    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Technologie. materiały w temacie hydrauliki
    Date: Tue, 19 Mar 2013 11:22:09 +0100

    Ciąg dalszy i znów liczę na Waszą pomoc.

    Jest tak, trzeba zrobić kanalizację (w części socjalnej) oraz instalacje
    wody i ogrzewania.

    Kanalizacja Kaczmarkiem (tak mam w ziemi), podobno teraz wszystko z PP i
    z pianką w środku - takie przepisy? Nie da się lite?

    Woda zimna ze studni (tam pompa), zbiornik hydroforowy na poziomie
    100-200 litrów (polecano mi Wimest lub Reflex), ciepła z boilera 400
    litrów Galmet z dwoma wężownicami i wejściem na grzałkę. Wężownice do
    pieca i do solarów (jeżeli będą), grzałka na wszelki - gdyby trzeba było
    dołożyć.

    Pozostają rury i osprzęt. Myślę o technologii PEX, ale nie mam
    sprecyzowanego producenta.
    Polecano mi Wavin-a, ale też inne firmy. Oglądałem, część z nich ma
    plastikowe kolanka (moim zdaniem odpada), część podobno to chińszczyzna
    (rozdzielacze stalowe lekko pokrywane aby udawały mosiężne).
    Jak to jest, poradźcie proszę.
    Ogrzewanie myślałem w miedzi zrobić, ale podpowiedziano mi, że może
    lepiej też PEX-em.

    Uff... przewód doktorski czas zacząć :) Naprowadźcie proszę na właściwą
    drogę.

    Irek.N.