  • 41. Data: 2009-03-18 08:06:20
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Pod warunkiem, że masz w projekcie samodzielny komin wentylacyjny. Jeśli
    > ciągi wentylacyjne towarzyszą kominowi spalinowemu/dymowemu (który musi
    > zostać), to rezygnacja z nich przynosi niewielkie oszczędności.
    > Ponadto nie do wszystkich pomieszczeń podłącza się wentylację mechaniczną
    > (np. garaż).

    No właśnie z kominami jest problem. ja mam mechaniczna juz w projekcie, ale
    i tak 2 dodatkowe komiby wentylacyjne 1) duży garaż 2) kuchnia (okap).
    Ale podstawowym argumentem dla mnie "za" jest komfort uzytkowania takiej
    instalacji i tyle. Potencjalne zyski to sprawa drugorzędna. Dodatkowo
    łatwiej ponieśc pewne koszty od razu podczas budowy (i sa wtedy mniejszcze)
    niż ponieśc je już po wybudowaniu...

    --
    Mariusz

  • 42. Data: 2009-03-18 08:30:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > W oknach jakie ostatnio ogladałem z profilu Thyssen Prestige mozna zamówic
    > dodatkową uszczelkę po środku profilu (oprócz standardowych na końcach)
    > podobno wpływa jeszcze bardziej izolująco i zapewnia dodatkowy zysk
    > cieplny.

    To taki marketingowy bajer jak w golarkach. Kiedys były z jednym ostrzem i
    goliły. Pózniej ktos wymyślił z dwoma ostrzami- gola podobno lepiej;)))
    Teraz są już z trzema ostrzami a moze i z czterema(nie jestem na bieżąco) i
    te to juz golą idealnie;))) Sprzedac mozna wszystko byle ładnie opakować;)))

    Krzysiek

  • 43. Data: 2009-03-18 08:32:05
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Mar, 09:06, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

    > No właśnie z kominami jest problem. ja mam mechaniczna juz w projekcie, ale
    > i tak 2 dodatkowe komiby wentylacyjne 1) duży garaż 2) kuchnia (okap).

    Z tym kominem z kuchni to się dałeś IMHO wkręcić ...
    ;-)

    A do garażu można kupić taki mały rekuperatorek ścienny i wtedy ten
    drugi komin też nie jest potrzebny ...
    ;-)

    > Ale podstawowym argumentem dla mnie "za" jest komfort uzytkowania takiej
    > instalacji i tyle.

    I tego należy się trzymać !
    :-)

    > Potencjalne zyski to sprawa drugorzędna.

    Zdrowie to często niedoceniany zysk...
    ;-)

    >Dodatkowo
    > łatwiej ponieśc pewne koszty od razu podczas budowy (i sa wtedy mniejszcze)
    > niż ponieśc je już po wybudowaniu...

    Święte słowa!.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 44. Data: 2009-03-18 09:38:10
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > Teraz są już z trzema ostrzami a moze i z czterema(nie jestem na bieżąco)
    > i te to juz golą idealnie;))) Sprzedac mozna wszystko byle ładnie

    No są już z conajmniej 5 :) (ja zostałem na Gillette Sensor).
    Co do okien to jednak środkowa uszczelka jak patrzysz na przekrój profilu
    budzi zaufanie bo coby nie mówić to powietrze swobodnie sobie tamtedy może
    hulać i po co qwtedy te wszystki ekomor w samej ramie??
    http://www.zippel-fenster.ch/Thyssen_Prestige_Deckbl
    att.JPG
    Ta dodatkowa uszczelka tworzy jakby dwie komory po obu jej stronach a
    kosztuje pare dodatkowych złotych więc.... ja nie zamierzam wycinać
    uszczelek w oknach więc kazda dodatkowa izolacja mile widziana (zastanawiam
    się nad profilem wypełnionym pianką, ale to już extremum). Pewnie i tak
    więcej się traci niezbyt dokładnym montazem okien + podobnie z ociepleniem
    :(

    --
    Mariusz

  • 45. Data: 2009-03-19 11:32:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > czterema(nie jestem na bieżąco) i te to juz golą idealnie;)))
    > Sprzedac mozna wszystko byle ładnie opakować;)))

    a jak już 5 ostrzy to można tylko golić jak ktoś ma taki puszek jak u
    niemowlaka bo moim męskim zarostem to sie zapycha i golarka po jednym razie
    i sie robi super droga jednorazówka.

    wróciłem do zwykłych jednorazówek.

  • 46. Data: 2009-03-19 11:33:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > profilu budzi zaufanie bo coby nie mówić to powietrze swobodnie sobie
    > tamtedy może hulać i po co qwtedy te wszystki ekomor w samej ramie??

    kup fixy masz 100% szczelności.

  • 47. Data: 2009-03-19 12:23:17
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > kup fixy masz 100% szczelności.

    No własnie oto jest pytanie jak wygląda profil fixa??

    --
    Mariusz

  • 48. Data: 2009-03-19 12:40:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

    > No własnie oto jest pytanie jak wygląda profil fixa??

    pytanie jest inne, gdzie kończy sie chęć oszczędzania a zaczyna paranoja.

    jeśłi w domu nie mamy went mechanicznej to okna nie moga nawet być 100%
    szczelne. chyba że zamontujemy napowietrzaki.

    A przy wentylacji mechanicznej nalezy dac same okna typu fix :) bo przecież
    wietrzenie zaburzy pracę systemu wentylacji :), generalnei można zrezygnować
    z okien i powiesić tylko kilka ekranów LCD lub plazmowych :)

  • 49. Data: 2009-03-19 13:13:38
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > pytanie jest inne, gdzie kończy sie chęć oszczędzania a zaczyna paranoja.
    Eee tam od razu paranoja. Coś co dzis jest paranoją za 10 lat będzie normą a
    za lat 20 wszyscy ci którzy nie sa paranoikami będa płacić "dodatek
    energetyczny"za nieekonomiczny (energetycznie) dom.

    > jeśłi w domu nie mamy went mechanicznej to okna nie moga nawet być 100%
    > szczelne. chyba że zamontujemy napowietrzaki.
    Reku to chyba powoli robi się standard, w domach nieco powyzej
    "minimalnej...

> [...]
    > wietrzenie zaburzy pracę systemu wentylacji :), generalnei można
    > zrezygnować z okien i powiesić tylko kilka ekranów LCD lub plazmowych :)
    Nie zapominajmy, że nie mieszkamy na alasce i oprócz zimy mamy tez okresy
    przejsciowe, a nawet lato się zdarza. fajnie jest otworzyc okno i popatrzec
    na wiosenną zieleń. Fixy to bardzo radykalne rozwiżanie, BTW nie wiem czy az
    tak wiele wnoszace w kwestii energooszczedności okna. W oknie nie jest
    problemem to że się otwiera tylko konstrukcja.
    Poza tym budując nowy dom dla komfortu i wygody (niektórzy budują dla
    oszczędności, ja nie) nie warto robic jak nasi dziadkowie tylko trzeba się
    gac po nowoczesne rozwiązania: szczelne okna, reku, dobre ocieplenie itp
    itd. Wydajemy kaskę raz ale potem płacimy rachunki całe zycie co miesiąc...

    --
    Mariusz

  • 50. Data: 2009-03-19 14:03:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:
> [...]
    > "dodatek energetyczny"za nieekonomiczny (energetycznie) dom.

    > Reku to chyba powoli robi się standard, w domach nieco powyzej

    za dużo czytasz marketingowego bełkotu.

> [...]
    > Nie zapominajmy, że nie mieszkamy na alasce i oprócz zimy mamy tez
    > okresy przejsciowe, a nawet lato się zdarza fajnie jest otworzyc

    w lecie sie klimatyzuje dom a nie wpuszcza ciepło z zewnątrz.

> [...]
    > trzeba się gac po nowoczesne rozwiązania: szczelne okna, reku, dobre
    > ocieplenie itp itd. Wydajemy kaskę raz ale potem płacimy rachunki

    no właśnie poczytaj co napisałeś i pomyśl. pomyśl dobrze.