  • 71. Data: 2015-02-15 09:41:33
    Temat: Re: Wiatr hula w dachu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lutego 2015 18:24:11 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Ty za to brałeś ekipy, które zapewne budowały wierzę Khalifa w Dubaju
    > albo coś podobnego :-) I za kawkę ci zrobili lepiej :-)

    Bralem ekipy z polecenia glownie znajomych i wsrod lokalnego forum na muratorze.
    Kazda ekipe jechalem zobaczyc w pracy. Kazda musiala miec 100% pozytytow :)
    W ten sposob wszystko mam zrobione idealnie - kazda ekipa dala z siebie 100%,
    nie bylo zadnej wtopy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2015-02-15 11:57:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-11 o 11:44, Budyń pisze:

    > kiki nie desperuj -jesli sie zdoktoryzuje z tematu i bedzie pilnował to mu zrobią
    tak jak bedzie chciał. Dobrze by było zrobic liste wymagań - niby rzecz oczywista i
    zwykła wiedza techniczna ale jesli bedzie na papierze to wykonawca bedzie wiedzial
    czego mu sie nie odpuści.

    Podpowiedz, co się powinno znaleźć na tej liście.
    Poważnie proszę.

    --
    MN

  • 73. Data: 2015-02-15 12:13:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 13:34, Pete pisze:

    > Bo zapisy (Baczność!!!) Planu Zagospodarowania Przestrzennego
    > (Spocznij!!!) wymagają.

    O to, to. Urzędnik jeden z drugim uznał, że dach musi być skośny między
    35 a 45 stopni i nic a nic nie da się na to poradzić. A gdy zadzwoniłem
    do jednej baby, która 10 lat temu nakazała zapisać w planie, że kalenica
    musi być koniecznie równoległa do drogi - z pytaniem, czemu taki głupi
    zapis, który uniemożliwia zamontowanie paneli słonecznych -
    odpowiedziała, że mam rację, że to głupie ale jakoś tak wyszło.

    --
    MN

  • 74. Data: 2015-02-15 16:59:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-15 o 12:13, Marcin N pisze:

> [...]
    > zapis, który uniemożliwia zamontowanie paneli słonecznych -
    > odpowiedziała, że mam rację, że to głupie ale jakoś tak wyszło.

    Najgorsze jest to, że (np. u mnie) budynek usługowy możesz sobie
    postawić jaki chcesz, ale już dom mieszkalny musisz z dachem skośnym,
    symetrycznym o kącie nachylenia w kolorze czerwonym kryty dachówką)

    Gdzie sens, gdzie logika...

    --
    Pete

  • 75. Data: 2015-02-15 19:27:10
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-15 11:57, Marcin N wrote:

    > Podpowiedz, co się powinno znaleźć na tej liście.
    > Poważnie proszę.

    Ale o co konkretnie pytasz? Co masz już zrobione? Na jakim etapie budowa?

  • 76. Data: 2015-02-15 19:30:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 19:27, KIKI pisze:

    > Ale o co konkretnie pytasz? Co masz już zrobione? Na jakim etapie budowa?

    Budowa na etapie pozwolenia na budowę.

    --
    MN

  • 77. Data: 2015-02-15 19:37:10
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-15 19:30, Marcin N wrote:

    > Budowa na etapie pozwolenia na budowę.

    To bardzo dobrze, że pytasz teraz.

    Zanim wylejesz ławy należy zaplanować z grubsza elektrykę, uziomy i
    kanalizację żeby później nie ryć wszystkiego.

    wrzuć hdzieś plan działki z domem i warunki przyłączenia do prądu, gazu,
    wody i telekomunikacji.

    I nawet nie zaczynaj kopać bez planu.

  • 78. Data: 2015-02-16 23:24:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-02-15 o 09:41, Adam pisze:

> [...]
    > W ten sposob wszystko mam zrobione idealnie - kazda ekipa dala z siebie 100%,

    Mnie troche dziwi taka selekcja.
    Ekipa to ekipa. Jak sie czegos podejmuje to powinna zrobic to dobrze, a
    nie szukac pozytywow na lokalnych forach.
    Kiki generalnie ma racje, a Twoje postepowanie to potwierdza.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2015-02-17 15:18:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 23:24:33 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mnie troche dziwi taka selekcja.
    > Ekipa to ekipa. Jak sie czegos podejmuje to powinna zrobic to dobrze,

    Maniek?? To Ty czy ktos sobie jaja z Ciebie robi podszywajac sie pod Ciebie??

    Ekipa to ekipa!?
    Powinna zrobic dobrze!?!?

    Nie wierze w to co czytam :-)

    Kiki ma racje jedna - ze do budowlanki idzie najgorszy sort ludzi. Tylko
    wedlug niego TYLKO taki sort idzie - naturalnie jest inaczej i wsrod
    budowlancow jest sporo normalnych ludzi, prawdziwych fachowcow, czasem nawet
    z wyzszym wyksztalceniem :) I takie perelki trzeba potrafic z tego szamba
    wylowic.

    Maniek naprawde nie wierze ze Ty z takim doswiadczeniem nie szukalbys opinii
    znajomych o ekipie ktora chcesz zatrudnic :-) Ile "Usterek" w wykonaniu
    budowlancow widziales? A niestety tego typu ekip jest wiecej od fachowcow :-)

    Trzeba ich jakos odfiltrowac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2015-02-17 20:01:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-02-17 o 15:18, Adam pisze:

    > Maniek?? To Ty czy ktos sobie jaja z Ciebie robi podszywajac sie pod Ciebie??

    Ja, ja.

    > Ekipa to ekipa!?
    > Powinna zrobic dobrze!?!?

    Jak kazdy kto bierze pieniadze za swoja prace.

> [...]
    > budowlancow widziales? A niestety tego typu ekip jest wiecej od fachowcow :-)

    Mialem co innego na mysli niz Ty zrozumiales. :-)
    Patrzac czysto obiektywnie na prace jakiej podejmuja sie fachowcy w
    ogole to Kiki ma racje. Mysle, ze wiekszosc z nas - uczestnikow tej
    grupy, o ile nie wszyscy zupelnie inaczej podchodzimy do pracy jaka
    wykonujemy niz robia to budowlancy. Nie chodzi o to, ze sa lepsi i
    gorsi, ale o to, ze budowlancy to przewaznie zwykli zlodzieje. Bo czym
    jest zrobienie komus chocby ocieplenia poddasza w taki sposob jak w tym
    watku? Dla mnie to kwestia przyzwoitosci. Takich rzeczy ludziom po
    prostu sie nie robi. Mozna zrobic cos ladniej czy brzydziej, ale zawsze
    zgodnie ze sztuka. A ze w budowlance sa tez dobrzy fachowcy i przyzwoici
    ludzie jest oczywiste, ale to jakis odsetek, a nie oczywista norma. Jak
    Ty zatrudnisz programiste to ten w konsekwencji co najwyzej nie spelni
    oczekiwan, ale przy najmniej nie spali Ci serwerowni. Dlatego napisalem,
    ze to co piszesz o selekcji jest potwierdzeniem tego co pisze Kiki.
    Inaczej nie sortowalbys ekip pod katem prawidlowego wykonywania
    oczywistych dla nich prac. Praktyka jest taka, ze trzeba sortowac, a
    powinna byc taka, ze sortujesz tylko pod katem estetyki czy innych
    wymagan, a nie pod katem zwyklej uczciwosci.

    Pozdro.. TK