  • 1. Data: 2009-01-27 13:17:19
    Temat: jak zrobić ocieplenie
    Od: kesser <d...@g...com>

    Witam
    Mam mieszkanie w domku z lat 60-70 takie kartony z płaskim dachem.
    Budynek został poddany przebudowie: dobudowano 3 piętro i klatkę
    zewnętrzną (powstały 3 odrębne lokale na każdym piętrze). Moje jest na
    I piętrze i pod łazienką od strony klatki jest wnęka po starej klatce
    wewnętrznej. W łazience ewidentnie kafle są chłodniejsze w tym miejscu
    i wydaje mi się, że przez to wychładza się mocno łazienka.
    Czym to ocieplić przynajmniej na teraz? Czy wystarczyłoby przykleić
    tam styropian jeśli tak to jaki gruby?

  • 2. Data: 2009-01-27 13:23:50
    Temat: Re: jak zrobić ocieplenie
    Od: a...@g...com

    On 27 Sty, 14:17, kesser <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > i wydaje mi się, że przez to wychładza się mocno łazienka.
    > Czym to ocieplić przynajmniej na teraz? Czy wystarczyłoby przykleić

    Ocieplasz (poza pewnymi wyjatkami) od zimniejszej strony - czyli styro
    musialbys przykleic na sufit tej wneki. Jaka grubosc... Im grubiej,
    tym mniejsze straty ;-) Podaj w skrocie jaka to powierzchnia (m2) i
    jaka jest temperatura na tej klatce. Jezeli to mala lazienka, a
    temperatury niskie, to gruby styro nie bedzie znowu taki drogi i
    szybciej sie zwroci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-01-27 14:03:08
    Od: kesser <d...@g...com>

    On Jan 27, 2:23 pm, a...@g...com wrote:

> [...]
    > jaka jest temperatura na tej klatce. Jezeli to mala lazienka, a
    > temperatury niskie, to gruby styro nie bedzie znowu taki drogi i

    Powierzchnia do ocieplenia to max 2,5 m2 łazienka ma pow. 7m2.
    Temperatura na klatce trudno powiedzieć ale woda w wazonie na
    parapecie zamarzła jak były mrozy. Powiedzmy, że tak od -2 C w nocy
    przy mrozach - temperaturze ma zewnątrz -10 C.
    Rozumiem, że taka poduszka powietrzna może skutecznie obniżać
    temperaturę łazienki?

  • 4. Data: 2009-01-27 14:06:15
    Od: a...@g...com

    On 27 Sty, 15:03, kesser <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > przy mrozach - temperaturze ma zewnątrz -10 C.
    > Rozumiem, że taka poduszka powietrzna może skutecznie obniżać

    Przez te 2,5m2 jezeli rzeczywiscie masz tam tak niskie temperatury i
    zadnego ocieplenia, a jeszcze pewnie betonowy surowy strop? I brak
    ocieplenia w posadzce.. Moze spierniczac calkiem duzo energii :) To
    tylko 2,5m2, jezeli masz mozliwosc przyklej tam styro np 15cm. To
    0,37m3, czyli bedzie Cie kosztowac niecale 40 pln + klej :-) Wszystko
    zalezy, ile tam mozesz przykleic, czy to jest na widoku, czy musisz to
    jeszcze wykanczac etc..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-01-27 15:59:35
    Od: kesser <d...@g...com>

    On Jan 27, 3:06 pm, a...@g...com wrote:

> [...]
    > 0,37m3, czyli bedzie Cie kosztowac niecale 40 pln + klej :-) Wszystko
    > zalezy, ile tam mozesz przykleic, czy to jest na widoku, czy musisz to

    Faktycznie jest tam goły strop. Z wymiarów wyszło, że wejdzie masz
    20cm grubości (stare schody w jednym miejscu dochodzą do sufitu tej
    wnęki). Estetyka nie ma tu znaczenia więc mógłbym i podwójnie :-) tam
    gdzie nie ma schodów.

  • 6. Data: 2009-01-27 20:45:48
    Od: a...@g...com

    On 27 Sty, 16:59, kesser <d...@g...com> wrote:
    [...]
> [...]
    > 20cm grubości (stare schody w jednym miejscu dochodzą do sufitu tej
    > wnęki). Estetyka nie ma tu znaczenia więc mógłbym i podwójnie :-) tam

    Jak tego masz 2,5m2 to daj te 20cm. Wiecej juz chyba nie ma sensu, a
    mniej - szkoda nawet kombinowac, czy sie oplaca, bo bedzie Cie to
    kosztowalo ~46 pln (dzisiaj dorwalem styro EPS70 po 92 pln brutto z
    fv ! ;-) Byle szczelnie - dokladnie dotnij, ew. szpary wypelnij pianka
    montazowa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-01-28 12:18:08
    Od: kesser <d...@g...com>

    On 27 Sty, 21:45, a...@g...com wrote:
> [...]
    > kosztowalo ~46 pln (dzisiaj dorwalem styro EPS70 po 92 pln brutto z
    > fv ! ;-) Byle szczelnie - dokladnie dotnij, ew. szpary wypelnij pianka

    Ok to teraz pytanie zasadnicze jak sprawdzić czy się poprawiło :-).
    Ociepliłem 15 bo grubszego w Castoramie nie było. Jeszcze zapodam tam
    piankę tylko kupię. Ściany nie są równe więc są szczeliny. Ale jak
    sprawdzić efektywność takiego zabiegu? Podłoga nadal w tym miejscu
    jest zimniejsza ale rozumiem, że musi się nagrzać. Ocieplenie dachów
    rozumiem cieple powietrze idzie do góry i żeby szybko nie uciekało to
    się ociepla ale jak się to ma do podłogi?

  • 8. Data: 2009-01-28 15:57:44
    Od: a...@g...com

    On 28 Sty, 13:18, kesser <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > rozumiem cieple powietrze idzie do góry i żeby szybko nie uciekało to
    > się ociepla ale jak się to ma do podłogi?

    Poczekaj 2-3 dni i napisz czy sie poprawilo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-02-03 06:53:15
    Od: kesser <d...@g...com>

    On 28 Sty, 16:57, a...@g...com wrote:

    > Poczekaj 2-3 dni i napisz czy sie poprawilo :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Wydaje się, że jest lepiej tzn. temperatura kafli jest zbliżona, i
    temperatura pomieszczenia jest stabilniejsza tzn. łatwiej dogrzać
    pomieszczenie i przy zwykłym ogrzewaniu jest 19 - 20C a było 18 - 19.