  • 21. Data: 2009-03-16 20:39:02
    Temat: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połšczyć?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 19:15:57 +0100, Cyb napisał(a):

    > jak juz jest w ziemi, to nie trzeba izolowac :)
    > male szanse ze ladunek z piorunu bedac w ziemi bedzie chcial "wracac"
    > do innego uziomu, w koncu ziemia rzadko kiedy nas atakuje
    > pradem/potencjalem (co oczywiscie czasem moze sie zdarzyc, vide
    > napiecie krokowe)

    Wszystko pięknie i ładnie, dopóki się myśli o ładunku. Tymczasem walnięcie
    pioruna to nie tylko efekty elektryczne, a również elektromagnetyczne. I
    tutaj nie ma lekko, instalacja robi za antenę w której indukują się całkiem
    spore napięcia.
    Zabezpieczenia przepięciowe instalowane w skrzynce rozdzielczej są tu na
    nic - one mogą pomóc jeśli piorun strzeli w linię zasilającą, w wypadku
    uderzenia w budynek zanim fala elektromagnetyczna do nich dotrze, to już
    jest po urządzeniach. Owszem, mogłyby pomóc zabezpieczenia takie montowane
    bezpośrednio przy gniazdkach, tylko koszt takich byłby o wiele wyższy niż
    koszt ubezpieczenia mieszkania od skutków m.in. uderzenia pioruna.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2009-03-16 21:50:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:12wforukhory6.dlg@oldfield.org.pl...

    > Słyszałem, Jacusiu jajakoko. I wiem też, dlaczego one nie mają szans
    > zadziałać.

    Kłamiesz.
    Akurat na ten temat wiesz tyle samo co świnia o grzmocie.

  • 23. Data: 2009-03-16 21:51:27
    Temat: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to poł?czyć?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:4g0km4yjl6g8$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Własnie o tym pisze - impuls elektromagnetyczny jaki się tworzy robi
    > niezłe
    > spustoszenie.

    Kłamiesz.
    Nie robi tylko może zrobić.

  • 24. Data: 2009-03-16 22:25:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 22:50:31 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Kłamiesz.
    > Akurat na ten temat wiesz tyle samo co świnia o grzmocie.

    Jacusiu jajakoko, Twa wiedza jest tak samo w tym temacie rozległa, jak w
    temacie ochrony danych osobowych.
    Czyli przeczytałeś, zapamiętałeś, za to nic nie zrozumiałeś.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2009-03-16 22:26:54
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:vx8rt2kh8h0x$.dlg@oldfield.org.pl...

> [...]
    > bezpośrednio przy gniazdkach, tylko koszt takich byłby o wiele wyższy niż
    > koszt ubezpieczenia mieszkania od skutków m.in. uderzenia pioruna.

    Adasiu piszesz takie pierdoły, że aż wstyd.

  • 26. Data: 2009-03-16 22:29:20
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:yag4p9xh4snk.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jacusiu jajakoko, Twa wiedza jest tak samo w tym temacie rozległa, jak w
    > temacie ochrony danych osobowych.
    > Czyli przeczytałeś, zapamiętałeś, za to nic nie zrozumiałeś.

    Bo akurat tak Tobie się wydaje :)

  • 27. Data: 2009-03-16 23:21:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 23:29:20 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Bo akurat tak Tobie się wydaje :)

    Nie, Jacusiu jajakoko. Nie wydaje mi się.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 28. Data: 2009-03-16 23:22:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 23:26:54 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Adasiu piszesz takie pierdoły, że aż wstyd.

    ... że Jacuś jajakoko o nich nie ma pojęcia :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 29. Data: 2009-03-17 00:06:34
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1tcj2j8yc1f5v.dlg@oldfield.org.pl...

    > ... że Jacuś jajakoko o nich nie ma pojęcia :D

    Tak, tak, oczywiście Adasiu Ty masz rację, bo Ty tak uważasz, a wszyscy w
    koło to idioci i debile.
    Spróbuj raczej to wytłumaczyć wykładowcom i egzaminatorom, którzy dopuścili
    mnię do egzaminów oraz do wydania mi dyplomów oraz uprawnień do wykonywania
    tego zawodu, także na stanowisku kierowniczym :)
    Widać według Ciebie oni wszyscy także nie mieli pojęcia na temat elektryki i
    wszyscy byli debilami :)
    Dam Ci adres. Chcesz się im pożalić i wypłakać w rękaw ? :D
    Adasiu być absolwentem szkoły o profilu elektrycznym, a znać się na
    elektryce to dwie całkiem różne rzeczy. Tu potrzeba jeszcze doświadczenia, a
    nie tylko i wyłącznie teorię. Oczywiście cóż może znaczyć moje doświadczenie
    raptem 23 lata w tym zawodzie w stosunku do Twojego doświadczenia w
    pomawianiu prezesa QMC :D

  • 30. Data: 2009-03-17 00:19:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 01:06:34 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Tak, tak, oczywiście Adasiu Ty masz rację, bo Ty tak uważasz, a wszyscy w
    > koło to idioci i debile.

    Ależ nie wszyscy, na razie widze takiego jednego Jacusia....

    > Spróbuj raczej to wytłumaczyć wykładowcom i egzaminatorom, którzy dopuścili
    > mnię do egzaminów oraz do wydania mi dyplomów oraz uprawnień do wykonywania
    > tego zawodu, także na stanowisku kierowniczym :)

    Ależ co mam im tłumaczyć? Że umiesz wykuć normy? No umiesz.

    > Dam Ci adres. Chcesz się im pożalić i wypłakać w rękaw ? :D

    Dlaczegóż miałbym?

    > Adasiu być absolwentem szkoły o profilu elektrycznym, a znać się na
    > elektryce to dwie całkiem różne rzeczy. Tu potrzeba jeszcze doświadczenia, a

    Właśnie, Jacusiu - jestes tego doskonałym przykładem.

    > nie tylko i wyłącznie teorię. Oczywiście cóż może znaczyć moje doświadczenie
    > raptem 23 lata w tym zawodzie

    23 lata i zero myślenia, to dużo mówi :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356