  • 131. Data: 2010-02-26 23:04:57
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:00168a04-8a90-48a3-bc8c-bcf04fea59e1@e23g2000yq
    d.googlegroups.com...

    > U siebie pompy jeszcze nie mam - bedzie w przyszlym sezonie. Ale caly
    > czas pisze o instalacji ktora znam i ktora dziala juz bezawaryjnie
    > przez 12 lat w domu 140m2 z poddaszem, z raczej standardowym
    > ociepleniem -> na ogrzewanie wlasciciel wydaje ok 2k pln na sezon. Ma
    > oddzielny podlicznik, wiec to nie sa "orientacyjne" wartosci :)

    Mam podobny dom. Styczen jaki byl wie kazdy. U mnie poszlo 265m3 gazu.
    Jutro podejde do licznika i zobacze "z przerazeniem" ile gazu zuzylem.
    Caly rok 2009 to 1100m3 gazu. Na scianie wisi zwykly atmosferyczny vaillant
    za 3000zl.
    Umiesz ty racjonalnie wydawac pieniadze?

    Marek

  • 132. Data: 2010-02-26 23:06:34
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Ty mi lepiej Maniek pokaz wsrod tych rzekomo inteligentniejszych
    > inwestorow co maja po trzy kominy - ktory z nich ma instalacje, ktora
    > pojdzie grawitacyjnie ;-) A kominek ma prawie kazdy dodatkowo, zeby
    > sobie dogrzac w takich chwilach chatke :)

    Chodzi o to, ze niektorzy uwazaja, ze jak ma rekuperator i PC to nie
    potrzebuje kominka. Kominek to podobno maja ci ktorzy musz dogrzewac bo gaz
    drogi a komin to same straty i do tego drogi jak nie wiem co. W te strone
    myslalem i daje sie to przeczytac coraz czesciej wsrod nowobudujacych. :-)
    Zadnych kominow i zadnego kominka.

    > I raczej ten mlodowilkowy
    > inwestor co ma na scianach 30cm styro, wentylacje z reku i 50cm welny
    > w dachu bedzie z litoscia patrzyl na stare budowlane wygi, ktorym po
    > 12h w domu zrobi sie 15st C, podczas gdy mu spadnie dopiero o 0,1 st
    > C ;)

    Nie mam ani jednego, ani drugiego, ani trzeciego i temp. nie spadala nawet
    1C w ciagu doby przy nieduzych mrozach i nieocieplonym dachu. Przy -20 sie
    nie wypowiem, ale watpliwe zeby spadlo o 5C. Dzis juz chyba nie ma takich
    domow, chyba ze spieprzone.

    Pozdro.. TK

  • 133. Data: 2010-02-26 23:08:28
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Lut, 23:57, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > W granicy działki mam las. Wiosna i lato codowny śpiew ptaków i ten zapach.
    > Każda pora roku pachnie inaczej.
    > I co mam delektować się  zapachami przez rekuperator?  Wiesz jakie to

    Sek w tym kolego, ze ten rekuperator wpusci Ci zdecydowanie wiecej
    zapachu do domu z lasu, niz niedzialajaca w lato wentylacja
    grawitacyjna ;-) Przeciez rekuperator bieze powietrze z zewnatrz i nic
    z nim od strony chemicznej nie robi (poza odzyskiem ciepla) tylko
    wpuszcza w takiej samej formie na mieszkanie. Znowu zonk..

    > uczucie kiedy o 4 rano przez uchylone okno zaczyna dobiegać
    > budzących się ptaków śpiew?

    Pieprze to uczucie, mialem 5 kanarkow w pokoju i rannego spiewania
    ptakow mam serdecznie dosc :D Dwa tygodnie temu zdechl ostatni -
    przezyl 14 lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 134. Data: 2010-02-26 23:10:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lut, 00:04, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Umiesz ty racjonalnie wydawac pieniadze?

    Nie mam gazu w granicy dzialki. Umiesz ty to zrozumiec ?;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 135. Data: 2010-02-26 23:16:10
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > A propos okien i rekuperatorów.
    > Dziwi mnie trochę dlaczego ludzie tak kurczowo trzymają się otwieranych
    > okien, które z racji swojej budowy gorzej izolują termicznie od okien
    > nieotwieranych.

    A wiesz co, chyba wiekszosc tu rekuperatorowcow nie sa jednoczesnie
    hardcorowcami i jak widze sa tez praktyczni. Trudno tutaj cos na sile
    udowadniac, to indywidualny wybor kazdego. Ja w kazdym razie w zyciu nie
    wsadzilbym do domu nieotwieranych okien. Jakos nie traktuje ich wylacznie
    dwufunkcyjnie tj. swiatlo i element wentylacji. Dom to nie lodz podwodna i
    okna maja byc otwierane. To nic, ze inni mysla inaczej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 136. Data: 2010-02-26 23:19:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > I co mam delektować się zapachami przez rekuperator? Wiesz jakie to
    > uczucie kiedy o 4 rano przez uchylone okno zaczyna dobiegać

    Albo sąsiada piła motorowa lub kosiarka .... :)
    A co do zapachu to Adam już Ci wyjaśnił.

  • 137. Data: 2010-02-26 23:23:15
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > ociepleniem -> na ogrzewanie wlasciciel wydaje ok 2k pln na sezon. Ma
    > oddzielny podlicznik, wiec to nie sa "orientacyjne" wartosci :)

    Mysle, ze dzisiejszy dom podobnej powierzchni nagrzeje za podobne pieniadze
    niemal kazdym palnym zrodlem energii. Rozumiem, ze moze nie byc gazu i chce
    sie bezobslugowo, ale moze LPG tez nie wyszlo by strasznie drozej. No nie
    wiem te 2000zl za sezon jakos mnie nie powala. Moze to sprawa ocieplenia.

    Pozdro.. TK

  • 138. Data: 2010-02-26 23:32:22
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > 300L c.w.u przygotowywane o 2giej w nocy raz dziennie do temperatury 39
    > stopni. HAHAHA - chyba się nie myją albo myją się w zimnej :-)

    Nie no, woda 39C nie jest zla, co sie czepiacie. :-) Ciekawe jak duzy
    zbiornik jest potrzebny zeby wody starczylo na caly dzien. :-) No i kiedy
    grzac dom jak duzy zbiornik CWU trzeba nagrzac z 9C do 39C? :-)

    Pozdro.. TK

  • 139. Data: 2010-02-26 23:38:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 27 Feb 2010 00:16:10 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > wsadzilbym do domu nieotwieranych okien. Jakos nie traktuje ich wylacznie
    > dwufunkcyjnie tj. swiatlo i element wentylacji. Dom to nie lodz podwodna i
    > okna maja byc otwierane. To nic, ze inni mysla inaczej. :-)

    Okno nieotwieralne to jeszcze pół biedy. W połączeniu z roletą zewnątrzną
    zamienia się w widowiskowy cmentarz robactwa, które schowało się w kasecie
    i zostało zmielone. Znajomi mają takie coś w salonie i teraz czekają na
    lato, żeby się mięsko wykruszyło, bo nie sposób wyczyścić :)
    (kaseta wbudowana w nadproże)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 140. Data: 2010-02-26 23:49:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...
    On 26 Lut, 23:04, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Zapomnia e o kosztach odwiert w. do dolnego r d a. 80z /m a odwiert w
    > oko o 5 po 70 metr w kazdy. To tak rednio wypada.

    > Ja mam kolektor plaski.. Koszt niebo mniejszy ;-)

    Picu picu. To za malo. Mam 3 kolektory i w styczniu wyprodukowaly ponad
    110kWh a w lutym jest sporo wiecej bo juz jest ponad 180kWh
    Ale to jest _za_malo_.
    Gdzies pisales ze twój dom zuzywa cos okolo 50kWh/dobe. A gdzie grzanie wody
    ?

    > 2k pln / sezon. Dane z sezonu 2008/2009.

    Juz wiem. Przeczytalem w innym miejscu. Ja tyle samo i w takim samym domu
    place za gaz majac kociol na scianie za 3tys zl.

    >I co z tego nawet jakby? Nie ma problemu, widocznie nie zamarza.

    Taaa. Mój brat tez tak uwazal ze nie potrzeba wymieniac w samochodzie. A jak
    sie to skonczylo to wiem ja i on i mechanik co zarobil.

    >Porownujesz srodowisko samochodowe (skrajne temperatury, elastyczne
    >zlaczki, ogromne drgania), do srodowiska w ktorym dziala pompa ciepla

    A sprezarka nie drga podczas pracy? Nie montuje sie jej na specjalnyuch
    poduszkach i nie umieszcza w specialnych obudowach?

    >Uhu. nie bezposrednio.. Kumpel kumpla.. Daruj sobie prosze :) Tak
    >powstaja mity i legendy!

    A twój mit o rachunki za prad 2tys zl u znajomego to z gatunku jakich mitów?
    Bo jakos u mnie to samo tyle ze z gazem :O

    >Pisze tam - 3,3. Ja zawsze zakladam 3.0 w roznych obliczeniach dot.
    >oplacalnosci.

    A no widzisz a ja wspanialomyslnie aby potencjalnym przyszlym pompiarzom
    dobrze zrobic 3,5 licze.
    I to calorocznie!!!

    Aaa czyli ze pompa ciepla nie spelnia wymagan. Trzeba dogrzewac grzalka....
    Co do "twoich" 50stC to racz nie zapominac ze zadna bateria termostatyczna
    nie miesza prawidlowo jak sie jej nie doprowadzi minimum 55stC.

    > 3. Jakie jest zu ycie pr du w I i II taryfie? Jaki jest procentowy podzia
    > zu ycia obu taryf ?
    >Czy to wazne? Wazny jest COP, reszte sobie kazdy obliczy.

    Jak to nie wazne??? Nie wazne jest to ze cena za prad w w pierwszej taryfie
    jest dwukrotnie drozsza ?

    >Ja zuzylem 8tys kWh przez dwa najzimniejsze miesiace tej (najzimniejszej od
    >paru
    >ostatnich lat) zimy. 8000 / 3,3 = ok 2400kWh czyli w "pojedynczej"
    >taryfie 900 pln czyli 450 pln / m-c. Uzywajac duzego bufora,
    >akumulacyjnego domu i licznika dwutaryfowego mozemy spokojnie zejsc do
    >300 pln / mc.

    Chcesz wmówic ze dom akumulacyjny i bufor sa powodem tych oszczednosci? Komu
    takie bajki ?
    Ja w domu o scianach ocieplonych mniejszym przekrojem w styczniu tego roku
    zuzylem 265m3 gazu co daje cene brutto za gaz 454zl.
    Mieszkam wyzej niz ty i temperatury napewno byly nizsze niz u ciebie. Bywalo
    sporo nocy ponizej 24stC.
    Mieszkasz juz w domu i zuzywasz ciepla wode czy tylko podtrzymujesz cieplo w
    domu ?

    >j/w

    No to ja policze. 1300zl za prad.

    >Nie chce mi sie liczyc - podaj.

    Podaje 2435zl. wiec 1135 zl mniej. Ale mamy tylko 39stC w zbiorniku z woda.
    te 300l trzeba dogrzac do tych 55stC pradem co rocznie kosztowac bedzie nas
    dodatkowe 550zl. rocznie wiec nie 1135 ale mniej...niestety...
    A ile to kosztuje ten ful wypasiony viessmann? 30tys? 40tys?
    Lokata bankowa spokojnie da mi wiekszy zysk.
    Przemysl to. Druga taryfa, zadnych PC i lokata bankowa a napewno wyjdziesz
    na tym lepiej.
    Zaloze sie ze nie wpadles na to.

    > I jeszcze pamietaj o wariancie 5a. NIE MAM GAZU NA DZIALCE ;-)

    Ty nie masz, ale wszystkich namawiasz i przekonujesz a oni moga ten gaz
    miec.
    No wiec ?

    > 6. Ile kosztuje ta instalacja ?

    >A czemu akurat ta ? Viessmann jest cieniutki w pompach ciepla i bardzo
    >drogi. Pompa o ktorej pisalem ma lepsze podzespoly i jest ok
    >dwukrotnie tansza.

    Pisales cos o samej PC a dolne zródlo? Zanim wdepniesz poczytaj co maja do
    powiedzenia ci co to juz przeszli.
    Tylko wiercone.
    A to kosztuje.
    Duzo kosztuje.

    >Nic, bo zyski zje inflacja.

    Nawet gdyby przyjac podwyzki gazu corocznie o 10% to zysk z lokaty z
    powodzeniem pozwala mi na pokrycie faktury.
    Wiedzialem ze nie umiesz liczyc.

    >No widzisz kolejna bzdura.. 2k pln wydaje moj znajomy na caly sezon.
    >Gdyby jego pompa (hibernatusowa) miala COP 2 - wydawalby ze dwa razy
    >tyle :)

    Te 2 tys zl to juz jest te dwa razy tyle co mialo byc skoro u mnie w
    identycznym domu za gaz place tyle samo.

    Marek