  • 51. Data: 2009-03-19 14:27:30
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Na razie dalsza dywagacja nie ma sensu, mysle, że można wrócic do tematu za
    10-15 lat. Wtedy będziemy nieco mądrzejsi o doświadxzenia praktyczne....

    --
    Mariusz

  • 52. Data: 2009-03-19 16:34:12
    Od: z...@f...pl

    > Czy maciue doświadczenia z wentylacją mechaniczną domu? Jakie są zalety i
    > wady. Przede wszystkim czy przyczynia się do mniejszych rachunków za paliwo
    > i prąd razem oraz czy zapewnia lepszy komfort mieszkania. Ile trzeba wydać
    > pioeniedzy na zainstalowanie czegoś takiego?

    ..napewno podnosi komfort mieszkania. Ale najważniejsza rzecz- nie dać się
    skusić na taniochę!. Instalację należy zrobić z miękkich rur z wełny mineralnej
    i folii Al największej możliwie średnicy. Żadnych spiro, żadnych PCV, żadnych
    blaszanych-to podstawa sukcesu. Pzdr

  • 53. Data: 2009-03-19 20:50:28
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    z...@f...pl wrote:

    > ..napewno podnosi komfort mieszkania. Ale najważniejsza rzecz- nie dać się
    > skusić na taniochę!. Instalację należy zrobić z miękkich rur z wełny mineralnej
    > i folii Al największej możliwie średnicy.
    A na jakiej podstawie tak sądzisz?

    Żadnych spiro, żadnych PCV,
    A w czym są one gorsze od innych?

    żadnych
    > blaszanych-to podstawa sukcesu. Pzdr

    --
    -----
    Pozdr

  • 54. Data: 2009-03-22 08:29:33
    Od: z...@f...pl

    > A na jakiej podstawie tak sądzisz?
    >
    > Żadnych spiro, żadnych PCV,
    > A w czym są one gorsze od innych?
    >
    > żadnych

    ..ja nie sądzę, to jest niezbity i udowodniony doświadczalnie fakt, tego typu
    rury po prostu są hałaśliwe, a szczególnie jak w domu jest już cicho i bardzo
    chcemy zasnąć a tu szum nie pozwala zasnąć. I co idziemy cholerstwo wyłączyć i
    całą ideę szlag trafia. Głupi baran kto w tej kwestii idzie na taniochę. I niech
    naiwni nie myślą, że coś pomoże owijanie tych rur wełną mineralną. Nic nie
    pomoże. Pzdr

  • 55. Data: 2009-03-22 11:54:39
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    z...@f...pl wrote:

> [...]
    > naiwni nie myślą, że coś pomoże owijanie tych rur wełną mineralną. Nic nie

    Ale te rury które polecasz nie dość że są koszmarnie drogie to także
    przzenoszą hałas, podstawa to dobre zaprojektowanie instalacji i
    rekuperator daleko od sypialni. Wtedy obojętne jest jakimi rurami go
    podłączysz, ja robię rurami PCV które są do tego zaprojektowane i z nimi
    nie ma takich problemów bo one same w sobie nie brzęczą, a są stosunkowo
    tanie. mnnie cała instalacja duża kosztowała niecałe 6kzł.

    --
    -----
    Pozdr

  • 56. Data: 2009-03-22 22:06:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > z wełny mineralnej i folii Al największej możliwie średnicy. Żadnych
    > spiro, żadnych PCV, żadnych blaszanych-to podstawa sukcesu. Pzdr

    och widzę że jesteś fachowcem o systemów wentylacji.

    szumy i chałasy to efekt zbut dużych przepływów na jednostke przekroju
    przewodu czy anemostau