontu komina z cegieł.

    Jaki remont komina z cegieł. Widuje kilkudziesięcioletnie kominy z cegiłe w
    domach gdzie pala drewnem/weglem i nie wymagaja remontu

    > Koszt kotła i całej instalacji.

    Przy kazdym żródle ciepla wymagana jest jakas instalacja

    Krzysiek

  • 90. Data: 2011-01-31 13:22:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Może zastosuję inny wzór.
    >
    > Godzina czasu wolnego w wyżej wymienionej sytuacji kosztuje = Z / [24 -
> [...]

    czynnosci codzienne to wszystko co nie jest pracą wiec zajmują 24-X, cos ten
    twój wzór nie halo. No ale nawet gdyby ci wyszło 100zł/godzine to ta kwota
    jest wirtualna. Tych pieniedzy w portfelu nie masz, nie dołozysz ich do
    budżetu ani ich nie wydasz. Czyli bzdura - cos jak twoje pieniądze w ZUSie
    przesuniete z OFE - jawna kradzież bo te pieniądze w zusie nie istnieją.

    b.