  • 31. Data: 2013-06-30 20:36:32
    Temat: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 18:56:32 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > 1. zajebiste musicie mie� rodziny. Ja mam jeszcze senior�w z 2 stron.
    > mieszkamy w tr�jk�cie 10km ka�dy. pomagamy sobie wzajemnie jak mo�emy,

    A ja mam cala swoja rodzine w obrebie 2-3km i widzimy sie praktycznie
    codziennie. Bylo sie nie wyprowadzac tak daleko. Taki synus jestes
    niedobry :P

    > 2. W 4 znanch mi przypadkach, 3 rodziny, mieszka�y "byle gdzie" rodzi�o
    > si� dziecko, jako� dawali rad�, rodzi�o si� drugie, brali kredyt na dom.
    > jak dom nabiera� pe�nej funkcjonalno�ci starcze dziecko by�o ju� po
    > komunii, wi�c z Waszych wylicze� wynika �e rodzice nie powinni mie�
    > "Roszcze�" za okres ok 10 lat? Faktycznie, nie zbyt d�ugi okres, tym
    > bardziej, �e we wszystkich przypadkach czas sp�aty kredytu to 30 lat.

    A czemu mierzysz wszystkich swoja miarka? :)
    Ja mam 32 lata, kredyt bede splacac jeszcze 25 lat (choc raczej planuje go
    splacic szybciej), a dzieci dopiero przede mna (moze w przyszlym roku cos
    sie trafi :D

    Trzeba tak wychowac i pokierowac dzieci zeby byly samodzielne, takze finansowo.
    Moi rodzice byli "sredniakami" pod wzgledem finansowym - biednie nie bylo
    ale tez sie nie przelewalo. Ale wychowali mnie i brata tak, ze majac ponizej
    30 lat bez ich finansowej pomocy mielismy juz ja - swoj dom, a moj brat
    mieszkanie (wlasnie szuka dzialki na budowe domu). Moje (jak juz sie trafi :)
    tez bede wychowywal w tym kierunku. A jak mu sie nie uda to pewnie, ze pomoge.
    Nie kazdy kto splaca kredyt na dom wypruwa z siebie ostatnie flaki na rate
    i nie ma swoich oszczednosci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2013-07-01 01:58:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tak mnie naszla refleksja po chwili że
    > im większy dom (wieksza liczba pokoi)
    > to tym większe odległości pomiędzy nimi
    > a więc więcej korytarzy.
    > Wniosek:
    > dużo pokoi=duży dom= dużo korytarzy

    Niekoniecznie korytarze marnują powierzchnię. Zauważ, że jednak w projektach
    nawet najmniejszych domów często są dwie łazienki, lub łazienka i ubikacja o
    łącznej powierzchni dwukrotnie większej niż w mieszkaniu. Kuchnia też często
    jest większa w domu niż w mieszkaniu.

    Kolejna sprawa to graciarnia. O ile w mieszkaniu nikogo nie dziwią pawlacze
    lub całe ściany w przedpokoju zastawione szafami, o tyle w domu częściej
    ludzie robią w jednym pokoju graciarnię, a więcej przestrzeni zostawiają
    niezastawionej meblami.

    Kolejna sprawa to okna. Mieszkania zwykle mają znacznie mniej okien a co za
    tym idzie mniej ścian się "marnuje" - nie można tam ustawić mebli, więc
    pokoje mogą być mniejsze będą jednocześnie tak samo ustawnymi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2013-07-01 05:52:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    > wiadomości news:kqms3j$qli$1@news.task.gda.pl...

    > Wlasnei zakonczyles dyskusje z lokalnym trolem nieudacznikiem.

    który tym razem napisał coś bardzo sensownego...

    myślenie w kategoriach pańśtwa narodu itd... w dzisiejszych czasach jest
    kompletnie achistoryczne.

  • 34. Data: 2013-07-01 09:17:24
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:36:32 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie (wlasnie szuka dzialki na budowe domu). Moje (jak juz sie trafi :)

    Opowiedź prosze o tym wychowaniu, bo ciekawym wielce.
    Temat i tak zdryfował na dzieci.

    --
    Franc

  • 35. Data: 2013-07-01 09:32:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 09:17:24 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Opowiedďż˝ prosze o tym wychowaniu, bo ciekawym wielce.
    > Temat i tak zdryfowaďż˝ na dzieci.

    Tego sie zapewne nie da strescic, a moze nawet w ogole wprost opisac.
    Ogolnie chodzi o wpajanie ambicji, checi dazenia i osiagania zalozonych celow,
    wytrwalosci, a przede wszystkim nauczenie zeby zyc nieroszczeniowo.
    I dyscyplina!

    Takie niby banaly ale jak patrze co wyprawiaja obecne dzieciaki (zona jest
    nauczycielka) w szkolach w gimnazjum / podstawowych to raczej nie jest to
    wychowywanie, a hodowla baranow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2013-07-01 09:50:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 09:17:24 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Opowiedďż˝ prosze o tym wychowaniu, bo ciekawym wielce.
    > Temat i tak zdryfowaďż˝ na dzieci.

    A zapomnialbym o chyba najwazniejszym - wspieranie nas w naszych wyborach!
    To co tak teraz tuska banda w TV ostatnio reklamuje :) Przez cale zycie sie
    komputerami interesowalem i rodzice mnie w tym wspierali - mimo ze jak pisalem
    nie przelewalo sie - to jezdzilismy z tata na gieldy komputerowe (do Katowic),
    zawsze finansowo na ile mogli mnie wsparli, nieraz w jakichs idiotycznych
    decyzjach zwiazanych z upgradem kompa;) Chodzac do liceum i majac 17 lat
    otworzylem swoja pierwsza firme - sprzedawalem w Internecie CD ze swoimi
    materialami. Mama mi w tym ostro pomagala (zmieniala plyty w nagrywarce -
    jedna plyta na nagrywarce x1 nagrywala sie ponad godzine, a byl czas ze w pare
    dni trzeba bylo wypalic np. 2 tys plyt ;) Pozniej widzac, ze zaczynam lekko
    mowiac olewac szkole - wyslala mnie sprytnie na ... kurs CISCO CCNA :)

    Ten mi troche swoja wiedze uporzadkowal i ugruntowal i wtedy majac 18 lat
    i juz troche zaoszczedzonej kasy - otworzylem swoja druga firme (spolke
    cywilna z kumplem z IRCa ;) z ktorej zyje i utrzymuje sie do dzisiaj
    (niedlugo bedziemy swietowac 15 lat istnienia).

    Ja w tym wszystkim widze bardzo duza role rodzicow. Tego nie da sie wprost
    opisac - to pewnie setki czy tysiace drobnych codziennych uwag zasialy
    we mnie te ziarno przedsiebiorczosci i odpowiednio ukierunkowaly :)

    Abstrahujac juz od umiejetnosci "zlotej raczki" jakie odziedziczylem po
    ojcu - gdyby nie to, nie podjalbym sie na pewno budowy swojego domu.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2013-07-01 12:16:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
> [...]

    >Chodzac do liceum i majac 17 lat
    >otworzylem swoja pierwsza firme - sprzedawalem w Internecie CD ze swoimi

    Co to bylo? Muzyke komponowales?

    > Abstrahujac juz od umiejetnosci "zlotej raczki" jakie odziedziczylem po
    > ojcu - gdyby nie to, nie podjalbym sie na pewno budowy swojego domu.. :)

    Tego sie nie dzidziczy to zwykla nauka, za przykladem.

  • 38. Data: 2013-07-01 14:52:41
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 1 lipiec (poniedziałek), gdy o godzinie 5:52
    *Marek Dyjor* naskrobał(a):

    > myślenie w kategoriach pańśtwa narodu itd... w dzisiejszych czasach jest
    > kompletnie achistoryczne.

    Jak napisano w manifeście komunistycznym: ?Robotnicy nie mają ojczyzny".

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2013-07-01 14:33:20

  • 39. Data: 2013-07-01 15:23:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 12:16:52 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Co to bylo? Muzyke komponowales?

    Nie, choc szkole muzyczna tez skonczylem - gitara, pianino, akordeon :D
    To byla plytka z materialami na temat hackingu / phreakingu / crackingu /
    lamania PSX, canal+ i takie tam - wszystko na legalu, z prawami autorskimi,
    paragonem z kasy fiskalnej do kazdego zamowienia etc:) Wiekszosc z tego mozna
    bylo sciagnac za darmo - ale wtedy sie laczylo z netem modemami 14,4 i
    szukanie tego wszystkiego kosztowaloby wiecej niz moja plytka. Ta kosztowala
    40 pln, koszt wytworzenia z okladka i wysylka = 20 pln. Minus srednio 5 pln
    za zwroty ktorych bylo dosc sporo (zamowienia ktore nie byly odbierane).

    W sumie w pol roku sprzedalem jakies 4 tys plyt, jak na 17-to latka calkiem
    ladny zarobek :)

    > Tego sie nie dzidziczy to zwykla nauka, za przykladem.

    Oj dziedziczy dziedziczy. Nie chodzi o sama wiedze (bo te mozna zdobyc)
    ale sa tacy co po prostu maja dwie lewe rece do roboty i sie do tego nie
    nadaja. Moj brat np. poszedl zupelnie inna sciezka - jest radca prawnym.
    Ale sam w mieszkaniu za wiele nie zrobi, nie umie i juz :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2013-07-01 16:08:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Oj dziedziczy dziedziczy. Nie chodzi o sama wiedze (bo te mozna zdobyc)
    >ale sa tacy co po prostu maja dwie lewe rece do roboty i sie do tego nie
    >nadaja.

    Do roboty czy do tej roboty?

    > Moj brat np. poszedl zupelnie inna sciezka - jest radca prawnym.
    >Ale sam w mieszkaniu za wiele nie zrobi, nie umie i juz :D

    I Twoj brat dowodem, ze sie dziedziczy.

    Ja wiem po przykladach z zycia, ze sie nie dziedziczy, a nabywa.