  • 31. Data: 2009-10-09 07:22:44
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Ja kupiłem projekt gotowy i tam były sciany z Ytonga.
    > Zrezygnowałem jednak tego ytonga i zrobiłem z suporeksu+

    O ile mi wiadomo, Ytong i Suporex to są dwie marki betonu komórkowego.
    Projekty się chyba robi na rodzaj materiału, a nie na konkretnego
    producenta. 8-)

    MJ
    PS. Tak, tak, wiem...

  • 32. Data: 2009-10-09 07:33:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > O ile mi wiadomo, Ytong i Suporex to są dwie marki betonu komórkowego.
    > Projekty się chyba robi na rodzaj materiału, a nie na konkretnego
    > producenta. 8-)

    Na konkretnego producenta raczej.
    W moim projekcie: ściany Ytonga, dachówka Brassa, okna MS itp

    Krzysiek

  • 33. Data: 2009-10-09 08:43:38
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 8, 8:21 pm, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > To wszystko co masz do powiedzenia ?
    >
    > To ja Ci jeszcze dopowiem swoje.. Daje gosciowi na tacy rade jak
    > oszczedzac 4 stowki juz po 3 latach, przeprowadzajac proste
    > obliczenia, a Ty jedyne co potrafisz zrobic to wtracic sie do dyskusji
    > z bezsensownymi docinkami nie majac *zadnych* kontrargumentow. Jezeli
    > nie masz ochoty dyskutowac to poprostu nic nie pisz - to jest grupa
    > DYSKUSYJNA i tu sie dyskutuje, a nie pieprzy glupoty.

    A moje zdanie o Twoich wywodach naukowych jest takie że te 4 stówki
    to byś oszczędził w warunkach laboratoryjnych.
    W życiu to tak nie działa, pozostawione otwarte okno zimą i szlag
    trafia wyliczenia.
    Gdzieś niedokładnie dopasowane elementy i po oszczędności. W tej skali
    nie jest to mierzalne z taką dokładnością.

    --
    ZZ@private

  • 34. Data: 2009-10-09 08:47:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

> [...]
    > Gdzieś niedokładnie dopasowane elementy i po oszczędności. W tej skali
    > nie jest to mierzalne z taką dokładnością.

    mnie dla domu 120 m2 wyszlo tylko 130 zł oszczędności :)

  • 35. Data: 2009-10-09 18:37:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 10:47, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > mnie dla domu 120 m2 wyszlo tylko 130 zł oszczędności  :)

    Nie no - dom to ja mam ogrzewanych 280m2 ale zewnetrznych scian mam
    120m2 (+30m2 okien) - taka troszke szersza parterowka z poddaszem
    uzytkowym ale super niska (20cm) scianka kolankowa - wyglada jak
    typowa parterowka - podbitka dochodzi do gornej krawedzi okien :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2009-10-09 18:48:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 10:43, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > A moje zdanie o Twoich wywodach naukowych jest takie  że te 4 stówki
    > to byś oszczędził w warunkach laboratoryjnych.

    Czyli uwazasz, ze wszystkie te wyniki sa z czapy ? Bo ja uwazam ze sa
    wzorem i trzeba sie ich trzymac. Wiadomo, ze czasem bedzie na plus,
    czesciej na minus - ale jest to jakas "baza".

    > W życiu to tak nie działa, pozostawione otwarte okno zimą i szlag
    > trafia wyliczenia.

    W druga strone to tez dziala - spodoba mu sie kominek i bedzie co
    drugi dzien rozpalal przykrecajac centralne - za ogrzewanie zaplaci
    mniej. Swoja droga jak zyje jeszcze mi sie nigdy nie przytrafilo
    zostawic zima otwarte okno - po 15 sekundach bym to czul dwa pokoje
    dalej:) A po to zeby przy wyjsciu o tym nie zapomniec mam w kazdym
    skrzydle po dwie czujki (otwarcia / uchylu).

    > Gdzieś niedokładnie dopasowane elementy i po oszczędności.

    Czyli zakladasz, ze gdzies masz cos niedopasowane. Przepraszam - co i
    gdzie ? W styropianie zostawiales 1cm szczeliny ? W oknach masz dziury
    ze wiatr chula ? Przeciez programy typu OZC obliczaja i do wynikow
    dodaja wszystkie mostki cieplne - i ich udzial jest calkiem spory jak
    ktos ma np. sciane 1W, nieocieplone szczyty etc.

    > W tej skali
    > nie jest to mierzalne z taką dokładnością.

    Nawet jakby margines bledu wynosil 50% czyli oszczedzilby 200 pln to i
    tak mu sie to oplaci. I to jest sensem. Pozatym jezeli zakladasz
    gdzies bledy i niedopasowania - to przy cienszym ociepleniu straty
    beda jeszcze wieksze! Przeciez widzisz jakich on ma doradcow - radza
    mu dawac 5cm. Moj murarz starej daty na moje 18cm lapie sie za glowe i
    mowi ze mam dom "przecieplony" !! Zero znajomosci fizyki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2009-10-09 19:31:04
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Jak myslicie, pytam Was bo nie ma Kikiego, dobrze zrobilem??
    > Koles pali, czy zgodnie z radami Kikiego powinienem im kazac wychodzic za
    > plot na faja??
    > Pozdro.. TK

    Bratasz sie. Sa tacy co to kaza do siebie mowic prosze pana boja sie,
    ze jak ktos powie do n ich po imieniu to straca autorytet. Z drugiej
    strony duzo zalezy od interlokutora jesli z takich co wchodzi na glowe
    to lepiej sie nie bratac. Lepiej zostac "na pan"

    Kiedys pracowalem w firmie, w ktorej na palarnie przeznaczono jeden z
    pokoi. Tam juz sciany smierdzialy tle ze tam wypalano po kilkaset (w
    sumie) papierosow dziennie. Sporadyczne popalanie nikomu jeszcze nie
    zaszk0odzilo.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 38. Data: 2009-10-10 00:17:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >uzytkowym ale super niska (20cm) scianka kolankowa - wyglada jak
    >typowa parterowka - podbitka dochodzi do gornej krawedzi okien :)

    I przy takiej powierchni domu ze sciany o pow. 120m^2 wychodzi Ci rocznie
    czterysta cos tam zlotych oszczednosci??? Powiedzial bym niespotykanie
    optymistycznie. Fakt, ze te 8cm do 18 to jednak spora roznica, dzis chyba
    juz nikt nie kladzie 8cm nawet z oszczednosci, no ale w liczby powiem
    szczerze trudno uwierzyc. Dachu masz pewnie ze dwa raczy tyle co scian i
    przyjmujac podobne zalozenia do dachu okaze sie, ze laczne zaoszczedzone
    pieniadze w ciagu roku beda bliskie polowy kosztow normalnych rachunkow.
    Znaczy powinienes za wspomniany gaz przy Twoich warunkach placic jakies
    1500zl.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-10-10 00:34:29
    Temat: Re: grubosc ocieplenia domu ...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > strony duzo zalezy od interlokutora jesli z takich co wchodzi na glowe
    > to lepiej sie nie bratac. Lepiej zostac "na pan"

    Eee, spoko.
    Ten moj to inteligentny gosc. Jest dobrym kolega mojego bliskiego znajomego
    grzebiacego ludziom w glowach, wiec o nich cos tam wie, a poznali sie na
    jego budowie i od strony fachowej tez zostal sprawdzony. Awansem wiec ma
    moje pelne zaufanie. Jak sie okazalo slusznie. Jak on ten gres kladzie z
    jakim namaszczenie, najpierw klej na posadzke, pozniej na plytke i dopiero
    klejenie, zadnej nierownosci na gresie bez fugi, kanty szlifowane tarcza
    lamelkowa, zadnego peta w okolicy, normalnie zupelne zaprzeczenie wszystkich
    opisywanych tu fachowcow, rowniez przeze mnie. A palantow i naciagacz
    wyczuwam na odleglosc, przy najmniej do tej pory i mijam ich szerokim
    kregiem. Niestety zupelnie nieodporny jestem na idiotow fantastow, co to do
    zycia grosza nie potrzebuja i robota za szybko im sie nudzi. Czyli na
    poczatku watek finansowy nie jest wygorowany i nie najwazniejszy. Uspia moja
    czujnosc nienaciagacze i pozniej np. tynkuja mi dom przez 7 miesiecy, zaczna
    kleic plytki i nie przyjda przez pewnie juz trzy miesiace zostawiajac graty.

> [...]
    > pokoi. Tam juz sciany smierdzialy tle ze tam wypalano po kilkaset (w
    > sumie) papierosow dziennie. Sporadyczne popalanie nikomu jeszcze nie

    Mi tam nie przeszkadza cudzy nalog, jak chce niech pali a ja ksiezniczka nie
    jestem i najwyzej nie wlaze w chmure dymu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-10-10 07:29:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Paź, 02:17, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > I przy takiej powierchni domu ze sciany o pow. 120m^2 wychodzi Ci rocznie
    > czterysta cos tam zlotych oszczednosci???

    No wezmy to pod lupe. 120m2, srednia sezonowa zimowa temperatura 0st.
    U przy 8cm styro = 0,410
    U przy 18cm styro = 0,203

    Roznica = 0,207

    Grzejemy srednio do 21st C, czyli ucieka nam 0,207 * 120 * 21 = ~521W.
    Liczmy dlugosc okresu grzewczego 6 miesiecy po 30 dni po 24h = 4320h *
    521W = 2250 kWh roznicy.

    Program wyliczyl 2800kWh - mozliwe ze sezon grzewczy jest dluzszy, ze
    uwzglednil dodatkowe mostki cieplne (im ciensze ocieplenie tym udzial
    mostkow w ogolnym bilansie jest przeciez wyzszy!), wiec z grubsza sie
    wszystko zgadza.

    Zawsze pisze - fizyki nie oszukasz :)

> [...]
    > przyjmujac podobne zalozenia do dachu okaze sie, ze laczne zaoszczedzone
    > pieniadze w ciagu roku beda bliskie polowy kosztow normalnych rachunkow.

    No dachu mam (liczac w osiach od strony wewnetrznej - ogrzewanej)
    210m2 - no ale tu mam 25cm welny i przegrode U = 0,14 :) Przez dach
    mam obliczona strate przenikania = 1244W. Przez sciany zew. parteru =
    1382W.

    > Znaczy powinienes za wspomniany gaz przy Twoich warunkach placic jakies
    > 1500zl.

    Wychodzi ~19000kWh, liczac srednio po 0,2 pln / kWh = 3800 pln. Przy
    8cm styro na scianach czyli zakladajac te 2500 kWh wiecej =+ 500
    pln ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.