  • 11. Data: 2009-10-01 14:27:14
    Temat: Re: UPS do pieca
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Często brakuje u nas prądu, i jak wracam z pracy to nie ma np. ciepłej
    > wody lub w zimie jest zimno. Myślę nad zakupem UPS aby to podtrzymać.
    > Sprawdzi się to?

    Na allegro widziałem coś co sprzedawca nazywa "inverter". Na wyjściu sinus,
    więc się sprawdzi. Do tego możesz podłączyć akumulatory jakie chcesz. 500W
    za jakieś 600zł 1kW za 900zł (najlepiej sprawdź sam, oglądałem to kilka dni
    temu) + akumulatory.
    Ale w przypadku długiej przerwy w zasilaniu, to raczej warto pomyśleć o
    małym UPS z sinusem i agregacie z autostartem.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Większość starych UPS'ów dawała sinus na wyjściu. Najlepiej kupić jakąś
    padlinę i wymienić akumulator w nadziei, że podziała jeszcze jakiś czas.

  • 12. Data: 2009-10-01 16:22:33
    Od: sulfix <s...@g...pl>

    Piotrek pisze:
    > Włóż ruszta do pieca albo kup piec na węgiel i awaryjnie możesz palić
    > drzewem lub węglem. Koszt pieca 300 - 500 zł (używany). Koszt montażu ok 500
    > zł.

    Mam piec na eko. Problemem jest pompka.

  • 13. Data: 2009-10-01 16:38:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "sulfix" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam małe dziecko i jak w zimie braknie to może być ciężko.

    Możesz to rozwinąć ?

  • 14. Data: 2009-10-01 16:45:36
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 12:21:02 +0200, Sebastian Sawicki napisał(a):

    > musi dawac pelny sinus, bo na tanim ups'sie nie ruszy pompka..
    Zalezy jaka, taka co ma swoj falownik powinna dzialac spokojnie.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 15. Data: 2009-10-01 16:49:14
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 07:27:02 -0700, WS napisał(a):

    > http://www.allegro.pl/
    item753420353_akumulator_zelowy_120ah_panasonic_zywo
    tnosc_12.html
    Ta cena jakas mocno podejrzana. AGM 100Ah Panasloika stoi ponad 1000
    ladnie. Zelowy nie bedzie znaczaco tanszy.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2009-10-01 17:50:55
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > PS. Większość starych UPS'ów dawała sinus na wyjściu. Najlepiej kupić
    > jakąś padlinę i wymienić akumulator w nadziei, że podziała jeszcze jakiś
    > czas.

    Jak kupisz starego APCka Smart to po wymianie akumulatorow i kalibracji
    najprawdopodobniej
    bedzie to dzialalo jeszcze mase czasu ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 17. Data: 2009-10-01 18:09:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > item753420353_akumulator_zelowy_120ah_panasonic_zywo
    tnosc_12.html
    > Ta cena jakas mocno podejrzana. AGM 100Ah Panasloika stoi ponad 1000
    > ladnie. Zelowy nie bedzie znaczaco tanszy.

    A po co Wam zelowe? Kupic zwykly samochodowy, wyprowadzic kable batryjne z
    UPS, podlaczyc je do zakupionego kwasowego aku i powinno byc git.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-10-01 18:19:54
    Od: sulfix <s...@g...pl>

    William Bonawentura pisze:
    > Użytkownik "sulfix" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz to rozwinąć ?

    Jak braknie prądu to pompka nie pójdzie i może być chłodno.

  • 19. Data: 2009-10-01 19:22:30
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    WS pisze:

    > mozna kupic jakas przetwornice,
    > np. http://www.allegro.pl/item746307192_230v_z_12v_awary
    jny_zasilacz_ups_przetwornica.html

    A co z ładowaniem tego akumulatora ?

    > i jakis aku o duzej pojemnosci...
    >
    > np. http://www.allegro.pl/item753420353_akumulator_zelow
    y_120ah_panasonic_zywotnosc_12.html

    > lub http://www.allegro.pl/item754259508_akumulator_12v_1
    00ah_centra_futura.html

    Przybliżone obliczenia wskazują że jeżeli taki aku 100Ah rozładowywał by
    się do końca bez spadku napięcia od 100% do ) i potem nagle zgon, a
    przetwornica miał by 100% sprawności to przy poborze na poziomie 1A i
    tak starczy na 5h, czyli trochę krucho. Może dwa takie

    Ale idea bardo słuszna.

    Może poszukać jakiegoś UPSa, sprawdzić ile maksymalnie może ładować i
    dopakować mu tak z 160Ah-200Ah/12V i powinno starczyć

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 20. Data: 2009-10-01 22:57:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ha2vm6$3ag$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ale idea bardo słuszna.
    >
    > Może poszukać jakiegoś UPSa, sprawdzić ile maksymalnie może ładować i
    > dopakować mu tak z 160Ah-200Ah/12V i powinno starczyć

    Troche to desperackie. Akumulatory tej pojemnosci sa dosc drogie a ich
    zywotnosc tez nie jest nieograniczona. Bez pracy wytrzymaja pewnie ze 3
    lata. Z ekonomicznego punktu widzenia pewnie lepiej agregat na tak dlugie
    przestoje bez pradu. Ale taki kociol przeciez nie musi miec non stop
    zasilania. Nie zrobi sie raptem zimno po wygasnieciu. Te 5 godzin to tez juz
    cos a mozna by uzytkowo krocej i nie podraza bez sensownie inwestycji.

    Pozdro.. TK