  • 21. Data: 2013-10-17 17:19:44
    Temat: Re: Umiecie palic papier?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 12:01:39 +0200, krak napisał(a):

    > W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
    > tylko kolorowe, kredowane czasopisma.
    >
    > A dorzućże coś z plastiku. Próbuj, może uda się z innymi śmieciami to
    > shajcować

    I opony! I opony!
    :-/

    > Boże, nie sadź koło mnie takich sąsiadów.

    Howgh.
    :-/
    --
    XL
    "Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę

  • 22. Data: 2013-10-24 22:40:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 21:26:09 +0200, Rentier napisał(a):

    > Ja mam taki patent:plik jakichś zadrukowanych kartek A4, czyli około
    > 15-20 zwijam w rulon wzdłuż dłuższej krawędzi.Kto ma większy moment
    > skręcający w łapskach, może pobrać kartek więcej.Rulon następnie
    > próbujesz "złamać" na pół. W efekcie uzyskujesz rulon na kształt
    > bumerangu."Łamanie" w 100% gwarantuje nie rozwinięcie się kartek.
    > Produkujesz tak kilka- kilkanaście sztuk i układasz jak polana, na
    > stosie.Pakujesz jakąś podpałkę pod spód i wioo.

    Można wsadzić zwiniętą gazetę w metalową obręcz lub dwie, nie trzeba się
    siłować i więcej paliwa uzyskasz w jednym "wsadzie".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2013-10-24 22:44:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 20:24:29 +0200, Jacek napisał(a):

    > Tak bym o widział. Zainwestować w niszczarkę i palić luźne paski.
    > To by mogło mieć sens.
    > Jacek

    Jakiś czas temu ten temat mnie zainteresował i znalazłem takie ręczne
    "praski" do makulatury, które można by zasilić papierem z niszczarki. Ale
    musiałbyś naprawdę mieć spory przerób na jeden brykiet. Później to jeszcze
    trzeba mieć gdzie dobrze wysuszyć, bo ręcznie sprasujesz tylko na mokro.

    Znalazłem wówczas stronę kogoś, kto amatorsko produkował takie wynalazki,
    ale najwyraźniej nie sprzedawało się to zbyt dobrze, bo strony już nie ma.
    Zostały tylko jakieś archiwalne aukcje, gdzie widać, jak to wyglądało:
    http://www.swistak.pl/a4035850,Brykieciarka-makulatu
    ry-EKOPRASKA.html
    W domowych warunkach hobbysta powinien dość łatwo zbudować coś podobnego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2013-10-25 02:01:00
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 października 2013 22:44:37 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło
    napisał:

> [...]
    ry-EKOPRASKA.html

    > W domowych warunkach hobbysta powinien dość łatwo zbudować coś podobnego.

    Jeden z głupszych pomysłów o jakim ostatnio się dowiedziałem. Ciekawe skąd brać
    papier do takiej domowej praski.

  • 25. Data: 2013-10-25 15:06:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 17:01:00 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    ry-EKOPRASKA.html

    > Jeden z głupszych pomysłów o jakim ostatnio się dowiedziałem. Ciekawe skąd brać
    papier do takiej domowej praski.

    Wystarczy pracować w miejscu, które produkuje masę papieru na przemiał.
    Choć teraz to pewnie się bardziej opłaca sprzedawać, niż oddawać
    pracownikom.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2013-10-25 15:11:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:
> [...]
    ry-EKOPRASKA.html
    > W domowych warunkach hobbysta powinien dość łatwo zbudować coś podobnego.
    http://www.tynaxtools.pl/5-brykieciarka-reczna-prasa
    -do-papieru-makulatury-trocin-i-odpadkow-.html
    cena 79zł tylko "brak na magazynie"
    http://www.opinet.vot.pl/reczna-prasa-do-robienia-br
    ykietu-z-makulatury/

  • 27. Data: 2013-10-25 16:34:56
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 października 2013 15:06:02 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    >

    > Wystarczy pracować w miejscu, które produkuje masę papieru na przemiał.
    >
    > Choć teraz to pewnie się bardziej opłaca sprzedawać, niż oddawać

    praska do papieru to bzdura. Chociażby dlatego ze współczesny papier ma niewiele
    wspólnego z papierem. Dodatkowo proces przygotowania materiału i robienia pseudo
    brykietów jest czasochłonny. Brykiet i technologia ma z ekologią tyle wspólnego co
    szał w kortach z kałem w szortach.

  • 28. Data: 2013-10-25 17:53:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Oct 2013 07:34:56 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    brykietów jest czasochłonny. Brykiet i technologia ma z ekologią tyle wspólnego co

    Marudzisz. Przecież to jest tylko sposób na zagospodarowanie nadmiaru
    makulatury. Poza tym nie musisz tam pakować lakierowanego kredowanego
    papieru. Jeśli masz dostęp do tektury, to efekt nie powinien być najgorszy,
    pominąwszy ilość popiołu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2013-10-26 02:19:10
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 października 2013 17:53:28 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    >
    > makulatury. Poza tym nie musisz tam pakować lakierowanego kredowanego
    >
    > papieru. Jeśli masz dostęp do tektury, to efekt nie powinien być najgorszy,

    Skąd weźmiesz tonę makulatury z papieru nadającego się do palenia. Może po
    śmietnikach wybierasz i nie masz z tym problemu. Ja mam z tym problem. Na pomysł z
    domową praską do robienia brykietów z papieru mógł wpaść tylko debil. To już lepiej
    palić książkami jak to jakaś prezydentowa lansowała. Tak na marginesie. Żeby zrobić
    brykiet potrzebna jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2. Mam cichą nadzieję że
    piszesz tylko po to żeby się przekomarzać. Bo nie można być tak głupim żeby wierzyć w
    cudowne brykiety z rozmaczanego papieru robione na prasce napędzanej rękoma i umieć
    pisać.

  • 30. Data: 2013-10-26 19:44:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Oct 2013 17:19:10 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Skąd weźmiesz tonę makulatury z papieru nadającego się do palenia. Może
    > po śmietnikach wybierasz i nie masz z tym problemu. (...)

    Nadal marudzisz, bo patrzysz na to jak na jakąś przemysłową metodę do
    palenia przez całą zimę. A to jest co najwyżej sposób na zagospodarowanie
    nadmiaru makulatury.

    > Tak na marginesie. Żeby zrobić brykiet potrzebna
    > jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2.

    Na sucho, nie na mokro. Zaś w domu sobie możesz to wysuszyć, mokrą pulpę
    nawet w garści ściśniesz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl