  • 21. Data: 2011-11-04 21:03:45
    Temat: Re: [OT] Re: UPS w kotłowni.
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 12:36:38 +0100, 4CX250 napisał(a):

    > Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dla aproksymowanej sinusoidy z UPSa Napięcie szczytowe zupełnie jest
    > inne niż dla Sinusa i wzór na nią jest też inny niż dla Sinusa. Gdybyś
    > chciał zauważyć to wzór Vp/SQRT(2) dotyczy czystego sinusa czyli bez
    > THD. Samo to że po wyprostowaniu aproksymowanego sinusa uzyskujesz
    > przebieg prostokątny o wypełnienieu 50%. Chcesz powiedzieć że wartośc
    > skuteczna napięcia po wyprostowaniu a więc i wzór są inne? Pomijając
    > oczywiście straty na prostowniku.
    Przypatrz się jeszcze raz tabelce
    http://en.wikipedia.org/wiki/Root_mean_square#RMS_of
    _common_waveforms
    wiersze dla sine wave i modified square wave.

    Prostowanie nie zmienia wartości RMS (pomijając oczywiście niedostatki
    procesu prostowania takie jak spadek Vf czy reverse recovery).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 22. Data: 2011-11-07 07:38:40
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    OK. Juz gra. Że też dałem się złapac na takim błędzie.
    Swoją drogą przebieg prostokątny to dziwna bestia. Przy wypełnieniu zaledwie
    1% wartość skuteczna to już 10% wartości szczytowej a dla 2% wypełnienia to
    około 14% wartości szczytowej.

    Vp=10V
    D=0,01
    Vrms=10*SQRT(0,001)
    Vrms=1V

    Marek

  • 23. Data: 2011-11-07 19:53:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-11-2011 o 08:38:40 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > OK. Juz gra. Że też dałem się złapac na takim błędzie.
    :)

    --
    Pozdr
    JanuszK