  • 21. Data: 2013-06-30 00:09:19
    Temat: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 21:34:49 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Znaczy ma wskoczyc Ci na kark i dziobac?

    Było takie opowiadanie w Młodym Techniku, drużyna rozbiła się na obcej planecie i
    gdzieś tam leźli, jakiś kogut się do nich przyplątał. Co jakiś czas któryś gostek
    ginął bo to jakaś trawa go zeżarła czy inny misio. A na samym końcu kiedy został już
    tylko jeden i prawie dotarł, ten kogut go zadziobał :>
    Trzeba chodzić w grupie i jak jakiś kogut się przyplącze to do gara go, nie czekać aż
    podstępnie zaatakuje!
    Kurna, jak się nazywało to opowiadanko...

    L.

  • 22. Data: 2013-06-30 02:01:28
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 00:09:19 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    aż podstępnie zaatakuje!

    > Kurna, jak się nazywało to opowiadanko...

    Nazywać to się może ulica albo rower. Opowiadania mają tytuły. I co z tego że w kupie
    jesteście jak kogut i tak wygra. W opowiadaniu o tym pisali. Kupa nie zawsze ma
    racje. Jak to było z tymi muchami i gównem?

  • 23. Data: 2013-06-30 10:02:08
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 29.06.2013 12:51, Lukasz Kozicki pisze:

    > Tyle luźnych przemyśleń, bez ambicji co do ich kompletności.
    pięknie i obszernie to opisałeś. Mógłbym podawać obszerne opisy
    przykładów z mojego życia, w któych formy domów przerosły treść, ale
    tego i tak poza kogutkiem nikt nie przeczyta, znaczy nikt kto zamierza
    się budować.
    W skrócie: kupując mieszkanie meblujesz go od środka, dostosowujesz go
    do swoich potrzeb.
    budując dom, wybierasz projekt patrząc na "Fotografie" na której 70% to
    dach. Potem na cenę całości, potem dopiero zastanawiasz się czy scianę
    można przesunąć. Za 10lat, dziecko które do transportu naczyń ze stołu
    do zmywarki używa hulajnogi, uzmysławia Ci że 46metrowy kuchnio-salon
    to był błąd, że plazma 46 cali jest fajna, ale szkoda że jak idziesz
    spać, to w sypialni patrzysz na 14 calowego "Otake".
    Po 15 latach, zaczynają do córki przychodzić jakieś wyrostki, i
    najchętniej przywitałbyś ich kijem bejzbolowym, ale wiesz ze na Twoją
    ukochaną "księżniczkę" przyszedł czas i nic z tym nie zrobisz. niestety,
    odejdzie ona z tego domu, bo dwie rodziny się nie zmieszczą. Ale na
    szczęście zostało jeszcze tylko 15 lat spłaty kredytu. Po 30 latach masz
    2 staruszków na 150 metrach, przydatność domu się skończyła.
    ToMasz
    PS chcę wybudować dom. płaski dach, zero salonu, przygotowany na
    2rodziny/2 pokolenia. Tani. widział ktoś taki projekt? :)

  • 24. Data: 2013-06-30 10:16:34
    Od: r...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 13:49:50 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
    > Teraz trójkę dzieci to ma jakaś patologia a nie normalna rodzina. Teraz jedno to
    standard a gdzieniegdzie dwójka.

    Sam jesteś patologia.

  • 25. Data: 2013-06-30 12:08:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 10:02:08 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    [...]
    > Po 15 latach, zaczynaj� do c�rki przychodzi� jakie� wyrostki, i
    najch�tniej przywita�by� ich kijem bejzbolowym, ale wiesz ze na Twoj�
    ukochan� "ksi�niczk�" przyszed� czas i nic z tym nie zrobisz. niestety,
    odejdzie ona z tego domu, bo dwie rodziny siďż˝ nie zmieszczďż˝.

    Dzieci odchodza nie dlatego, ze sie nie mieszcza tylko nikt nie chce mieszkac z
    tesciami (z rodzicami juz chetniej choc nie czarujmy sie - kazdy ambitny chce sie
    predzej czy pozniej usamodzielnic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2013-06-30 14:27:53
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.06.2013 12:08, Adam pisze:
> [...]
    tesciami (z rodzicami juz chetniej choc nie czarujmy sie - kazdy ambitny chce sie

    jak ma 19 lat - masz racje. jak ma 30 i rodzą się dzieci - babcie się
    przydają. jak ma 50 i trzeba się opiekować seniorami - fajnie by ich
    było mieć pod ręką. ja mam 2 dzieci - czyli jeszcze nie jestem zboczony,
    ale lekko przekraczam normę (tak :) ?) i na pewno jedno z nich będzie
    miało miejsce w moim domu na zawsze. bez obowiązku skorzystania z niego....

    ToMasz

  • 27. Data: 2013-06-30 15:48:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 14:27:53 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > jak ma 19 lat - masz racje. jak ma 30 i rodzďż˝ siďż˝ dzieci - babcie siďż˝
    > przydajďż˝.

    Spokojnie mozna odstawic dziecko do babci. Nie trzeba z nia mieszkac.
    Mam sasiada ktory wybudowal sie z zona i tesciami - obecnie maja ok 35 lat,
    dzieci jakos 2 i 7 lat. No i facet zaluje jak cholera bo mieszkanie z
    tesciami w tym wieku to po prostu koszmar. Niezaleznie jakich sie ma
    tesciow (a z jego tesciami ja bym minuty nie wytrzymal - to jedyni ludzie
    z ktorymi drze koty cale osiedle :D Co innego samotna kobieta z dziecmi np.
    Ale malzenstwo? Nie widze powodu zeby babcie zatrudniac jako niani.
    Abstrahujac juz od tego ze babcia moze nie miec sily ani tyle checi zeby za
    ta nianke pracowac (bo to przeciez praca, z doza przyjemnosci ale jednak
    praca).

    > jak ma 50 i trzeba siďż˝ opiekowaďż˝ seniorami - fajnie by ich
    > by�o mie� pod r�k�.

    Jezeli wymagaja opieki to jest zupelnie inna sytuacja.
    Choc np. - u mnie jedna babcia wymagala opieki, a mieszkala sama w swoim
    mieszkaniu - nie chciala sie przeprowadzac do zadnego ze swoich dzieci.
    Wszyscy sie nia opiekowali na zmiany.

    Moja druga babcia majac jeszcze ponad 80 lat mieszkala sama w swoim
    mieszkaniu. Prawie do konca swoich dni sama ogrzewala go weglem
    (kaflok w pokoju + piec w kuchni :)

    Pewnie, ze seniorom trzeba pomoc - ale poza nietypowymi sytuacjami
    (ciezka choroba etc) nie trzeba z nimi odrazu razem mieszkac. Ja na starosc
    jak bede mogl - na pewno bym sie nie cisl do dzieci, kazdy powinien zyc
    swoim zyciem jezeli mu na to zdrowie pozwala. Takie moje zdanie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2013-06-30 17:31:30
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2013 15:48:09 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > jak bede mogl - na pewno bym sie nie cisl do dzieci, kazdy powinien zyc
    >
    > swoim zyciem jezeli mu na to zdrowie pozwala. Takie moje zdanie :)

    I to jest słuszne zdanie. A nie typowo roszczeniowe podejście do dzieci. Ja cie
    wychowałem to musisz mi pomagać jak będę stary. Najlepiej we wszystkim liczyć na
    siebie. Nie ma wtedy kolejnych rozczarowań. A dzieci starać się wychować tak żeby
    same chciały pomóc. A nie teksty że żyły sobie wypruwałem żeby dom postawić to teraz
    za wszystko masz mi odpłacić.

  • 29. Data: 2013-06-30 18:56:32
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.06.2013 17:31, k...@g...com pisze:

> [...]
    same chciały pomóc. A nie teksty że żyły sobie wypruwałem żeby dom postawić to teraz

    1. zajebiste musicie mieć rodziny. Ja mam jeszcze seniorów z 2 stron.
    mieszkamy w trójkącie 10km każdy. pomagamy sobie wzajemnie jak możemy,
    żadna z babć nie utyskuje jadąc pilnować moją córeczkę, ja też nie
    narzekam jak muszę coś przykręcić, naprawić itp. Ale ZAWSZE wszyscy
    liczymy te 10km w jedną stronę, żałując że nie jest bliżej.
    2. W 4 znanch mi przypadkach, 3 rodziny, mieszkały "byle gdzie" rodziło
    się dziecko, jakoś dawali radę, rodziło się drugie, brali kredyt na dom.
    jak dom nabierał pełnej funkcjonalności starcze dziecko było już po
    komunii, więc z Waszych wyliczeń wynika że rodzice nie powinni mieć
    "Roszczeń" za okres ok 10 lat? Faktycznie, nie zbyt długi okres, tym
    bardziej, że we wszystkich przypadkach czas spłaty kredytu to 30 lat.
    Tak więc z punktu widzenia dorastającego dziecka, jego rodzice zrobili
    najgorszą inwestycje życia. trzeba było gnić w mieszkaniu w centrum
    miasta a kasę zaoszczędzić na nowe mieszkanie dorastającego dziecka.

    No to jak? małe domki na przeżycie - niema, domy wielopokoleniowe - też
    margines. Naprawdę 99% polaków chce "żyć" w "dopasowanym" domu przez 20
    lat, a spłacać go 30? Pozwólcie że na ten temat będę miał nieco odmienne
    zdanie niż większość.

    ToMasz

  • 30. Data: 2013-06-30 19:48:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>