  • 11. Data: 2013-06-22 12:22:21
    Temat: Re: fachowa pomoc potrzebna
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2013-06-21 15:25, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Cezary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > i parkują samochody z tym że teraz samochody parkują w jednym miejscu.
    >
    > Nie jestem prawnikiem i nie jestem w stanie przytoczyć argumentacji
    > prawników obu stron bo to już była kilka lat temu. Ja tam byłem tylko
    > jako świadek poświadczyć że zwyczajowy podział na 4 "ogródki" istniał
    > zanim mieszkania były wykupione i zanim powstała wspólnota.
    >
    > Jak się później dowiedziałem błąd został zrobiony na etapie wykupu
    > mieszkań od gminy i powstania wspólnoty podobno wtedy trzeba było w KW
    > wpisać który ogródek przypada do którego lokalu (tak jak to ma miejsce z

    Ja miałem dokładnie takie same przeboje ( kupiłem mieszkanie jako
    czwarty we wspólnocie), dookoła grunt 13arów i dla mnie nic nie było.
    Sprawę skończyłem w sądzie, wszelkie ustalenia poczynione przez trzech
    lokatorów sąd uznał za nieważne. Nastapił proporcjonalny podział przez
    rzeczoznawcę do używania gruntów z jakim przeznaczeniem.
    Dlatego dziwi mnie postawa twojego sądu, ale może są jeszcze jakieś
    rzeczy o których ty czy ja nie wiem.
    Ale to już trochę off-topic :)
    CezaryT

  • 12. Data: 2013-06-24 11:18:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Cezary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > rzeczoznawcę do używania gruntów z jakim przeznaczeniem.
    > Dlatego dziwi mnie postawa twojego sądu, ale może są jeszcze jakieś rzeczy

    Przede wszystkim nie ma nigdzie obowiązującej wykładni gdzie jest granica
    pomiędzy zwykłym zarządem a niezwykłym - i to jest pole do interpretacji dla
    sądu i prawników. Może trafiłeś na lepszy sąd a może miałeś więcej
    cierpliwości. Mój znajomy odpuścił po pierwszej instancji bo sprawa trwała
    prawie dwa lata, więc stwierdził że szkoda jego czasu na chodzenie na pocztę
    i dojazdy do sądu żeby tylko usłyszeć że sąd odracza sprawę na trzy miesiące
    i tak w kółko.

    Niedawno jego wspólnota robiła nowy domofon i jemu "zapomnieli" podłączyć.
    Kilka lat temu wymienili zamki w drzwiach wejściowych jemu "zapomnieli" dać
    klucz. Niestety mieszkanie ponad 100m2 w fajnej lokalizacji, a on ma ponad
    80 lat. Liczą że zmięknie i się wyprowadzi, a mieszkanie sprzeda za bezcen,
    bo nie ma komu zostawić w spadku

    Pozdrawiam
    Ergie