  • 141. Data: 2014-03-17 11:16:00
    Temat: Re: co byscie zmienili
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 10:15:44 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > w Ameryce... nei w RP

    Coz - mylisz sie. W zeszlym roku pies pogryzl w moim miescie komornika z
    asystentem, ktorzy weszli na teren posesji (furtka nie byla zamknieta na klucz!).
    Pies pogryzl ich dosc dotkliwie (rece, nogi). W pierwszej instancji
    wlascicielka zostala ukarana - ale tylko za to ze furtka nie byla zamknieta
    na klucz, a dodatkowo podejrzewa sie ze celowo wypuscila psa widzac, ze ktos
    juz wszedl na podworko (komornicy zeznawali ze furtka w ogole byla uchylona).

    Tu masz szczegoly pierwszej sprawy:
    http://www.nowiny.pl/patrol/94157-pies-pogryzl-ludzi
    -komornika-wlascicielka-skazana-pies-uspiony.html

    Jednak odwolala sie i sprawe wygrala - zostala uniewinniona - i to w tak
    spornej (i z udzialem komornikow!) sprawie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 142. Data: 2014-03-17 11:36:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 11:16:00 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > http://www.nowiny.pl/patrol/94157-pies-pogryzl-ludzi
    -komornika-wlascicielka-skazana-pies-uspiony.html

    A tu szczegoly uchylenia wyroku z dosc dobrym uzasadnieniem:

    http://www.nowiny.pl/wodzislaw/95122-mase-bledow-sad
    u-uchylony-wyrok-i-nowy-proces-w-sprawie-pogryzienia
    -przez-psa-ludzi-komornika.html

    Jasno z nich wynika ze w przypadku "mojej" ewentualnej sprawy wygrana
    mam od reki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 143. Data: 2014-03-17 12:48:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-03-17 11:36, Adam wrote:
    > Jasno z nich wynika ze w przypadku "mojej" ewentualnej sprawy wygrana
    > mam od reki :)

    Jasno to wynika tylko tyle, że sąd wydał jakiś tam wyrok który został
    uchylony i sprawa została skierowana do powtórnego rozpatrzenia.

    Co oczywiście kompletnie niczego nie implikuje poza tym, że sprawa
    będzie się toczyła od początku. A jaki będzie wyrok to się okaże.

    BTW, w Polsce nie funkcjonują precedensy sądowe tak więc w szczególności
    w takiej samej sprawie mogą zapaść skrajnie różne wyroki.

    Piotrek

  • 144. Data: 2014-03-17 12:56:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 12:48:49 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Jasno to wynika tylko tyle, że sąd wydał jakiś tam wyrok który został
    > uchylony i sprawa została skierowana do powtórnego rozpatrzenia.

    Ale pisze wyraznie z jakich powodow i wynika z tego jasno, ze zamknieta
    furtka + tabliczka ostrzegawcza + ogrodzony teren = pies moze sobie dowoli
    biegac i jezeli jakis duren przeskoczy przez plot i zostanie pogryziony
    to bedzie to tylko i wylacznie JEGO wina :)

    Sprawa komornikow jest znacznie bardziej skomplikowana bo komornik na sluzbie
    to chroniony funkcjonariusz publiczny, furtka byla uchylona (a na pewno nie
    byla zamknieta na klucz), a pies zostal wypuszczony prawdopodobnie z
    premedytacja - jak juz ludzie byli na terenie posesji. A mimo to sprawa
    na 99% bedzie wygrana przez wlascicielke psa (troche sie rozpedzilem w
    pierwszym poscie piszac, ze juz zostala wygrana).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 145. Data: 2014-03-17 12:59:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-03-17 12:56, Adam wrote:
> [...]
    > biegac i jezeli jakis duren przeskoczy przez plot i zostanie pogryziony
    > to bedzie to tylko i wylacznie JEGO wina :)

    Hint1: tak zeznaje dziennikarz bo zgadulę, że do uzasadnienia wyroku nie
    zaglądałeś.

    Hint2: nie żyjemy w anglosaskim systemie prawnym.

> [...]
    > na 99% bedzie wygrana przez wlascicielke psa (troche sie rozpedzilem w
    > pierwszym poscie piszac, ze juz zostala wygrana).

    Ale wiesz, że do sądu idzie się po wyrok, a nie po sprawiedliwość? ;-)

    Piotrek

  • 146. Data: 2014-03-17 13:18:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 12:59:42 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Hint1: tak zeznaje dziennikarz bo zgadulę, że do uzasadnienia wyroku nie
    > zaglądałeś.

    Akurat znam te sprawe b. dobrze. I bedzie wygrana - zobaczysz :)

    > Ale wiesz, że do sądu idzie się po wyrok, a nie po sprawiedliwość? ;-)

    Jednak sa podstawy prawne zeby twierdzic, ze mam racje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.