  • 1. Data: 2012-03-27 17:14:37
    Temat: PGE -budowa przyłącza uzasadniona?
    Od: szary <n...@x...pl>

    Co prawda jeszcze nie gadałem (ledwo co przysłali warunki) ale chciałem
    się upewnić czy mam jakieś argumenty.

    No i mnie zmartwili. Wyznaczyli budowę nowego przyłącza, które odkupią ale
    mam sam to załatwić a projekt odkupią za 1/10 opłaty za moc przyłączaną
    (~160 netto).
    A o co mi biega.

    Działka (mojego ojca) w kształcie prostokąta została podzielona na dwie.
    Druga działka została wycięta w kszałt litery "L" (z nogą w lewą stroną).
    Do domu ojca jest przyłącze ziemne w granicy drogi i stojące w granicach
    jego działki, ma dom.
    tu jest rysuneczek-sytuacja jak się komu chce zerknąć.
    http://www.migrol.pl/dom/dokum/sytuacja_el.jpg
    Tu ascii :) "o"-przyłącze ojca,"O"-nowe,"x"-ojciec,"X"-ja,"-"-jezdnia,
    na rysunku jpg: A-ja oraz Niebieskie -nowe przyłącze

    -------
    oxxxOXX
    xxxxxXX
    xxxxxXX
    xxxxxXX
    XXXXXXX
    XXXXXXX
    XXXXXXX

    Jest szafka ZK-2+2P (coś jakoś tak, gdzie jest obecnie jeden licznik a 3-4
    przegrody całośc), działki obok są rolne.
    A ja mam budować nowe przyłącze 15m dalej?!
    Fakt, nie wiedziałem to i nie gadałem odpowiednio w ZE, może można prościej?

    Ojciec oczywiście wszelkie zgody podpisze, mogę ustanowic współwłasność lub
    w całości daruje mi swoją "posiadłość" - ale tu koszty nowarialne itd.

    Powinni uwzględnić brak przeszkód w podłączeniu do istniejącego przyłącza?

    p.s. podziału dokonałem ze względu na obciążenie hipoteki (bank) - bałem się
    całością.

  • 2. Data: 2012-03-27 20:51:53
    Temat: Re: PGE -budowa przyłącza uzasadniona?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mam sam to załatwić a projekt odkupią za 1/10 opłaty za moc przyłączaną

    Ty masz zapłacić energetyce ryczałt za przyłaczenie a energetyka ma całą
    resztę wykonać sama czyli projekt , opłaty jakies i fizyczne wykonanie.
    Na nic innego sie nie zgadzaj - nie masz obowiązku wykonywac projektu (masz
    takie prawo, wtedy ryczałt płacisz o 10% mniejszy). Nawet jak podpisales
    kwit ze zrobisz projekt sam wystąp o aneks ze z tego rezygnujesz (bo
    bedziesz finansowo w plecy)
    Mają obowiązek doprowadzic prąd do granicy dzialki wiec dlatego ta druga
    szafka obok.

    b.

  • 3. Data: 2012-03-27 22:05:08
    Od: szary <n...@x...pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > rezygnujesz (bo bedziesz finansowo w plecy)
    > Mają obowiązek doprowadzic prąd do granicy dzialki wiec dlatego ta druga

    Ooo..ale jak się nie zgodze to se pooooczekam? hmm chyba mają terminy (a ja
    trochę czasu, ze 2 lata min.)
    Nie, nic nie podpisałem. Jak poczytałem 5 razy umowę to się ciut wkurzyłem -
    wyliczyli [mi] budowę przyłącza na 2600 (netto chyba) - a ile może kosztować
    sam projekt - z 600-1000? (a oddadzą w rozliczeniu 160 zł? heh).
    +wpisy do KW służebności itd. a nawet obowiązek utrzymania otoczenia
    przyłącza (po sprzedaży już _nie_ mojego przyłącza!).

    druga szafka bo ta pierwsza _nie_ jest przy granicy _mojej_ działki
    (formalnie jest oddalona o ok. 15m od mojej drogi wew.) - choć prywatnie
    patrząc mogę się wyszczać na obu działkach.

    hmm, pytanie czy mogę zażądać podłączenia do istniejącego przyłącza (mając
    zgodę włąściciela działki obok w garści. Po kiego mi tam ta szafka! - w
    przyszłości obie działki będą moje i tylko szafki ni w kij ni w oko na
    środku mi trzeba.
    m.

  • 4. Data: 2012-03-27 22:27:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > +wpisy do KW służebności itd. a nawet obowiązek utrzymania otoczenia
    > przyłącza (po sprzedaży już _nie_ mojego przyłącza!).

    wszystkie opłaty maja robic oni, chcą służebnosci przesyłu - prosze bardzo
    ale oni płacą za wpisy do KW itd.

    > hmm, pytanie czy mogę zażądać podłączenia do istniejącego przyłącza (mając

    mozesz o tym pogadac ale maja pełne prawo powiedzieć nie. Wiec tu dymić nie
    warto.

    b.

  • 5. Data: 2012-03-27 22:56:21
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    wystąp o zmianę warunków przyłączenia
    na lokalizację licznika w istn. ZKP
    odpada projekt, a tobie dojdzie 15mb więcej kabelka
    od ZKP do budynku (tzw. wlz - wewnętrzna linia zasilająca)
    i to wszystko - licznik powinieneś mieć najdalej po 30 dniach

    opcja druga - wywal te warunki do kosza i wystąp od nowa
    na rozdział instalacji,
    dołącz zgodę właściciela istniejącego licznika
    a jak się będziesz budował, to wystąp o zgodę na zasilanie
    proj. budynku na działce Y z mocy istniejącej przydzielonej
    dla istn. budynków na dziiałce X - taka zgoda + kopia umowy dostawy energii
    jest honorowana przez Starostwo Powiatowe, dostaniesz pozwolenie na budowe
    od ręki
    licznik j.w.

    w obu przypadkach musisz ponieść opłatę zryczałtowaną
    za ilość żądanych kW, dlatego zastanów się ile ich potrzebujesz
    jak to jest PGE to zabezpieczenie przedlicznikowe 25A dostaniesz przy 14kW,
    ale może wystarczy ci 20A - wtedy bierzesz tylko 11kW, opłata przyłączeniowa
    jest odpowiednio niższa

    a może w ogóle nie potrzebujesz drugiego licznika bo stara chałupa bedzie
    kiedyś do wyburzenia? przepisz licznik na siebie i dalej j.w. w opcji dwa,
    problemem jest tylko rozliczanie się przez jakiś czas za energię z jednego
    licznika z rodzicami

    a tak w ogóle to weź sobie elektryka do załatwiania tych rzeczy w PGE
    bo jak się nie znasz na tym to się pogubisz i będziesz bujał sie ze sprawą
    miesiącami i narobisz się niepotrzebnie oraz stracisz kasę też niepotrzebnie
    są różne sposoby na załatwienie tego samego, po co wyważać otwarte drzwi...

    pozdr.
    Jones

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6997
    (20120325) __________

  • 6. Data: 2012-03-28 23:20:31
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > rezygnujesz (bo bedziesz finansowo w plecy)
    > Mają obowiązek doprowadzic prąd do granicy dzialki wiec dlatego ta druga

    Dokładnie. Opcja z własnym projektem jest dla tych co ogrodzenie murują
    i nie chcą żeby ni z gruszki ni z pietruszki w dziwnym miejscu
    energetyka wtrynia im skrzynkę - wolą zachować nad tym kontrolę. Jak ma
    być prosty słupek z paru cegieł na rogu działki - niech się energetycy
    sami martwią.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2012-03-29 08:44:57
    Od: szary <n...@x...pl>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]

    Czemu ja wcześniej to zdanie jakoś przeinaczyłem (dlatego->dlaczego)?
    Oczywiście racja.

> [...]
    > energetyka wtrynia im skrzynkę - wolą zachować nad tym kontrolę. Jak ma
    > być prosty słupek z paru cegieł na rogu działki - niech się energetycy

    OK,ok wiekszość umowy rozumiem, tylko nie wiedziałem że standardowo
    wtryniają ludziom takie umowy (U3).
    Na biurze podawczym mówiłem (i pokazywalem na mapce) facetowi swoją wizję
    ale najwyraźniej mało go to obchodziło.

    Dzieki wszystkim za pomoc, chory kraj
    m.