  • 11. Data: 2010-11-24 13:09:50
    Temat: Re: jak do Was dotrzeć?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:icitvf$7es$1@news.telbank.pl...
    >>> A czemu tylko dwie?
    > bo te dwie determinują trzecią..

    Ja zawsze jak szukałem wykonawcy to przedstawiałem zakres robót, mówiłem ile
    jest czasu na zrobienie roboty i oczekiwałem w zamian ceny za całość roboty.
    A skoro ktoś poda swoją cene to oczywiste że ma zrobic w tej cenie dobrze. I
    oczekiwałem ceny całkowitej za robocizne. Materiały kupowałem najczęśćiej
    sam. A że powinno być zrobione dobrze to było oczywiste. W ciągu ostatnich
    kilku lat wybudowałem dom, drugi prawie od podstaw wyremontowałem,
    przeprowadziłem generalny remont mieszkania, jako prezes wspólnoty
    nadzorowałem generalny remont bloku w którym mam mieszkanie czyli wykonawców
    przewineło się wokół mnie sporo. I absolutnie nie potwierdzam relacji że ten
    robiący drogo to robi dobrze a ten tani to partacz. Na skróty próbowali iśc
    zarówno ci drodzy jak i ci tani. Trzeba pilnować, nadzorowac i wymagać a co
    tylko możliwe zrobić samemu. Wtedy będzie pewność ze zrobione jest dobrze.

  • 12. Data: 2010-11-24 14:38:50
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-24 14:09, Kris pisze:

> [...]
    > tani. Trzeba pilnować, nadzorowac i wymagać a co tylko możliwe zrobić
    > samemu. Wtedy będzie pewność ze zrobione jest dobrze.

    To co piszesz jest w zasadzie oczywiste. To co napisał HANA też :) On
    pisał o ogólnej zasadzie, że nie da się zejść z ceną lub czasem
    wykonania poniżej pewnego pułapu nie tracąc na jakości. A Ty piszesz, że
    wykonawcy mają rózny próg oczekiwań a ponadto manipulują każdym z
    czynników tej trójstronnej zależności (cena, jakość, czas) i trzeba ich
    pilnować.

    Tak więc nie ma sprzeczności pomiędzy Waszymi wypowiedziami :)

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2010-11-24 17:51:45
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "andrzej" <k...@a...de> napisał w wiadomości

    > A czemu tylko dwie?

    Bo naraz są tylko dwie możliwe.

    --
    andrzej

  • 14. Data: 2010-11-24 17:59:13
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czemu tylko dwie?
    > Powinno byc dobrze szybko i tanio.

    Dobrze i tanio = zrobić to samemu lub powierzyć dokładnemu rzemieślnikowi. Na pewno
    wyjdzie dłużej niż z ekipą.
    Dobrze i szybko = zamówić profesjonalną, dobrze opłacaną ekipę, zajmującą się tylko
    danym tematem.
    Szybko i tanio = wybrać typową ekipę budowlaną z przypadkowymi ludźmi pracującymi na
    czarno.

  • 15. Data: 2010-11-24 18:06:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 06:47:36 +0100, andrzej napisał(a):

    > Z tych trzech cech, czyli "tanio, dobrze, szybko", które dwie są dla Ciebie
    > ważne? :)

    Dobrze. Ani tanio, ani szybko. Jak się okaże, że się nie zmieszczę w
    budżecie, to najwyżej ogranicze zakres robót (np. nie cały dach, a tylko
    połówka do remontu).

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2010-11-24 21:31:41
    Temat: Re: jak do Was dotrzec?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
    > To ja od tej drugiej strony, czyli ten co placi i placze lub
    > odwrotnie). Nie szukam najtanszego ale popaprance z jakimi mialem do
    > czynienie przyprawiaja o zawal serca.
    > zalozenie ze wszyscy chca tanio jest bledne. mysle, ze wszyscy chca
    > dobrze i tanio. Problem w tym, zeby taki fachowiec mnie przekonal, ze
    > cena jak chce jest warta tego.
    > Wlasnie teraz place po raz drugi za popapranca hydraulika (to nie jest
    > Marek Dyjor, ani nikt z grupy), oczywiscie wszyscy daja gwarancje -
    > ha, ha, ha.

    No widzisz jak daje gwarancje i jak chlopakom sie cos uda zrobic zle to
    potem poprawiaja (za freeko) albo jak nie moge dojsc kto zawalil naprawia
    firma:) takie zycie. No i cena musi tez pokrywac koszty drobnych bledów
    wykonawczych, które moga sie zdarzyc. Przypomne, ze nawet w kosmicznych
    projektach, gdzie jakosc kazdej operacji jest sprawdzana kilka razy zdarzaja
    sie bledy. Ponadto firma ma ubezpieczenie na okolicznosc grubej wpadki,
    typu zaproszenie ognia, zalanie czy inne zdarzenie. Ile malych firm czy
    samodzielnych instalatorów ma jakiekolwiek ubezpieczenie? I kto pokryje
    straty gdy przydarzy sie cos duzego?

  • 17. Data: 2010-11-25 14:47:59
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik andrzej napisał:

    > Bo naraz są tylko dwie możliwe.

    Nieprawda, jest to typowe tłumaczenie partacza, lub kogoś kto chce
    wyciągnąć więcej kasy od inwestora. Sam jestem wykonawcą (przy czym
    pracuję jedynie dla podmiotów gospodarczych, bądź w sektorze publicznym)
    i trzeba robić tanio - bo przetargi, trzeba robić szybko, bo lepiej
    zrobić więcej robót niż mniej (bo więcej kasy) i na końcu trzeba robić
    dobrze, bo np. w mojej branży opinia jest bardzo ważna - spieprzysz
    robotę i masz opinię partacza - nikt od ciebie nic nie kupi, poza tym
    naprawy gwarancyjne kosztują mnie jako wykonawcę więcej niż zrobienie od
    razu dobrze - tego również staram się nauczyć swoich pracowników. Prosta
    rzecz, trzeba pytać czy chcieli by ktoś im tak zrobił, zostawił bałagan
    po robotach itd.
    I tyle, można robić szybko, dobrze i tanio trzeba tylko znać się na
    swojej robocie, nie być pazernym i mieć chęć do pracy.

    pozdrawiam
    rafał

  • 18. Data: 2010-11-25 20:20:13
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > typu zaproszenie ognia, zalanie czy inne zdarzenie. Ile malych firm czy
    > samodzielnych instalatorów ma jakiekolwiek ubezpieczenie? I kto pokryje
    > straty gdy przydarzy sie cos duzego?

    W duzej masie jaka sa duze miasta latwo sie ukryc. Lapia zlecenia
    szybko partacza i uciekaja na drugi koniec. Czytam grupe juz od 3 lat,
    i widze to jasno, ze nie ma madrego na wykonawcow. Sa tylko tacy,
    ktorzy maja wiecej szczescia lub mniej.

    KADAR

  • 19. Data: 2010-11-25 20:26:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:

> [...]
    > szybko partacza i uciekaja na drugi koniec. Czytam grupe juz od 3 lat,
    > i widze to jasno, ze nie ma madrego na wykonawcow. Sa tylko tacy,

    Czasem mamy okazje poprawiac partanine robiona przez uniwersalnych
    fliziarzy, takich co robia tez proste roboty hydrauliczne...

    czarne sztuce, czy ksztalki w instalacji wody pitnej, kanalizacja z
    przeciwspadkami, zanizone srednice rur itp... kwiatki, masakra.

  • 20. Data: 2010-11-25 20:29:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr wrote:

> [...]
    > pracuję jedynie dla podmiotów gospodarczych, bądź w sektorze
    > publicznym) i trzeba robić tanio - bo przetargi,

    prawda jest taka że rozkręcanie i zamykanie roboty to koszty, inwestycje
    gdzie siedzi sie dwa czy trzy miesiace kalkuluej sie inaczej niż robote na
    tydzień czy dwa.

    też robię głównie większe inwestycje.