  • 31. Data: 2009-01-12 22:23:45
    Temat: Re: Widok z wczoraj
    Od: "kiki" <...@...c>

    "DigTel" <a...@g...pl> wrote in message
    news:63119105-b173-4e82-a27e-703d761c9dbd@w1g2000prm
    .googlegroups.com...
    > Tak tak, ty się śmiej ale jak ci coś po drodze spitolą to sam te paragony
    > im
    > wręczysz. Inaczej nie idzie z nimi. Pamiętaj bez awantur, rozmawiacie o
    > fuszerce, drugi materiał i paragony jako zapłatę :-)

    >Nieraz człowiek się zastanawia czy nie lepiej trzepać kasę robiąc na
    >odpierdol, a nie zastanawiać się nad warunkami pracy.

    Nie, bo cię zlicytuje komornik. To ty jako wykonawca odpowiadasz za jakość i
    techniczne aspekty i ty udzielasz gwarancji. Klient nie musi się na tym znać
    i nie powinieneś ulegać. Zresztą o czym my tu mówimy. Co to znaczy trzepać
    kasę i sie nie zastanawiać? Przecież prędzej czy później skończysz u
    komornika i z walizką paragonów.

  • 32. Data: 2009-01-12 22:25:33
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > Użytkownik "DigTel" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Nieraz człowiek się zastanawia czy nie lepiej trzepać kasę robiąc na
    > odpierdol, a nie zastanawiać się nad warunkami pracy.
    >
    > Bo ludziom sie we lbach poprzewracalo i jednym i drugim. Chca miec na
    > wczoraj najlepiej za darmo, za to wykonawcy najlepiej jak najwiecej i jak
    > najszybciej. Uogolniam oczywiscie, ale taki obraz mi sie klaruje.

    Masz rację ale wykonawca powinien dbać o to, a nie inwestor. Inwestor może
    chcieć, a wykonawca nie ma prawa wykonywać głupich poleceń. Ci z kopalni
    Wujek tłumaczyli się, że oni strzelali do ludzi, bo im kazano. To jest
    dokładnie to samo :-)

  • 33. Data: 2009-01-13 08:55:07
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

> [...]
    > chcieć, a wykonawca nie ma prawa wykonywać głupich poleceń. Ci z kopalni
    > Wujek tłumaczyli się, że oni strzelali do ludzi, bo im kazano. To jest

    Kiki - generalizujesz, a porównanie z Wujkiem jest poniżej poziomu
    krytyki i dobrego smaku.

    Wykonawca ma wykonać to co ma zapisane w umowie w terminie zapisanym
    w umowie. Przyjrzyj się postępowaniom publicznym (szczególnie tym
    dofinansowywanym z UE) - tam masz czarno na białym (co prawda między
    wierszami SIWZ, ale każdy kto przynajmniej raz brał w tym udział to wie),
    że albo bierzesz robotę, o której wiesz, że jej nie zrobisz dobrze (bo
    termin jest taki, że choćbyś na uszach stawał - nie zrobisz), albo - nie
    masz roboty. A termin jest sztywny, bo Zamawiający ma wydać pieniądze przed
    datą X określoną czy to przez budżet Zamawiającego, czy przez warunki
    dofinansowania UE, czy n innych zmiennych w czasie wymogów.

    Janusz Pawlinka

  • 34. Data: 2009-01-13 14:36:13
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> wrote in message

    > Kiki - generalizujesz, a porównanie z Wujkiem jest poniżej poziomu
    > krytyki i dobrego smaku.

    Smaku może w tym nie ma ale jest dosadne i prawdziwe. Większość z wykonawców
    ma gdzieś jakość i techniczne sprawy i jak poczują pieniądze to wykonają
    wszystko po czym uciekną jak szczury.
    A ty myślisz, że dzisiaj jakby kazać strzelać to by część nie strzelała ?
    hehe ?
    Tak samo jest z robotnikami. W swej głupocie zrobią wszystko po czym będą
    za to odpowiadać i to trzeba tępić.

> [...]
    > datą X określoną czy to przez budżet Zamawiającego, czy przez warunki
    > dofinansowania UE, czy n innych zmiennych w czasie wymogów.

    Nie wiem czy tak jest ale przy dużych inwestycjach jakoś sie pilnują za
    wyjątkiem tego odcinka autostrady pod Poznaniem co pęka :-)

  • 35. Data: 2009-01-14 07:58:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nie wiem, może się mylę, ale czy nie jest tak, że po położeniu styropianu
    > klej wiąże w temperaturze dodatniej ?
    > Przecież to ten styropian tworzy warstwę izolacyjną, zaś ściana od
    > wewnątrz jest ogrzewana.
    > Ja osobiście bym aż tak nie panikował jeżeli chodzi tylko i wyłacznie o
    > samo klejenie i kołkowanie styropianu.

    Teraz temperaturyu nas w przedziale -5 do +10 i "ocieplenia bloków "idą"
    pełną parą. I również uważam że tu nie ma się czego obawiać. Ale wtedy przy
    minus 15 i padajacym śniegu to już była desperacja;))

    Krzysiek

  • 36. Data: 2009-01-14 09:29:22
    Od: "kiki" <...@...c>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Teraz temperaturyu nas w przedziale -5 do +10 i "ocieplenia bloków "idą"
    > pełną parą. I również uważam że tu nie ma się czego obawiać. Ale wtedy
    > przy minus 15 i padajacym śniegu to już była desperacja;))

    Temperatura stosowania kleju to pewnie +5. Zmierz temperaturę muru to
    będziesz wiedział czy grzeje czy nie. Myślę, że nie grzeje i myślę, że za 2
    lata popęka elewacja i zacznie odpadać. A jeśli kleili na placki a nie na
    około to żadnego efektu ekranowania nie było. Wiało za styropianem jak przed
    nim.