  • 11. Data: 2013-05-23 15:08:38
    Temat: Re: Z czego rura do odgromówki???
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:6f5fcdd1-564b-478a-b2dd-d0d1281507b2@go
    oglegroups.com...

    > Przewody ochronne w instalacji elektrycznej tez masz na wierzchu w
    > salonie?
    > Instlacja odgromowa to kolejny element który może potencjalnie szpecić
    > wygląd elewacaji więc lepiej jak jest ukryty. Zresztą póki co nie jest
    > obowiązkowa chyba więc ja
    > wcale jej nie mam. ;)

    Nie jest. Ale skoro ją już ktoś robi (znaczy się ma taką potrzebę, albo
    obowiązek) to musi też zapewnić dostęp do złącz kontrolno-pomiarowych, oraz
    powinien raz na jakiś czas sprawdzać ciągłość przewodów pionowych.

    Przewody ochronne mam miedziane i w dodatku w ścianie, więc mają setki razy
    dłuższy czas życia niż przewód stalowy w rurce, który sobie będzie powolutku
    korodował.

    A co do estetyki to ja jestem utylitarystą, więc dla mnie najważniejsze jest
    działanie, a dopiero później wygląd.

    Ja odgromówki tez nie mam bo mi z obliczeń wyszło że nie jest konieczna, a
    do tego naukowcy ciągle nie są zgodni czy czasem taka instalacja nie
    zwiększa szans na trafienie tam gdzie by do niego prawdopodobnie nigdy nie
    doszło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-05-23 16:59:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 23 May 2013 13:49:44 +0200 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A dlaczego tak? Czy w jakikolwiek sposób zwiększa to bezpieczeństwo?

    czy w jakikolwiek sposób zmniejsza to bezpieczeństwo?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2013-05-23 17:09:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > To jakiś nowy zwyczaj? Kolejny co generalizuje. Twoje "wszędzie" jakby
    > trochę mijało się z rzeczywistością.
    >
    > Projektanci od lat prowadza na ten temat dyskusję bo z jednej strony
    > nagrzewanie takiego drutu jest na tyle niewielkie że nie zaszkodzi
    > styropianowi, ale z drugiej po pierwsze uniemożliwia kontrolę wzrokową
    > ciągłości przewodów, a po drugie zwiększa ryzyko korozji. Dodatkowo
    > choć teoretycznie nie powinno w praktyce często uniemożliwia dostęp
    > do złącz kontrolno-pomiarowych.

    po pierwsze...

    to co napisałeś jako pierwsze

    ponadto rurki do celów instalacyjnych są zwykle nie palne. Nleże uważać na
    pomysły aby przewdowy prowadzić w peszlach do celów inst hydraulicznych, są
    palne i to jak diabli.

    ciagły przewód w rurce raczej sie sam nie rozerwie.

    na złacze są specjalne puszki ochronne i KAŻDY minimalnie kumaty wykonawca
    powinien miec świadomość że takowe złącze musi być dostępne w celu
    wykonanania wymaganych pomiarów.

    > W praktyce wystarczy spacer by stwierdzić że stosowane są oba
    > rozwiązania. Ja osobiście uważam że instalacja odgromowa nie musi być
    > ładna ale ma być skuteczna dlatego jestem zwolennikiem tradycyjnych
    > rozwiązań.

    wątpie czy ofiary z ludzi lub tańce szamanów czy ostatecznie msze święte
    uratuja budynek przed piorunami.

  • 14. Data: 2013-05-23 17:10:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > Przewody ochronne mam miedziane i w dodatku w ścianie, więc mają
    > setki razy dłuższy czas życia niż przewód stalowy w rurce, który

    jezu znowu kurna teoretyuzujecie panie docent...

    ten drut w tej rurce przeżyje ciebie...

  • 15. Data: 2013-05-24 10:00:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > ten drut w tej rurce przeżyje ciebie...

    Może tak, może nie... ale jak już go tam nie będzie to nikt tego nie
    zauważy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-05-24 10:08:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > czy w jakikolwiek sposób zmniejsza to bezpieczeństwo?

    Zdania są podzielone. SEP nie wypracował jednego stanowiska a i naukowcy nie
    są zgodni. Najczęściej padają dwa argumenty:
    - możliwa szybsza korozja w rurce niż na powietrzu.
    - brak możliwości wzrokowej kontroli ciągłości przewodów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-05-24 12:22:04
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message news:knn75b$tl$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Zdania są podzielone. SEP nie wypracował jednego stanowiska a i naukowcy nie
    > są zgodni. Najczęściej padają dwa argumenty:
    > - możliwa szybsza korozja w rurce niż na powietrzu.

    E - trochę naciągane. Co za problem zalać tę rurkę w której jest pręt
    jakimś lepiszczem, smołą, lepikiem, czy czymkolwiek uniemożliwiającym
    dostęp wody i powietrza - wówczas będzie z pewnością mniej podatny
    pręt na korozję od takiego na powietrzu.

    > - brak możliwości wzrokowej kontroli ciągłości przewodów.

    Jeśli zalepiony będzie pręt j.w. to nie ma takiej potrzeby.
    Tak samo, jak nikt nie ma potrzeby "wzrokowej kontroli ciągłości
    przewodów" w ziemnym przyłączu elektrycznym.

  • 18. Data: 2013-05-24 14:38:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 24 maja 2013 12:22:04 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > E - trochę naciągane. Co za problem zalać tę rurkę w której jest pręt
    > jakimś lepiszczem, smołą, lepikiem, czy czymkolwiek uniemożliwiającym

    buahahaha, najpierw stwórzmy sztuczny problem (potencjalne rdzewienie) a potem
    rozwiążmy w jakis najbardziej skomplikowany sposób :)

    b.

  • 19. Data: 2013-05-24 19:27:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > buahahaha, najpierw stwórzmy sztuczny problem (potencjalne rdzewienie) a potem
    rozwiążmy w jakis najbardziej skomplikowany sposób :)

    W dodatku gromadząc materiał palny w miejscu potencjalnie narażonym na
    przegrzanie...

    --
    Darek

  • 20. Data: 2013-05-25 11:49:48
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Budyń" wrote in message
    ps.com...

    > buahahaha, najpierw stwórzmy sztuczny problem (potencjalne rdzewienie)
    > a potem rozwiążmy w jakis najbardziej skomplikowany sposób :)

    Owszem - problem trochę sztuczny. Zgoda.
    Ale jeśli wlanie w rurę kilku litrów czegokolwiek co stężeje
    (choćby rzadki beton) - to nie jest kosmiczna technologia,
    aby nazywać to "najbardziej skomplikowanym sposobem" ;).