  • 11. Data: 2012-01-17 09:42:55
    Temat: Re: Zabudowa szafy przesuwanej
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 17, 10:17 am, "M." <M...@n...pl> wrote:

    > Drzwi 1,5m otwierane do góry? Musisz stanąć 1,5m przed nimi, żeby je
    > otworzyć.

    Zeby otworzyc trzeba stanac przed nimi a potem sie troche odsunac. A
    jesli szafa jest wysoko to po prostu lapiesz za dol dzwi na wysokosci
    glowy i podnosisz je do gory nad glowe. Do przezycia.

    > Chodzi ci chyba o równoczesny dostęp do całej szafy. To w takim razie
    > drzwi łamane lub otwierane na boki - wyjdzie mała szafa.

    Watko tworca nie kwapi sie z podawaniem szczegolow wiec nie ma sensu
    sie spierac bo nie wiadomo jakie ma warunki i czemu chce tak
    oszczedzac na tych 3 cm roznicy pomiedzy akrylem a jakas plyta meblowa
    z systemem prowadnic z marketu...

  • 12. Data: 2012-01-18 11:42:32
    Od: "OLO" <p...@W...gazeta.pl>

    ptoki <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > sie spierac bo nie wiadomo jakie ma warunki i czemu chce tak
    > oszczedzac na tych 3 cm roznicy pomiedzy akrylem a jakas plyta meblowa

    Hm. NO wlasnie powiedzialem ze nawet te 3 cm roznicy robi mi... bo nawet
    prowadnice od standardowej szafy przesuwnej sa dla mnie za duze.
    Mam dokladnie 1,5x1,5x0,3m do zabudowy w formie dwoch drzwi zasuwanych.
    Bedzie to bok ubikacji. Opcja z otwieranymi drzwiami nie wchodzi bo za duzo
    miejsca zajmie otwieranie drzwi. Najlepszym rozwiazaniem byloby przesuwanie
    ich na prowadnichach (podwiesoznych u gory badz jezdzących na dole).
    Interesuje mnie rozwiazanie takie ktore zajmie mi jak namjmiej miejsca
    zbędnego, dlatego postanowilem robic to na tak cienkich plytach "drzwiowych"
    okolo powiedzmy 4 mm max. by nie zajmowaly niepotrzebnie miejsca.
    Ktos rzucil rozwiazanie harmonijki zwijanej do srodka. NIe wiem czy to mnei
    satysfakcjonuje poniewaz ona musi sie gdzies zwinąc a jak mowilem kazdy
    centymetr przestrzeni mi jst potrzebny ze wzgledu na wymiaary sprzetu ktory
    chce tam chowac.
    zobacze ta opcje w castoramie. jak bede przejazdem.

    Moze jakies inne rozwiazania?

  • 13. Data: 2012-01-18 14:34:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 18, 12:42 pm, "OLO" <p...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > chce tam chowac.
    > zobacze ta opcje w castoramie. jak bede przejazdem.

    Nic innego sensownego mi do glowy nie przychodzi.
    Jesli zrobisz z czegos cienkiego to sie bedzie wyginac i jak odkurzacz
    sie rurą oprze o dzwi to je wybrzuszy. Beda sie slabo przesuwac i
    rysowac przod plyty "tylnej".
    Jak zrobisz sztywne drzwi to rozpychajacy sie odkurzacz im krzywdy nie
    zrobi.
    Sklejka 6mm o rozmiarze 1x1 m nie tylko nie zawsze bedzie prosta ale i
    nie zawsze bedzie trzymac ksztalt pod naciskiem. A dodanie jej
    użebrowania spowoduje ze bedzie grubsza.
    Mozesz zajrzec w castoramie na systemy dzwi do szaf.
    http://www.valcomp.pl/index.php?set=meblowe
    herkules plus lub apollo to rodzaj drzwi "autobus ikarus" wiec moze
    beda akceptowalne. Tyle ze za zestaw zaplacisz jakies 150zl a i tak
    rozpychajacy sie odkurzacz bedzie je otwieral jesli nie dasz im
    mocowania na magnesach neodymowych.

    Blachy stalowej 1mm ci nie sugeruje bo trzeba by ja pomalowac albo
    okleic ale za to dosyc sztywna jest i w odpowiednich prowadnicach
    zdala by egzamin. Ale raczej trudno w warunkach domowych z niej
    uzyskac dobry rezultat.
    No, moze przesuwane drzwiczki z szyby 7mm byly by ok ale znowu szklo
    jest dosyc ciezkie i jak by sie stluklo to moze narobic krzywdy.

  • 14. Data: 2012-01-19 08:06:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >prowadnice od standardowej szafy przesuwnej sa dla mnie za duze.
    >Mam dokladnie 1,5x1,5x0,3m do zabudowy w formie dwoch drzwi zasuwanych.

    To jak dasz normalne prowadnice to stracisz 3 cm i będziesz miał szafke
    głęboka na 0,27m zamiast 0,3m
    Na prawdę nie ma co kombinować

  • 15. Data: 2012-01-19 10:05:27
    Od: "OLO" <p...@W...gazeta.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > To jak dasz normalne prowadnice to stracisz 3 cm i będziesz miał szafke
    > głęboka na 0,27m zamiast 0,3m
    > Na prawdę nie ma co kombinować

    Wstepnie sie skupilem na rozwiązaniu:
    http://www.sevroll.pl/portal/image-pl/download/katal
    og/232-239_KATALOG_SEVROLL_2010_Drzwi%20przesuwne%20
    z%20torem%20podw%C3%B3jnym%20z%20g%C3%B3rnym%20syste
    mem%20jezdnym%20%28podwieszane%29%20Horus.pdf

    Zastanawiam sie jedynie jakie zastosowac plyty do tych drzwi. Wyobrażałbym
    sobie dwa fragmenty 150cm wysokosci x 80 szerokosci wykonane z jakiegoś
    plexiglasu... ale nie wiem gdzie takiego czegos szukac i czy cos takiego
    znajdę wogole... Chyba w miarę sztywne będzie i nie za ciężkie do pzzesuwania...

  • 16. Data: 2012-01-19 11:28:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 19, 11:05 am, "OLO" <p...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > znajdę wogole...  Chyba w miarę sztywne będzie i nie za ciężkie do pzzesuwania...

    Nie filozuj tyle. Jedz do castoramy, tam na stoisku z drewnem maja
    akryle, plexi, sklejki, spienione pcv czy co tam sobie wymyslisz...

  • 17. Data: 2012-01-19 12:31:53
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "OLO" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > plexiglasu... ale nie wiem gdzie takiego czegos szukac i czy cos takiego
    > znajdę wogole... Chyba w miarę sztywne będzie i nie za ciężkie do

    Poszukaj płyt kompozytowych lub płyt warstwowych, mają kilka mm, a są bardzo
    wytrzymałe i lekkie. NIebeda się wykrzywiać, falowac. Choć sa drogie, napewno z
    tego bedziesz mieć pozytek. Uzywa sie tych płyt do reklamy, pokrycia elewacji
    budynków (te są najdroższe) jak i pokrycia poszycia nowych autobusów. Ogólnie
    możesz też szukac płyt dibond choć te sa najdroższe i najlepsze. Dla Ciebie
    nawet podróbki chińskie bedą zadobre (chodzi mi o warunki domowe, stała
    temperatura , brak słońca itd) Kolor takiej płyty również dobierzesz bez
    problemu choć zastanów sie czy nie lepiej będzie (taniej) kupić najtańszą płytę
    i oklejić ją folią.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 18. Data: 2012-01-19 15:14:47
    Od: Daniel <d...@g...pl>

    W dniu 2012-01-19 11:05, OLO pisze:

> [...]
    z%20torem%20podw%C3%B3jnym%20z%20g%C3%B3rnym%20syste
    mem%20jezdnym%20%28podwieszane%29%20Horus.pdf

    Prowadnica w tym systemie ma 53mm głębokości - tak wynika z dokumentacji.

    pozdrawiam
    Daniel

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 120119-0, 2012-01-19
    Przetestowano na: 2012-01-19 16:14:48

  • 19. Data: 2012-01-20 18:43:23
    Od: "OLO" <p...@W...gazeta.pl>

    Daniel <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Baza sygnatur wirusow (VPS): 120119-0, 2012-01-19
    > Przetestowano na: 2012-01-19 16:14:48
    > avast! - copyright (c) 1988-2012 AVAST Software.

    Zgadza sie. węższych rozwiązań nie dostanę. Zdecydowałem sie na to. Do tego
    postanowilem kupic plyty szklane z polistyrenu (fajne mleczne rozwiązanie).
    Zbuduje z tego jakas konstrukcje.
    A mam pytanie. Jak taką płytę się tnie by dobrze wyglądała?
    Bo mam mozliwosc kupic tylko kawałki większe. Choc i tak usztywnie boki tej
    plyty aluminiowymi kątownikami przyklejonymi na silikon, co nie zmienia faktu
    ze nie chce tej plyty mocno pocharatać....

  • 20. Data: 2012-01-20 19:12:13
    Od: dalad <d...@g...pl>

    OLO pisze:

> [...]
    > plyty aluminiowymi kątownikami przyklejonymi na silikon, co nie zmienia faktu
    > ze nie chce tej plyty mocno pocharatać....

    A może coś takiego:

    http://www.leroymerlin.pl/produkty/zestaw-do-drzwi-s
    kladanych-gamma-2-skrzydla,1215682790,1215681880.htm