  • 41. Data: 2009-10-10 08:18:22
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:4a2bce59-0bd9-4449-b7a5-

    >Wychodzi ~19000kWh, liczac srednio po 0,2 pln / kWh = 3800 pln. Przy
    >8cm styro na scianach czyli zakladajac te 2500 kWh wiecej =+ 500
    >pln ;-)

    Tak na koniec panie Adam, choc bardzo lubie z Toba dyskutowac, ale cigniecie
    tego watku bylo by meczace, moj sasiad za zeszly sezon razem z CWU zaplacil
    cos w granicach 3000zl. Dom wykanczany zdaje sie siedem lat temu, kiedy to
    ocieplenie w scianach dawalo sie 6cm w 3W i 8 w 2W, welny w dachu jakos tam
    tez proporcjonalnie mniej. Do tego mowi, ze jak jest duzy wiatr to ten wiatr
    czuje na poddaszu, wiec pewnie bledy o ktorych tu dyskutujemy nie raz ten
    dom zapewne tez posiada. Powierzchnia nie przekracza 200m, ile dokladnie
    jest nie wiem, pewnie cos w okolicy max 160 - 180. Moj znajomy, czlowiek
    dosc majetny ogrzewa w domu doslownie wszystko, garaz, strych i co tam sie
    da nie wiadomo po co. W domu utrzymuje temp. 23C, bo jak wroci tracony to
    moze na dywanie sie walnac i przeczekac do powrotu swiadomosci. :-)
    Ogrzewanej powierzchni ze strychami i garazami nawet w nieduzym domu sporo
    jest no i te 23C. W najwieksze zimy rachunki na poziomie 4000zl z tendencja
    raczej zwyzkowa gdyby co, ale 5000 nie osiagnal nigdy. Dom podobnie bez
    fanaberii w stylu 30cm styro. Takich przykladow znam wiecej i oczywiscie to
    nic nie przesadza, bo kto tam wie czy te domy w ogole mozna porownywac.
    Patrzac jednak na koszty ogrzewania jakichs tam podobnych domow przy
    porownywalnych warunkach nie widac powalajacych roznic. Rzekl bym, wszyscy
    placa podobnie. Nie dyskutuje z fizyka :-), ale ciagle jakos nie widze
    jednoznacznego potwierdzenia tak kolosalnych roznic i zwrotu inwestycji na
    przestrzeni 3 - 4 lat. Ale przyjmuje rzecz jasna do wiadomosci, ze dolozenie
    styropianu za 1000zl wiecej na cala elewacje nie jest rzecza nad ktora warto
    by sie szczegolnie zastanawiac. Oczywiscie w rozsadnych grubosciach
    ocieplenia, bo takie 30cm np. jak tu juz ktos zaczyna proponowac zdrowe
    glowa chyba nie jest. Sam na strop pod dachem polozylem 24cm styropianu, ale
    zaplacilem za niego 800zl.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-10-10 08:49:39
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/07/09 | 07:20, Marek Dyjor napisal(a):
    > jeśli budujesz dom pasywny to tak dawaj te 18cm.

    Nie, nie pasywny ;)))
    Powiedzmy.... mocno energooszczędny.

    > ale pytam sie:
    >
    > jakie okna dajesz? jaki współczynnik zakładam, że co najwyżej 0.8 no i
    > oczywiście montaż ze wszelkimi szykanami (taśmy membrany itp?

    Okna 6-cio komorowe Plastysystem Alphaline 90 z współczynnikiem
    U=0,8W/m2 z szybami P4.

    > oczywiste w domu solidny reku z podwójnym wymiennikiem oraz GWC.

    No, nad rekuperatorem się zastanawiam, bardzo wielu instalatorów mówi
    mi, że w moim przypadku zwrot kosztów za reku nastąpi po wieeeelu
    latach, ponieważ :

    > ogrzewanie pewnie jakaś pompą ciepła?

    Piec gazowy ze zbiornikiem aku 300l, kominek z podwójnym płaszczem
    wodnym, solary na dachu, całość spięte razem w zbiorniku aku.

    Trochę szkoda mi tego rekuperatora, bo jeśli bym go robił, chciałbym
    z gruntowym wymiennikiem ciepła w bryle fundamentów ... ale trochę na to
    za późno ;)

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 43. Data: 2009-10-10 09:00:48
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/07/09 | 08:30, William Bonawentura napisal(a):

    > Tyle ile wychodzi ci z kalkulacji inwestycyjnej. Czyli musimy wiedzieć ile kosztuje
    cię ogrzewanie (jakie paliwo) oraz ile kosztuje cię pieniądz na inwestycję (czy masz
    pieniądze czy je pożyczyłeś).

    Piec gazowy kondensacyjny, kominek z płaszczem, solary.
    Na parterze ogrzewanie podłogowe, na poddaszu 4 małe kaloryfery.

    Budowę finansuję pół/pół ze swoich pieniędzy i kredytu

    > Drugą sprawą jest jakość położenia izolacji. IMHO jeśli nie będziesz tego robił sam
    tylko zlecisz "fachowcom" to zdecydowanie warto zastosować styropian frezowany, nawet
    kupująć cieńszy za tę samą cenę.

    Khmm... niegłupi pomysł... Muszę porozmawiać z wykonawcami co i jak.
    Jak na razie, wstępne wyceny za ocieplenie + elewacje wahają się od 70
    do 100 zł z m2 za położenie styropianu 18cm - z materiałem wykonawcy.

  • 44. Data: 2009-10-10 15:48:25
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Na konkretnego producenta raczej.
    > W moim projekcie: ściany Ytonga, dachówka Brassa, okna MS itp

    A markę samochodu w garażu też ci określił projektant ? Za taki projekt
    "obrandowiony" rozumiem płacą reklamodawcy ?

  • 45. Data: 2009-10-10 16:37:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20091010084939.GA47059@histeria.pl...

    > Piec gazowy ze zbiornikiem aku 300l, kominek z podwójnym płaszczem
    > wodnym, solary na dachu, całość spięte razem w zbiorniku aku.

    Kominek z plaszczem, solary do grzania CO...
    Niezlych masz doradcow... :-)

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2009-10-10 18:59:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hamp00$loh$1@news.onet.pl...

    > A markę samochodu w garażu też ci określił projektant ? Za taki projekt
    > "obrandowiony" rozumiem płacą reklamodawcy ?

    Wisi mi kto za to płaci. Za bardzo lubię swoją kase aby za projekty
    indywidualne placić.Projekt kupuje się tylko aby urzedasó wzaspokoić Ja
    budowałem tak ak mi i żonie pasowało, a te kilkadziesiąt stron projektu to
    dla nakarmienia "detektywów" itp. Nie dajmy sie zwariować.

    Kris

  • 47. Data: 2009-10-10 20:53:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel Kowalski wrote:

> [...]
    >
    > Trochę szkoda mi tego rekuperatora, bo jeśli bym go robił, chciałbym
    > z gruntowym wymiennikiem ciepła w bryle fundamentów ... ale trochę na

    no to sobie sprawdź bilans ciepła i zobacz na co ci najwięcej ciepła pójdzie
    w ziemie :)

    swoja drogą top ty chyba nie chcesz soalrami dogrzewać domu :)

  • 48. Data: 2009-10-10 22:53:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Paź, 10:18, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Patrzac jednak na koszty ogrzewania jakichs tam podobnych domow przy
    > porownywalnych warunkach nie widac powalajacych roznic. Rzekl bym, wszyscy
    > placa podobnie.

    No ja nie wiem czy kazdy placi podobnie - obecnie mieszkam w domu
    budowanym w latach 90-tych - dosc duza powierzchnia, stare okna i zero
    styropianu - ta chaupa pochlania do 10t wegla / sezon (!!). Przeciez
    ja tez nie pisze, ze roznice w styro +10cm sa na poziomie kilku
    tysiecy rocznie :) Tak naprawde wlasnie chodzi o to, czy bedziesz
    placil 2000, czy 3000, czy 4000 pln. To sa te "drobne" wlasnie
    roznice. Wiesz jak to jest jak sie ze znajomymi przy piwku rozmawia -
    przy gadce o samochodzie zaniza sie spalanie, przy gadce o spalaniu
    opalu zaniza sie spalanie pieca ;-))

    > Nie dyskutuje z fizyka :-), ale ciagle jakos nie widze
    > jednoznacznego potwierdzenia tak kolosalnych roznic i zwrotu inwestycji na
    > przestrzeni 3 - 4 lat.

    No bo jak to masz niby widziec - o tym sie nie mowi codziennie.
    Pozatym z reguly ci co maja najslabiej ocieplone, paliwozerne domy,
    pala tym co najtansze - drewno / wegiel. Ci co maja super ocieplenie
    moga sobie pozwolic na grzanie np. pradem - i niby placa na sezon tyle
    samo tylko ze komfort jakby nie ten. I niby tez placa na sezon tyle
    samo tylko ze kWh "elektryka" kosztuje 4 x wiecej niz tego co pali
    weglem :) Potem spotykacie sie przy piwku, opowiadacie o tym i myslisz
    sobie "no i po ch** on dawal te 20cm styro na sciany jak placi za
    ogrzewanie tyle co ja ?" ;-) Tylko ze on przychodzi sobie do domu i
    siada w wygodnym fotelu, a Ty zapierdzielasz do kotlowni upaprac sie
    po pachy w czarnym weglu zeby dolozyc do pieca :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2009-10-10 23:21:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >po pachy w czarnym weglu zeby dolozyc do pieca :)

    Ci o ktorych pisalem to akurat pewni ludzie, nie dzieciarnia. Samochod moj
    faktycznie zwykle pali najwiecej. :-)
    Jedna z moich kolezanek zakupila sobie w zeszlym roku skrajny segment. Uznac
    mozna, ze to dom, bo tylko jedna sciana jest wspolna. Koszty ogrzewania jej
    domu za sezon sa podobne acz nizsze od domu sasiada o ktorym wspominalem.
    Oboje pala gazem. Ona ma kociol kondensacyjny i sporo podlogowki. Ocieplenie
    jak na dzisziejsze czasy, on zwykly kociol gazowy i zero podlogowki. O
    ociepleniu pisalem, standardy z przed 7 lat. Powinna placic znacznie mniej,
    a tak nie jest. Owszem mniej, ale czy faktycznie znaczaco mniej zwazywszy,
    ze wszystko poczawszy od kotla ma o jeden poziom technologiczny wyzej? Kto
    wie, czy te oszczednosci nie sa powodowane glownie kondensacja kotla i sama
    podlogowka? Ostatni rok zastanawialem sie nad wyborem ogrzewania i chodzila
    mi po glowie dlugo pompa ciepla. Niby zrezygnowalem a nadal o tym myslalem.
    Gaz jednak inwestycyjnie wyszedl mnie znacznie taniej mimo ze Gasper pisze
    co innego. :-) Ale zanim zdecydowalem sie na gaz wszystkich pytalem czym
    pala i jakie sa ich koszty. Pytalem sporo ludzi, domy gierkowskie pominalem
    rzecz jasna. No i gazownicy bo oni interesowali mnie najbardziej pomijajac
    skrajne, w zasadzie placa podobnie. Sa rzecz jasna roznice, ale sa tez skoki
    konstrukcyjne konkretnych rozwiazan i tak naprawde nie wiadomo z czego ta
    oszczednosc wynika bardziej. To taka moja refleksja na zakonczenie dnia. Na
    pewno nie warto oszczedzac na ociepleniu, ale czy czasem w dzisiejszych
    rozwiazaniach nie najwiekszy wplyw maja takie czynniki jak czestotliwosc
    otwierania drzwi czy podobne?

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-10-11 08:39:49
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    .googlegroups.com...
> [...]

    siada w wygodnym fotelu, a Ty zapierdzielasz do kotlowni upaprac sie
    po pachy w czarnym weglu zeby dolozyc do pieca :)

    ------------------------------------

    Ciekawym porównaniem było by połączenie tego wątku
    z wątkiem "Czy już ogrzewacie".
    Sąsiedzi w nieocieplanych domach (Małopolska Zach. / Podbeskidzie)
    już palą (węglem, a jakże). W blokach też już włączyli.

    U mnie w domu póki co > 21 C i pieca gazowego na grzanie jeszcze nie
    włączałem.
    Thermopor 30 i "zaledwie" 10 cm styropianu + "zaledwie" 20 cm wełny na
    skosach.

    Pzdr

    JKK