    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: fotki rozdzielni
    Date: Sat, 12 Sep 2009 15:35:48 +0200

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8g6rb$950$1@inews.gazeta.pl...

    > Mylisz dwie rzeczy: 1. ekwipotencjalizację z 2. wprowadzaniem potencjału
    > ziemi
    > tam gdzie tego się nie powinno się robić.

    A gdzie sie nie powinno robic?
    Byla dyskusja o uziemianiu baterii w lazienkach i grzejnikow wszedzie gdzie
    tylko sa. Do tego futryny metalowe i konstrukcje budynkow. Zapomniano o
    klamkach i to wszystko dla mojego bezpieczenstwa. Tlumaczy sie np., ze jak
    wpadnie Ci suszarka do wanny w ktorej sie kapiesz to roznicowka zadziala i
    odlaczy napiecie. Zapomniano o zle dzialajacych roznicowkach. Dla mnie
    uziemianie tego wszystkiego to wlasnie niebezpieczne wprowadzanie potencjalu
    ziemi, czego przyklady codzienne podalem wczesniej.

    > Nie powołuj się na Musiała, bo wybacz, ale nie jesteś w stanie pojąć nawet
    > 5%
    > poruszanych zagadnień.

    Ja czytalem tylko polaczenia wyrownawcze dla wlasnych potrzeb, reszta to nie
    moja dzialka. :-)

    > Jeśli wszystkie są uziemione to absolutnie się mylisz.

    No ale czesto nie sa. Elektronarzedzia malo ktore sa uziemiane, radia,
    lampki metalowe na biurku, przykladow sa setki i nie sa uziemiane. Niech tam
    bedzie cos nie tak i dotknij do takiej futryny np.

    > Problemem jest jeśli pojawia się(z jakichś przyczyn) jakiś inny potencjał
    > na
    > obudowach. Ale on się nie pojawia poprzez "wyciąganie go z ziemi".
    > jeśli się pojawia to znaczy że po prostu coś jest spieprzone i tyle w tym
    > temacie ;)

    Zgadza sie, ale to moze byc ostatnia chwila Twojego/mojego zycia, a mialo
    byc bezpieczniej...

    Pozdro.. TK