  • 1. Data: 2009-02-20 11:23:40
    Temat: Wyłączanie się pieca eko groszek
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    Piec ma 25KW.
    http://www.riven.com.pl/product_info.php?products_id
    =260 - taki jak na
    zdjeciu
    Raz na jakiś czas ( różnie ) co godzine 2 lub 3 sie wyłącza.
    Staje nadmuch, zapala się kontrolka. Obok wyświetlacza ktory wskazuje temp
    wody w kotle , sa 2 kontrolki , zapala sie ta druga od lewej "3 kuleczki
    przekreslone" ZDJECIE w linku ponizej :
    http://www.buderus.lublin.pl/-funke-futura-econo-min
    i-c3c2i202.htm?PHPSESSID=4de3e35e43e4f7074e77a80e3eb
    0e2bc

    Dzieje sie tak bez względu na to jaki wegiel ( retopal , pieklorz , czy
    inny )
    Sprawdzalem juz na wielu węglach.
    Nie wazne jak cie cykl ustawi , temp kiedy ma pompowac wode ...
    nie wazne jakie sa ustawienia piec czesto staje :/
    W nocy 3eba 3-4 razy wstawać i wcisnać "start" o ile nie wygasł całkiem.

    Czy ktos moze pomoc ?
    Na poczatku mialem wegiel brunatny ?z Czech ( podobno ) i był kiepskiej
    jakosci.
    Piec na tym kiepskim weglu nie mogl utrzymać rozsądnej temp w kotle :/
    http://allegro.pl/item561868863_eko_groszek_workowan
    y_ekogroszek.html -
    ostatnie zdjecie na aukcji - widac brazowe kamyczki. NIE polecam tego wegla!
    Myślalem ze to wina złęgo węgla.
    Teraz kupiłem taki który pali sie bdb ale problem stawania pieca nie
    ustąpił.

    Jak najlepiej ustawić cykl?
    Jak ustawic włączanie sie pompy wody do kaloryferów ? ? ( fabrycznie 42
    stopnie )
    ale zauważylem że jak sie ustawi na więcej ( 50-60 ) to szybciej sie ogrzewa
    dom.

    Więc zgłupiałem.
    Proszę i dziękuję z góry za pomoc.

    ps. Jeszcze nie mieszkamy tam w domu i piec jest rozpalany pare razy w
    tygodniu, na kilka godzin lub czasami ktos tam śpi i jest palone przes
    noc. - Może to ma jakieś znaczenie ?

  • 2. Data: 2009-02-20 12:48:03
    Temat: Re: Wyłączanie się pieca eko groszek
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "Wojtek" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > przekreslone" ZDJECIE w linku ponizej :
    > http://www.buderus.lublin.pl/-funke-futura-econo-min
    i-c3c2i202.htm?PHPSESSID=4de3e35e43e4f7074e77a80e3eb

    na zdjęciu nie widac co to sa te kuleczki przekreślone
    ale ja bym tak narysował brak paliwa w podajniku
    masz tam jakiś czujnik? spróbuj go otumanić, jako test

    inne wytłumacznie z mojej perspektywy: moj sterownik posiada funkcje
    blokady, która po rozpaleniu obserwuje zmiany temperatury i jesli ta nie
    rośnie przez zadany czas to blokuje kocioł zapaląjąc kontrolke właśnie
    którą zwalnia się przyciskiem start...
    jak masz bardzo zimny dom (wszystko jeszcze schnie) to moze ten czas trzeba
    testowo wydłuzyć

    generalnie, nowy piec = gwarancja = brak wlasnej ingerencji
    poczytaj instrukcje co to za kontrolka....

  • 3. Data: 2009-02-20 13:52:30
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    "sterownik posiada funkcje
    blokady, która po rozpaleniu obserwuje zmiany temperatury i jesli ta nie
    rośnie przez zadany czas to blokuje kocioł zapaląjąc kontrolke właśnie
    którą zwalnia się przyciskiem start..."

    chyba to będzie to ...
    jak moge to wyłączyć/zmienić zeby mi sie piec nie wyłączał?
    jezsze dzisiaj przegladne instrukcje...

  • 4. Data: 2009-02-20 14:09:05
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > jak moge to wyłączyć/zmienić zeby mi sie piec nie wyłączał?
    > jeszsze dzisiaj przegladne instrukcje...

    to chyba najprostsze rozwiązanie...

  • 5. Data: 2009-02-20 14:45:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek
    Użytkownik "Wojtek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > którą zwalnia się przyciskiem start..."
    >
    > chyba to będzie to ...
    > jak moge to wyłączyć/zmienić zeby mi sie piec nie wyłączał?

    To jeszcze tego nie zrobiłes?;)))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-02-23 05:57:24
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    "sterownik posiada funkcje
    blokady, która po rozpaleniu obserwuje zmiany temperatury i jesli ta nie
    rośnie przez zadany czas to blokuje kocioł zapaląjąc kontrolke właśnie
    którą zwalnia się przyciskiem start..."

    czy ktos może mi powiedzieć jak to wyłączyć?
    Przeglądałem instrukcje ale nie moge tego znaleźć...

  • 7. Data: 2009-02-23 22:09:08
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > To jeszcze tego nie zrobiłes?;)))

    W myśl zasady: Jak wszystko zawiedzie, przeczytaj instrukcje!

    Widocznie jeszcze nie wszystko zawiodło :)

  • 8. Data: 2009-02-24 18:54:03
    Od: Jacek <j...@m...pl>

    Wojtek pisze:
> [...]
    > którą zwalnia się przyciskiem start..."
    >

    > czy ktos może mi powiedzieć jak to wyłączyć?
    > Przeglądałem instrukcje ale nie moge tego znaleźć...

    Witam
    Wylaczyc sie pewnie nie da, mozna tylko wydluzyc czas oczekiwania na
    wzrost temperatury, w moim sterowniku Tech-37 do 24h.

    Pozdrawiam
    Jacek
    www.marmur-plytki.pl