  • 51. Data: 2014-12-10 19:46:37
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czy to byli ci sami co ci kolankami w dół nagrzewnice podłączyli?
    > a potem się dziwili że nie mogą instalacji odpowietrzyć?

    Nie, to już byli zaprzyjaźnieni od wykończeniówki :) Nikt z nas nie miał
    pojęcia jak to właściwie z hydrauliką jest, a słuchaliśmy kiepskich
    doradców. Pamiętasz jak pompy były podłączone? Pomijając fakt kolanek
    (to nasza niewiedza) układ był równoległy.

    Teraz jak nad tym myślę, to dochodzę do wniosku, że trzeba było nasze
    przemyślenia powiedzieć dobremu hydraulikowi-instalatorowi i było by bez
    problemów. Niestety zraziłem się tak mocno, że nie chciałem żadnego już
    na oczy widzieć. My z kolei wyłożyliśmy się na drobiazgach przez
    nieuwagę i przeświadczenie, że i tak robimy prowizorkę i to prostą -
    błędy typu odwrotnie zawór kierunkowy w cyrkulacji, czy też nieszczęsne
    kolanka dławiące pompy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 52. Data: 2014-12-10 19:48:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Ale skąd czujnik na pompie wie, skoro nie ma obiegu i temperatura nie jest
    >przez obieg przenoszona?

    No weź przestań :-)
    Pompa się włącza gdy woda na obiegu ostygnie.

  • 53. Data: 2014-12-10 19:53:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Do Irka:budując większy dom świadomie (?) liczysz się z
    > większymi kosztami utrzymania.Czy w tym domu robić okna?
    > Przecież i tak jesteśmy w domu tylko wieczorami,i tak
    > zawsze palimy światlo...

    No kiedy właśnie nie. W weekendy, święta, czasami w tygodniu, a już w
    lecie to zupełnie przy dziennym świetle siedzimy. Okna są potrzebne,
    inaczej zaliczysz deprechę :) Okna jakie podobają się mojej pani, to
    jest dopiero marnotrawstwo energii :(

    > Inne pytanie z tej kategorii:
    > W mojej okolicy litr wody kosztuje przeszlo grosz
    > (1 m3 12,50 ze ściekami,plus abonament).Plus podgrzanie.Jak
    > sądzicie,myć się,czy nie??

    Wybacz, ale nie nadążam. Jak nie mam cyrkulacji, to wszystko działa
    znakomicie, jak mam - też działa znakomicie, a nawet minimalnie lepiej -
    minimalnie z punktu widzenia komfortu.
    Ty pytasz, czy ma działać, czy nie w ogóle.
    To jak gdyby nie ten rząd pytania :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 54. Data: 2014-12-10 19:59:39
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Oj powie powie, chyba że spadnie za bardzo, wtedy "overflow" będzie :) i
    trzeba zmienić zakres... np: czas testu.

    Ja zakładam, że rano będzie mniej niż bez cyrkulacji, ale jednak coś
    będzie. Jak sięgnie 23C, to faktycznie cały test bez sensu będzie, ale
    wtedy go powtórzę.

    Jak na razie spiep...em sprawę, zapomniałem wczoraj zostawić pompę CWU,
    dzisiaj już się poprawiłem. Jutro rano się okaże.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. izolacja na rurach (16-ki na powrocie?, tak zapamiętałem)jest
    najgrubsza jaką można standardowo dostać, w jednym miejscu na odcinku
    około 50cm wiem, że jest przesiąk do ściany - lamera widzi tam źródło
    ciepła, a jedynie obieg może tam grzać, więc i tak będzie małe
    zakłamanie. Zobaczymy.

  • 55. Data: 2014-12-10 20:01:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Bojler 300l w ciagu doby z cyrkulacja obniza sie ok ok 3-4-5stC u mnie.
    > Cyrkulacja puszczona w 1cm piance (ale ja mam instalacje z rozdzielaczem wiec
    > tych rurek z cyrkulacja jest wiecej). Cyrkulacje mam wlaczona do 3 miejsc.

    Chyba podobnie jak u mnie - też 300l, jutro zobaczymy jak będzie, choć
    obawiam się że aż tak dobrze to niestety nie będzie.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. 8 miejsc.

  • 56. Data: 2014-12-10 22:54:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >ps. 8 miejsc.

    Ważniejsza jest liczna długość gałęzi a nie liczba "miejsc".

  • 57. Data: 2014-12-10 23:06:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Ważniejsza jest liczna długość gałęzi a nie liczba "miejsc".

    liczna->łączna
    pieprzony korektor

  • 58. Data: 2014-12-11 10:27:20
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > liczna->łączna
    > pieprzony korektor

    Sie domyśliłem :)
    Budynek 2 kondygnacje, około 300mkw. Na piętrze tylko jeden kran z
    obiegiem. Możemy tylko szacować, bo w f-ry nie chce mi się patrzeć i szukać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 59. Data: 2014-12-11 10:28:40
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Jak na razie spiep...em sprawę, zapomniałem wczoraj zostawić pompę CWU,
    > dzisiaj już się poprawiłem. Jutro rano się okaże.

    No i d.. wołowa. Spadło do temperatury podłogówki, więc Budyń miał rację
    - nic nie wiemy.
    Dzisiaj zrobię krótszy czas i zobaczymy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 60. Data: 2014-12-11 10:49:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-10 23:06, Ghost pisze:

    > liczna->łączna
    > pieprzony korektor

    No. I dodaja takiego podpowiadacza do kazdego telefonu. Ponoc ulatwia.
    Mi w szczegolnosci wzrost adrenaliny.

    Pozdro.. TK