  • 101. Data: 2009-09-12 13:19:29
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8g4qm$s9k$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak to faktycznie bez problemu.
    > W wiekszości przypadków jednak tak nie jest. Zaniżana jest cena robocizny bo
    > na materiale planują pózniej dorobić.

    Nie interesuje mnie to i nie mam potrzeby o tym dyskutować.

    > Ale pływasz w tej metnej wodzie

    Tak, wiem, wczoraj onanizowałem się pod przedszkolem.

    > Po raz pierwszy 100% zgoda z Tobą.

    Bo widzisz, ja ogólnie mam rację tylko czasem ludzie za mną nie nadążają :]

    pzdr., PB

  • 102. Data: 2009-09-12 13:21:31
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8fndq$pae$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja bym byl ostrozny z pisaniem takich rzeczy na publicznej grupie.

    Bo?

  • 103. Data: 2009-09-12 13:27:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8fnv3$r6c$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli nie potrafisz odszukać usług dobrej jakości to zachodzi takie
    > ryzyko.
    > Problem jest innej natury, wypowiadają sie na ten temat osoby, które nawet
    > nie
    > próbują korzystać z tych droższych, kupują wyłącznie tanio i na tej
    > podstawie
    > wyrokują że wszystko jest do dupy "bo przecież wszystko co kupowałem było
    > do
    > dupy".

    To nie jest do konca tak.
    Przerabiam ostatnimi czasy ukladanie gresow. Na poczatku szukalem dobrze i
    tanio. Dobrze bylo, w miare tanio tez, ale kafelkarza nie widze juz drugi
    miesiac, a jego graty i owszem, walaja sie po domu. Wzialem wiec drugiego
    kafelkarza pierwszemu nie mowiac nic. O cene pytajac drugorzednie dla
    analizy czy w ogole mnie na te usluge bedzie stac. Plytkarz porobil trzy dni
    w ktorych ulozyl 30m^2 gresu polerowanego bez fugi w sposob przyzwoity.
    Czwartego dnia nie przyszedl i nie ma go juz drugi tydzien. Przyslal
    oczywiscie semesa, ze przyjdzie i ze cos tam. W konsekwencji dzwonilem dzis
    do jego zony, zeby odebrala od niego klucz i mi przekazala, a ja podwioze
    jej graty. Zona tez nie odbiera. Coraz bardziej sklaniam sie ku myslom
    kupienia maszynki do ciecia za blisko 1000zl i samemu to dokonczyc. Zostaly
    w wiekszosci docinki przy scianach. Za robote zaplacilem zaliczkowo,
    wliczajac w to narzedzia i tak bede do przodu. Chcial nie chcial trzeba
    robic samemu niezaleznie od ceny. Taka jest ta budowlanka i co niektorzy
    dziwia sie, ze kazdy chce robic sam. Tylko jak nie robic samemu, skoro
    niezaleznie od ceny przyjdzie jakis idiota i popieprzy wszystko, albo nie
    przyjdzie wcale. Jakie masz mozliwosci wybierajac tego jedynego, skoro tych
    dwuch mialem z polecenia? To banda idiotow mogaca spokojnie zarabiac na reke
    po 6000zl miesiecznie bez specjalnego wysilku, tylko nie ma komu tych
    pieniedzy brac. Na szczescie instalatorzy chociaz czasami mysla bo inaczej w
    ogole by nie ogarnela swojej dziedziny i jakos tam po ludzku w wiekszosci sa
    cos warci, nawet czesto bardzo wiele. Reszta to bezmozgowe czlekopodobne
    twory krecace sie po to, by reszta wiedziala jak nie powinno sie robic.

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2009-09-12 13:35:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8g6rb$950$1@inews.gazeta.pl...

    > Mylisz dwie rzeczy: 1. ekwipotencjalizację z 2. wprowadzaniem potencjału
    > ziemi
    > tam gdzie tego się nie powinno się robić.

    A gdzie sie nie powinno robic?
    Byla dyskusja o uziemianiu baterii w lazienkach i grzejnikow wszedzie gdzie
    tylko sa. Do tego futryny metalowe i konstrukcje budynkow. Zapomniano o
    klamkach i to wszystko dla mojego bezpieczenstwa. Tlumaczy sie np., ze jak
    wpadnie Ci suszarka do wanny w ktorej sie kapiesz to roznicowka zadziala i
    odlaczy napiecie. Zapomniano o zle dzialajacych roznicowkach. Dla mnie
    uziemianie tego wszystkiego to wlasnie niebezpieczne wprowadzanie potencjalu
    ziemi, czego przyklady codzienne podalem wczesniej.

    > Nie powołuj się na Musiała, bo wybacz, ale nie jesteś w stanie pojąć nawet
    > 5%
    > poruszanych zagadnień.

    Ja czytalem tylko polaczenia wyrownawcze dla wlasnych potrzeb, reszta to nie
    moja dzialka. :-)

    > Jeśli wszystkie są uziemione to absolutnie się mylisz.

    No ale czesto nie sa. Elektronarzedzia malo ktore sa uziemiane, radia,
    lampki metalowe na biurku, przykladow sa setki i nie sa uziemiane. Niech tam
    bedzie cos nie tak i dotknij do takiej futryny np.

    > Problemem jest jeśli pojawia się(z jakichś przyczyn) jakiś inny potencjał
    > na
    > obudowach. Ale on się nie pojawia poprzez "wyciąganie go z ziemi".
    > jeśli się pojawia to znaczy że po prostu coś jest spieprzone i tyle w tym
    > temacie ;)

    Zgadza sie, ale to moze byc ostatnia chwila Twojego/mojego zycia, a mialo
    byc bezpieczniej...

    Pozdro.. TK

  • 105. Data: 2009-09-12 13:42:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8g6g2$7ht$1@inews.gazeta.pl...

    > Skutek jest taki, że jak wpłacam 1000zł do "systemu" to w majestacie prawa
    > otrzymam z niego 800 zł.
    > Niektórym tak jak i mnie to przeszkadza.

    Ale jak nie wplacasz to Cie zlicytuja i taki bedzie final, czy Ci sie to
    podoba czy nie. Sprawiedliwosc systemu to zupelnie inna sprawa.

    > Innymi
    >
    > No i to to chodzi, nie masz poczucia "przestępstwa".
    > Jakim więc prawem osądzasz innych?

    A gdzie ja osadzam innych?
    Spytales czy cos w tym zlego to odpowiedzialem, ze w majestacie prawa to
    przestepstwo i koniec tematu.
    Czym innym jest ocena sprawiedliwosci, a Twoja czy moja nikogo nie obchodzi.
    Komornik Cie zlicytuje bez zmruzenia oka i warto dla siebie o tym pamietac.

    Pozdro.. TK

  • 106. Data: 2009-09-12 13:43:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8g78r$b85$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo?

    Bo moze kogos to zainteresuje i bedzie lazil za Toba w stroju pletwonurka z
    noktowizorem na dyni i karabinem na plecach przez najblizszy rok, a moze i
    dluzej.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2009-09-12 14:18:34
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Zgadza sie, ale to moze byc ostatnia chwila Twojego/mojego zycia, a mialo
    > byc bezpieczniej...

    Co się przejmujesz, protokół masz. I tani był :P
    A na poważnie: w złym miejscu szukasz przyczyn.
    pzdr., PB

  • 108. Data: 2009-09-12 14:21:15
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > noktowizorem na dyni i karabinem na plecach przez najblizszy rok, a moze i

    Ale kto konkretnie? pisz śmiało!
    Ja nie mam lęków, śpię twardo i spokojnie a boję się tylko żony ;)
    Wiesz, ja mam odłożoną pule na ew. "kary," i in. problemy tak ten system
    działa, inaczej się nie da.
    pzdr., PB

  • 109. Data: 2009-09-12 14:29:04
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8fnv3$r6c$1@inews.gazeta.pl...

    To nie jest mój problem ani moich klientów.
    jest umowa, biorę zadatek, powtarzam _zadatek_, w umowie s akary umowne i nie
    ma mowy o takich sytuacjach. Dam plamę to popłynę na kontrakcie.
    A tak, to się bujasz z fachowcami. Ja nie przepadam za takim sportem.
    pzdr., PB

  • 110. Data: 2009-09-12 16:38:07
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > Zauważ, ze wszystkie przewody mają tulejki zaciskane kleszczami, a za tem
    > wszystkie przewody to linka. Ukłąda się te przewody bardzo łatwo w wiązki,
    > a nie tak jak sztywne druty. Ale uwierz mi, że takie rozdzielnie nie robi
    > się w 2 godziny i nie płaci się po 100 czy 200zł. Kosztują one znacznie
    > więcej, bo rzędu 1000-2000zł, ponieważ tam każda końcówka przewodu musi
    > być zarobiona i zaciśnięta tulejką, a także oznakowana oznacznikami. To
    > powoduje, że potrzeba jest znacznie więcej czasu na jej wykonanie.
    > Tak więc jest to rozdzielnia bardzo specjalistyczna, przemysłowa. Wiem to,

    Ja, a właściwie "mój" elektryk tak robi. Rozdzielnia na kilkanaście aparatów
    i kilkadziesiąt zugów. Mimo konieczności zaciskania tulejek, tak woli. Jest
    ładniej i szybciej. Taka zabawa zajmuje mu max jeden dzień, łącznie z
    rozplanowaniem położenia aparatów. Kiedyś byłem zmuszony przerabiać ją na
    obiekcie i żaden problem z takimi połączeniami. Ściągaczki, tulejka,
    zacisnąć, przykęcić, przeciągnąć przewód, uciąć, ściągnąć, nałożyć,
    zacisnąć, przykręcić, łyk piwa, gotowe :) Oznaczniki na przewodach, to na
    naprawdę dużych rozdzielniach.

    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!