  • 11. Data: 2009-01-17 09:08:37
    Temat: Re: budka na narzędzia i drewutnia
    Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl>

    JarekM pisze:
    > Witam
    >
    > Panowie, a czy na budowlę która ma TRWAŁE połączenie z podłożem jest
    > wymagane jest pozwoleniena budowę ?
    > Żeby Was o samowolkę nie posądzono.

    Powierzchnia nie przekracza 20, czy 30 m^2. Wystarczy zgłosić. Albo
    zrobi to za Ciebie sąsiad ;)

    --
    richo

  • 12. Data: 2009-01-17 14:10:22
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Powierzchnia nie przekracza 20, czy 30 m^2. Wystarczy zgłosić. Albo
    > zrobi to za Ciebie sąsiad ;)
    >
    > --
    > richo

    Nie mam dostepu do przepisow ale z tego co tu, na tej grupie, ino z rok
    wczesniej czytalem, to maksymalna powierzchnia zabudowy budynku gospodarczego
    nie wymagajaca pozwolen wynosi 35 m2. I chyba fundamenty nie maja znaczenia. A
    fundamenty w naszych warunkach byc musza. Moga byc cienkie nawet na 10 cm ale
    nie plytsze od metra, srednio biorac. Nie wiem jaka jest dopuszczalna wysokosc
    takiego budynku co wiaze sie z konstrukcja dachu.
    I tak bym zalecal budowac; 5 x 7 m to jest stosunek bokow zblizony
    do "zlotego podzialu" o ktorym juz starozytni Gorale wiedzieli.
    Fundament wykonalbym z ulozonych na sucho, tradycyjnych pustakow zalanych
    rzadkim betonem. Korzystne bedzie powstawianie w otwory w pustakach, pionowych
    pretow zbrojeniowych.
    Na to izolacja np. z papy termozgrzewalnej, podwaliny, 2.5 m slupki, na gorze
    platwie i na nich dach jetkowy (jetki beda robic jako belki sufitowe).
    Oczywiscie nie nalezy zapomniec o drzwiach i jakims oknie (korzystnie
    dachowym).
    Posadzke nalezy wykonac na 15 cm warstwie zwiru (nie pospolki) jako
    zazbrojona w kratke cienkim drutem, 10 cm grubosci posadzke. Albo tez na
    podwalinach ulozyc belki i na nich plyty ale to wyjdzie chyba drozej. Koszty
    szacuje na koszt materialu i ze dwa tychodnie roboty we dwoch. Jak sie to robi
    po raz pierwszy to czas pracy nalezy przemnozyc przez co najmniej dwa.
    A Pzdr.

  • 13. Data: 2009-01-18 18:30:01
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    To chyba na tym forum ktos podal taki adres stron, moze sie przyda

    http://www.buildeazy.com/

    Pozdrawiam
    Dy

  • 14. Data: 2009-01-18 18:46:50
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > To chyba na tym forum ktos podal taki adres stron, moze sie przyda
    >
    > http://www.buildeazy.com/
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    Ciekawa stronka, tyle, ze firma ma siedzibe w Nowej Zelandii. Poki co nie mam
    zamiaru tam sie szlajac. No i co kraj to obyczaj. Mnie interesuja maksymalne
    wymiary takich budowli bez potrzeby wykonywania specjalnego projektu, pozwolen
    i calej tej biurokracji w Polsce, scislej na Podkarpaciu. Na tej stronce
    informacji tych nie znalazlem. Ale dziekuje za dobre checi, te sie tez licza.
    Pzdr.

  • 15. Data: 2009-01-18 23:22:03
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    JKK pisze:

    > Znaczy przywieźli Ci go do Wrocławia z Sącza i zmontowali
    > za ww. kwotę ?

    Właśnie odkurzyłem stare maile: domek 2750, pokrycie dachu gontem 450,
    transport 300. Transport wyszedł tanio, bo tym samym samochodem
    zawieźli jeszcze komuś altanę w okolice Wrocławia i podzieliliśmy się
    kosztami na pół.

    > "Fundament" musiałeś zrobić sam wcześniej ?

    Tak, największy był kłopot ze zdobyciem tych 25 bloczków, bo to akurat
    był szczyt boomu budowlanego i nigdzie ich nie mieli, nawet głupiego
    worka cementu nie mogłem kupić od ręki :-)

    > Jest to jakoś przymocowane do tych bloczków
    > - halny go nie zdmuchnie :-) ?

    Nie jest, w końcu to miał być budynek bez trwałego mocowania do podłoża.
    Stoi w rogu działki i ma 270 stopni osłony od wiatru, więc zwykła
    wichura mu nic nie zrobi, a na trąbę powietrzną nie ma mocnych. Ściany
    są z desek łączonych na pióro i wpust i mają węgły z ostatkami bez
    żadnych gwoździ, więc przymocowanie najniższej warstwy desek do bloczków
    i tak niewiele by dało.

    > To co mnie nam przekonuje to szerokie, dwuskrzydłowe drzwi.
    > Jaką mają łączną szerokość ?

    W sumie mają 150 cm, przyzwoite zawiasy i blokadę jednego skrzydła
    w progu i na górze futryny. Domek stoi już drugą zimę, na razie nic mu
    się nie wypaczyło i nie przecieka, drzwi zamykają się tak samo
    bezproblemowo, jak na początku.

    T.

  • 16. Data: 2009-01-19 08:01:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 16 Sty, 13:42, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:
    > Możesz postawić w narożach bloczki betonowe tzw fundamentowe i na tym
    [...]

    >lata to jednak radze lac fundament ponizej granicy przemarzania!

    Pewnie racja ale z drugiej strony dlaczego mróz nie wysadza krawężników,
    obrzeży, fundamentów od ogrodzeń. Wszystkie te elementy są powyżej granicy
    przemarzania a po zimie nie widze aby obrzeąa na parkingach itp były
    powysadzane.Czy ktoś jest mi to w stanie wytłumaczyć?

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-01-19 13:37:38
    Od: a...@g...com

    On 19 Sty, 09:01, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    x16g2000prn.googlegroups.com...
    [...]
    > Pewnie racja ale z drugiej strony dlaczego mróz nie wysadza krawężników,

    A czy one nie sa przypadkiem kladzone na podbudowie z np. zwira /
    klinca / piachu, przez ktorego woda sobie swobodnie przenika wglab ?
    Krawezniki kladzie sie przy drogach i chodnikach - one tez zawsze maja
    uksztaltowany spadek zeby woda gdzies sobie odplywala :) Nie ma wody =
    nie ma ryzyka wysadzenia! Moje bloczki zostaly polozone bezposrednio
    na glinie - po kazdym lepszym deszczu przez dobre kilka dni ta glina
    jest mokra :)

    > obrzeży, fundamentów od ogrodzeń. Wszystkie te elementy są powyżej granicy

    Fundamenty od ogrodzen powinno sie robic ponizej granicy
    przemarzania!! To, ze niektorzy je robia np. na 40, czy 50cm, nie
    znaczy ze jest dobrze. Znaczy tylko tyle, ze zimy ostatnio mamy
    wiosenne ;-) Zeszla zime u mnie grunt praktycznie wogole nie
    przemarzl. Zwykla sztychowka pod koniec zimy moznabylo normalnie
    dziubac i kopac rowy :)

    > przemarzania a po zimie nie widze aby obrzeąa na parkingach itp były
    > powysadzane.Czy ktoś jest mi to w stanie wytłumaczyć?

    A nasze wspaniale wysadzone przez mroz drogi widzisz ?;-) Wystarczy
    nierownosc, szparka, mala kaluza, troche mrozu i mamy piekna
    dziure :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-01-19 13:40:12
    Od: a...@g...com

    On 19 Sty, 14:37, a...@g...com wrote:

    > znaczy ze jest dobrze. Znaczy tylko tyle, ze zimy ostatnio mamy
    > wiosenne ;-) Zeszla zime u mnie grunt praktycznie wogole nie

    Zreszta, co to za zima! Srodek stycznia, a u mnie +4st C, snieg
    topnieje, a ciesle wlasnie skladaja wiezbe :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2009-01-19 14:19:35
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > przemarzania a po zimie nie widze aby obrzeąa na parkingach itp były
    > powysadzane.Czy ktoś jest mi to w stanie wytłumaczyć?

    Ja to juz tu ze dwa razy tlumaczylem, szczegolnie w odniesieniu do drog. Ale
    tak z grubsza powtorze. Otoz te normowe glebokosci przemarzania okreslone sa
    na podstawie wieloletnich badan, obserwacji i pomiarow. Powiedzmy dla
    prawdopodobienstwa pojawienia sie mrozu, ktory spowoduje przemarzanie do tych
    normowych wartosci, raz na kilkadziesiat, nawet na 99 lat. Zatem przez 50 lat
    nic sie nie podzieje a w koncu przyjdzie taki 20 stopniowy mroz, ktory bedzie
    trzymal przez 3 - 4 tygodnie bez przerwy i na niego nie ma mocnych. Wszystko
    posadowione powyzej tej granicy wysadzi i... Jesli to jest Twoj kraweznik to
    nic sie nie stanie, sam osiadzie albo przyjda chlopcy i naprawia. Ale jesli to
    jest fundament Twojej rezydencji za milion, czy tez pod budynkiem gromadzkiej
    Rady Gminnej to juz sprawa bedzie powazniejsza i skonczy sie pozwem sadowym
    oraz wysokimi odszkodowaniami za fuszerke.
    I to cala filozofia.
    A z tym Twoim kraweznikiem tez nie zawsze jest tak, jak piszesz. Tak samo z
    fundamentami ogrodzen. One moga przemarznac, mroz je wysadzi na ten cm czy dwa
    ale one potem osiada z powrotem na swoje miejsce i nic zlego sie nie stanie.
    Natomiast jesli moroz wysadzi na ten cm czy dwa, sciane czy naroznik domu to
    juz bedzie o wiele gorzej. Sciany sie porysuja, nawet rury moze poucinac w
    sumie problem graniczacy z ruina.
    Pzdr.

  • 20. Data: 2009-01-19 14:28:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > juz bedzie o wiele gorzej. Sciany sie porysuja, nawet rury moze poucinac w

    Ok to wyjaśnienie do mnie dociera. Ale np na żwirze zjawisko wysadzenia nie
    powinno wystapić. Mam racje czy sie myle? Pod większoscia budynków
    budowanych w moim mieśćie był wymieniany grunt. W miejsce "lokalnej" gleby
    nawozono żwir i na tym, posadawiano budynki. Czy strefy przemarzania dotycza
    wszystkich rodzajów gleb czy tylko tych tzw. wysadzinowych?

    Krzysiek