    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Date: Sat, 27 Feb 2010 00:49:38 +0100
    <hm946h$2ums$1@news2.ipartners.pl>
    <8...@t...googlegroups.com>
    <hm9gi7$3i1$1@news2.ipartners.pl>
    <8...@3...googlegroups.com>

    news:85bfdc4c-d503-436c-b439-692a5710f89d@33g2000yqj
    .googlegroups.com...
    On 26 Lut, 23:04, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Zapomnia e o kosztach odwiert w. do dolnego r d a. 80z /m a odwiert w
    > oko o 5 po 70 metr w kazdy. To tak rednio wypada.

    > Ja mam kolektor plaski.. Koszt niebo mniejszy ;-)

    Picu picu. To za malo. Mam 3 kolektory i w styczniu wyprodukowaly ponad
    110kWh a w lutym jest sporo wiecej bo juz jest ponad 180kWh
    Ale to jest _za_malo_.
    Gdzies pisales ze twój dom zuzywa cos okolo 50kWh/dobe. A gdzie grzanie wody
    ?

    > 2k pln / sezon. Dane z sezonu 2008/2009.

    Juz wiem. Przeczytalem w innym miejscu. Ja tyle samo i w takim samym domu
    place za gaz majac kociol na scianie za 3tys zl.

    >I co z tego nawet jakby? Nie ma problemu, widocznie nie zamarza.

    Taaa. Mój brat tez tak uwazal ze nie potrzeba wymieniac w samochodzie. A jak
    sie to skonczylo to wiem ja i on i mechanik co zarobil.

    >Porownujesz srodowisko samochodowe (skrajne temperatury, elastyczne
    >zlaczki, ogromne drgania), do srodowiska w ktorym dziala pompa ciepla

    A sprezarka nie drga podczas pracy? Nie montuje sie jej na specjalnyuch
    poduszkach i nie umieszcza w specialnych obudowach?

    >Uhu. nie bezposrednio.. Kumpel kumpla.. Daruj sobie prosze :) Tak
    >powstaja mity i legendy!

    A twój mit o rachunki za prad 2tys zl u znajomego to z gatunku jakich mitów?
    Bo jakos u mnie to samo tyle ze z gazem :O

    >Pisze tam - 3,3. Ja zawsze zakladam 3.0 w roznych obliczeniach dot.
    >oplacalnosci.

    A no widzisz a ja wspanialomyslnie aby potencjalnym przyszlym pompiarzom
    dobrze zrobic 3,5 licze.
    I to calorocznie!!!

    Aaa czyli ze pompa ciepla nie spelnia wymagan. Trzeba dogrzewac grzalka....
    Co do "twoich" 50stC to racz nie zapominac ze zadna bateria termostatyczna
    nie miesza prawidlowo jak sie jej nie doprowadzi minimum 55stC.

    > 3. Jakie jest zu ycie pr du w I i II taryfie? Jaki jest procentowy podzia
    > zu ycia obu taryf ?
    >Czy to wazne? Wazny jest COP, reszte sobie kazdy obliczy.

    Jak to nie wazne??? Nie wazne jest to ze cena za prad w w pierwszej taryfie
    jest dwukrotnie drozsza ?

    >Ja zuzylem 8tys kWh przez dwa najzimniejsze miesiace tej (najzimniejszej od
    >paru
    >ostatnich lat) zimy. 8000 / 3,3 = ok 2400kWh czyli w "pojedynczej"
    >taryfie 900 pln czyli 450 pln / m-c. Uzywajac duzego bufora,
    >akumulacyjnego domu i licznika dwutaryfowego mozemy spokojnie zejsc do
    >300 pln / mc.

    Chcesz wmówic ze dom akumulacyjny i bufor sa powodem tych oszczednosci? Komu
    takie bajki ?
    Ja w domu o scianach ocieplonych mniejszym przekrojem w styczniu tego roku
    zuzylem 265m3 gazu co daje cene brutto za gaz 454zl.
    Mieszkam wyzej niz ty i temperatury napewno byly nizsze niz u ciebie. Bywalo
    sporo nocy ponizej 24stC.
    Mieszkasz juz w domu i zuzywasz ciepla wode czy tylko podtrzymujesz cieplo w
    domu ?

    >j/w

    No to ja policze. 1300zl za prad.

    >Nie chce mi sie liczyc - podaj.

    Podaje 2435zl. wiec 1135 zl mniej. Ale mamy tylko 39stC w zbiorniku z woda.
    te 300l trzeba dogrzac do tych 55stC pradem co rocznie kosztowac bedzie nas
    dodatkowe 550zl. rocznie wiec nie 1135 ale mniej...niestety...
    A ile to kosztuje ten ful wypasiony viessmann? 30tys? 40tys?
    Lokata bankowa spokojnie da mi wiekszy zysk.
    Przemysl to. Druga taryfa, zadnych PC i lokata bankowa a napewno wyjdziesz
    na tym lepiej.
    Zaloze sie ze nie wpadles na to.

    > I jeszcze pamietaj o wariancie 5a. NIE MAM GAZU NA DZIALCE ;-)

    Ty nie masz, ale wszystkich namawiasz i przekonujesz a oni moga ten gaz
    miec.
    No wiec ?

    > 6. Ile kosztuje ta instalacja ?

    >A czemu akurat ta ? Viessmann jest cieniutki w pompach ciepla i bardzo
    >drogi. Pompa o ktorej pisalem ma lepsze podzespoly i jest ok
    >dwukrotnie tansza.

    Pisales cos o samej PC a dolne zródlo? Zanim wdepniesz poczytaj co maja do
    powiedzenia ci co to juz przeszli.
    Tylko wiercone.
    A to kosztuje.
    Duzo kosztuje.

    >Nic, bo zyski zje inflacja.

    Nawet gdyby przyjac podwyzki gazu corocznie o 10% to zysk z lokaty z
    powodzeniem pozwala mi na pokrycie faktury.
    Wiedzialem ze nie umiesz liczyc.

    >No widzisz kolejna bzdura.. 2k pln wydaje moj znajomy na caly sezon.
    >Gdyby jego pompa (hibernatusowa) miala COP 2 - wydawalby ze dwa razy
    >tyle :)

    Te 2 tys zl to juz jest te dwa razy tyle co mialo byc skoro u mnie w
    identycznym domu za gaz place tyle samo.

    Marek