  • 141. Data: 2010-02-26 23:55:26
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:78e2df00-c039-4576-8a0a-ea7eddee30f1@v13g2000yq
    v.googlegroups.com...
    > Marko1a - pisales jeszcze cos o tym ze moje okna nie pozwola na tak
    > maly dobowy spadek temp. z wylaczonym CO.. Beeeep. Wedlug OZC zyski z
    > okien mam praktycznie na takim samym poziomie jak straty przez nie.

    Zyski sa gdy swieci slonce.
    Z tego co wiem slonce po zachodzie nie swieci :(
    W pochmurne dni tez jakos marnie.
    A grzac trzeba.

    Marek

  • 142. Data: 2010-02-26 23:58:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...
    On 26 Lut, 23:57, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Znowu totalne bzdury piszesz :( Fix to okno, ktore jest oszklone w
    >*ramie*. Od okna otwieralnego rozni sie tym, ze nie ma wogole
    >skrzydla, a wiec i uszczelek gumowych miedzy skrzydlem, a rama etc.
    >Nie ma wogole profilu skrzydlowego, ktory jak zapewne wiesz stanowi
    >najwieksza ucieczke ciepla w calym oknie. Jacek ma tu 100% racji, tyle
    >ze akurat w wyborze fix VS otwieralny wole jednak otwieralne - tyle ze
    >z dodatkowa, trzecia uszczelka.

    Pisałem że często tak jest a nie zawsze.
    To że ty masz to masz. Ja mam jedno okno 2,6x2,7 z trzech części gdzie jedna
    jest sztywna i jest to zasadzie taka sama konstrukcja jak tych uchylno
    rozwiernych tyle że bez okuć. Profil Veka 5 komorowy. Kolega ma tez podobne
    okno i tak samo.

    Marek

  • 143. Data: 2010-02-27 00:00:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...

    > Nie mam gazu w granicy dzialki. Umiesz ty to zrozumiec ?;)

    I wszyscy inni tez?

    Druga taryfa i lokata bankowa. Zapamietaj.

    Marek

  • 144. Data: 2010-02-27 00:08:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...
    On 26 Lut, 23:57, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Sek w tym kolego, ze ten rekuperator wpusci Ci zdecydowanie wiecej
    >zapachu do domu z lasu, niz niedzialajaca w lato wentylacja
    >grawitacyjna ;-) Przeciez rekuperator bieze powietrze z zewnatrz i nic
    >z nim od strony chemicznej nie robi (poza odzyskiem ciepla) tylko
    >wpuszcza w takiej samej formie na mieszkanie. Znowu zonk..

    Ale ja otworzę sobie okno i mam lepiej i z odgłosami ptaszków więc o co
    chodzi?
    Zonk?

    >Pieprze to uczucie, mialem 5 kanarkow w pokoju i rannego spiewania
    >ptakow mam serdecznie dosc :D Dwa tygodnie temu zdechl ostatni -
    >przezyl 14 lat :)

    Miałem kanarki i nie chcę tego znać.
    Kanarek w klatce to się chowa przy świergolącym w oddali melodyjnie kosie.

    Marek

  • 145. Data: 2010-02-27 00:13:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Albo sąsiada piła motorowa lub kosiarka .... :)

    Taaa o 4 rano?
    A potem przymknąć można więc o co chodzi?

    > A co do zapachu to Adam już Ci wyjaśnił.

    Zapewne chodzi o ten zapach co to od razu powoduje łzawienie w oczach i
    kichanie bo ja alergik jestem na grzyby.
    Jak se wyflancujesz rurę preparatami antygrzybicznymi to jest OK ale trzeba
    często to robić bo inaczej jest bardzo niezdrowo.
    No tyle że ten preparat też jest syfem tyle że na co innego.
    Wolę otwierane okno na noc.

    Marek

  • 146. Data: 2010-02-27 00:17:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lut, 00:49, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Picu picu. To za malo. Mam 3 kolektory i w styczniu wyprodukowaly ponad
    > 110kWh a w lutym jest sporo wiecej bo juz jest ponad 180kWh
    > Ale to jest _za_malo_.
    > Gdzies pisales ze tw j dom zuzywa cos okolo 50kWh/dobe. A gdzie grzanie wody
    > ?

    Pisalem o kolektorze gruntowym plaskim, a nie solarach.

    > Juz wiem. Przeczytalem w innym miejscu. Ja tyle samo i w takim samym domu
    > place za gaz majac kociol na scianie za 3tys zl.

    No i spoko. Ale jakbys nie mial gazu to bys robil pierdu pierdu do
    dolotu tego kotla ? :)

    > Taaa. M j brat tez tak uwazal ze nie potrzeba wymieniac w samochodzie. A jak
    > sie to skonczylo to wiem ja i on i mechanik co zarobil.

    Znowu kompletnie nietrafione porownanie.. No co mu sie stalo? Zamarzlo
    i rozwalilo blok? A teraz pomysl, co moze rozwalic w dolnym zrodle ?
    Maks co sie moze stac to padnie pompa obiegowa za 300 pln i przestanie
    nam dzialac ogrzewanie, nic wiecej.

    > A sprezarka nie drga podczas pracy? Nie montuje sie jej na  specjalnyuch
    > poduszkach i nie umieszcza w specialnych obudowach?

    A napierdzielasz z nia na pace samochodu po naszych polskich
    dziurawych drogach ? :) Nie. Stoi sobie w bezruchu na podlodze, w
    stalej temperaturze i w miare stalej wilgotnosci powietrza. Jezeli
    tego nie pojmujesz to pff..!

    > A tw j mit o rachunki za prad 2tys zl u znajomego to z gatunku jakich mit w?

    To jest moj znajomy, instalacja ktora macalem "tymi recami", a nie
    jakies opowiesci z zaswiatow.

    > Aaa czyli ze pompa ciepla nie spelnia wymagan. Trzeba dogrzewac grzalka....

    Pompa daje max 55st C wiec spoko, spelnia. Dlatego licze COP 3, a nie
    5.

    > Co do "twoich" 50stC to racz nie zapominac ze zadna bateria termostatyczna
    > nie miesza prawidlowo jak sie jej nie doprowadzi minimum 55stC.

    Patrz, a moja w prysznicu dziala bezblednie przy 50 st C :)

    > Chcesz wm wic ze dom akumulacyjny i bufor sa powodem tych oszczednosci? Komu
    > takie bajki ?

    Jasne. Grzejesz w nocy (bufor i dom), oddajesz w dzien. Wiem, ze dla
    Ciebie to niepojete bo juz nieraz liczyles blednie pojemnosc cieplna
    budynku - zreszta udowodniles to ostatnio w watku dot. akumulacji w
    chaupce :)

    > Ja w domu o scianach ocieplonych mniejszym przekrojem w styczniu tego roku
    > zuzylem 265m3 gazu co daje cene brutto za gaz 454zl.
    > Mieszkam wyzej niz ty i temperatury napewno byly nizsze niz u ciebie. Bywalo
    > sporo nocy ponizej 24stC.
    > Mieszkasz juz w domu i zuzywasz ciepla wode czy tylko podtrzymujesz cieplo w
    > domu ?

    Pewnie, ze mieszkam. Nie podawalbym danych gdybym tylko lekko
    dogrzewal.

    > No to ja policze. 1300zl za prad.

    No. To fajnie. Bardzo dobry wynik. A jeszcze pare watkow temu ktos
    pisal, ze ogrzewanie "pradem" (bo pompa ciepla przeciez grzeje
    pradem:D jest b. drogie i pompa jest nieekonomiczna :P Ja nigdzie
    nigdy nie pisalem, ze ogrzejesz swoj dom za 500 pln / sezon :) Dla
    mnie sensowna wartosc to 2 tys pln. I znowu powtorze - NIE MAM GAZU W
    GRANICY dlatego wszystkie Twoje porownania sa dla mnie poprostu
    bezsensowne.

    > A ile to kosztuje ten ful wypasiony viessmann?  30tys? 40tys?

    A czemu liczysz tego viessmanna ? Polecil Ci go ktos? Przyjales
    najdrozsza mozliwa instalacje i tak sie jej czepiles. To teraz policz
    najdrozszego kondensata z viessmanna z najdrozszym kominem np.
    shiedla. Inaczej porownanie jest bez sensu :)

    > Ty nie masz, ale wszystkich namawiasz i przekonujesz a oni moga ten gaz
    > miec.
    > No wiec ?

    Pokaz mi w ktorym miejscu kogos przekonywalem do PC ? Ja tylko podalem
    pare suchych, prawdziwych, sprawdzonych faktow i przykladow.

    > Pisales cos o samej PC a dolne zr dlo? Zanim wdepniesz poczytaj co  maja do
    > powiedzenia ci co to juz przeszli.
    > Tylko wiercone.
    > A to kosztuje.
    > Duzo kosztuje.

    Wole porozmawiac z kims kto uzytkuje, niz czytac opinie znajomych
    znajomych :) Wspomniana przeze mnie instalacja hibernatusowa ma 300mb
    (!) kolektora ziemnego, plaskiego, 1,5m pod ziemia - na rurach fi ok
    6cm (bardzo za grube jak dla mnie ale jak widac sie sprawdzaja). I co?
    Zadnych problemow.

    > Nawet gdyby przyjac podwyzki gazu corocznie o 10% to zysk z lokaty z
    > powodzeniem pozwala mi na pokrycie faktury.

    Nie ma zysku z lokaty, bo zysk zjada inflacja :) Mozesz ten zysk
    przeznaczyc na pokrycie faktury ale wtedy co rok topnieje Ci kapital..
    A swoja droga nie ma lokat oprocentowanych 10%, zeby z 20 tys kapitalu
    pokryc fakture gazowa i to jeszcze co rok drozsza o 10% ;)

    > Te 2 tys zl to juz jest te dwa razy tyle co mialo byc skoro u mnie w
    > identycznym domu za gaz place tyle samo.

    Dwa razy tyle co mialo byc kiedy ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 147. Data: 2010-02-27 00:18:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lut, 01:13, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    > Jak se wyflancujesz rurę preparatami antygrzybicznymi to jest OK ale trzeba
    > często to robić bo inaczej jest bardzo niezdrowo.

    Znowu teoretyzujesz.. Zejdz na ziemie stary :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 148. Data: 2010-02-27 00:19:30
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > jedna jest sztywna i jest to zasadzie taka sama konstrukcja jak tych
    > uchylno rozwiernych tyle że bez okuć. Profil Veka 5 komorowy. Kolega ma

    To chyba tylko dla estetyki przylegajacych otwiranych okien. Fixy o ktorych
    pisze Adam kiepsko komponuja sie z otwieranymi.

    Pozdro.. TK

  • 149. Data: 2010-02-27 00:20:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lut, 00:55, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Zyski sa gdy swieci slonce.
    > Z tego co wiem slonce po zachodzie nie swieci :(
    > W pochmurne dni tez jakos marnie.
    > A grzac trzeba.

    Chyba nie myslisz, ze OZC liczy mi zyski ze slonca przez cala dobe
    co ? ;) Az tak glupi to program nie jest. Dom akumulacyjny, wiec
    potrafi troche energii przyjac od slonca i zmagazynowac na potem
    (wiem, ze Ty tego nie pojmujesz).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 150. Data: 2010-02-27 00:23:57
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Marko1a - pisales jeszcze cos o tym ze moje okna nie pozwola na tak
    > maly dobowy spadek temp. z wylaczonym CO.. Beeeep. Wedlug OZC zyski z
    > okien mam praktycznie na takim samym poziomie jak straty przez nie.

    W listopadzie slonca prawie zero, w grudniu podobnie, w styczniu nieco
    lepiej i dopiero luty nozna powiedziec cos tam. Te zyski mozna sobie...
    Widze to na solarze kazdego dnia ile czasu pracowala pompa a raczej nie
    pracowala.

    Pozdro.. TK