  • 41. Data: 2011-03-28 06:43:22
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sadzicie
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik mirek napisał:
    > Uzytkownik "Adam"<a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
> [...]
    >>> 2.Bypass najlepiej automatyczny

    > Dzieki za jeden sensowny glos w tej dyskusji:)

    A teraz powiedz jaką masz kubaturę i dlaczego akurat 400m3/h ? Bo
    zwolennicy reku najpierw onanizują się, że ich urządzenia mogą wymienić
    objętość basenu w sekundę, ale po dyskusji o opłacalności twierdzą, że
    centralki ustawione są na minimum 100m3/h. Czyli może wystarczy ci
    urządzenie mniejsze i tańsze. Przy okazji zwróć uwagę na hałas
    generowany przez urządzenie. Bo przy tych 400m/3 może być słyszalne.

    pozdrawiam
    rafał

  • 42. Data: 2011-03-28 07:12:06
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sądzicie
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 05:05:31 +0200, kiki napisał(a):

    > Para wodna ma maksymalnie 2.5MJ ciepła. Np kg oleju opałowego ma 42MJ z
    > czego 1.5MJ to ciepło w parze nieskroplonej. Dla gazu jest lepiej i jest to
    > 2.5MJ. Czy warto sie bić dużyymi inwestycjami o te 2MJ ?

    A jakie to są te duże inwestycje? (zwłaszcza, jeśli wszędzie jest
    podłogówka).

    --
    ŁC
    Jak ktoś ma pecha, to i w dupie palec złamie

  • 43. Data: 2011-03-28 07:34:06
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > A jakie to są te duże inwestycje? (zwłaszcza, jeśli wszędzie jest
    > podłogówka).

    Sama podłogówka jest inwestycją. Jeżeli jest sama podłogówka to dobrze ale
    jak są jakieś inne oddawacze ciepła to już bez sensu.

  • 44. Data: 2011-03-28 08:22:53
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > urządzenie mniejsze i tańsze. Przy okazji zwróć uwagę na hałas generowany
    > przez urządzenie. Bo przy tych 400m/3 może być słyszalne.

    370 m3, reku w piwnicy

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 45. Data: 2011-03-28 08:59:54
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 09:34:06 +0200, kiki napisał(a):

    > Sama podłogówka jest inwestycją. Jeżeli jest sama podłogówka to dobrze ale
    > jak są jakieś inne oddawacze ciepła to już bez sensu.

    Dom jako taki jest inwestycją. A podłogówka wcale nie jest specjalnie
    droższa niż grzejniki.

    --
    ŁC
    "Nic nie szkodzi zdrowiu bardziej niż praca"

  • 46. Data: 2011-03-28 09:40:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > Dom jako taki jest inwestycją. A podłogówka wcale nie jest specjalnie
    > droższa niż grzejniki.

    A wprost przeciwnie. Wychodzi taniej

  • 47. Data: 2011-03-28 10:22:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Mar, 08:43, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

> [...]
    > urządzenie mniejsze i tańsze. Przy okazji zwróć uwagę na hałas
    > generowany przez urządzenie. Bo przy tych 400m/3 może być słyszalne.

    Kubatura calkowita 900m3, z tym ze w tym ok 350m3 to tylko lekko
    wentylowane piwnice. Zalozylem maksymalnie niecala jedna wymiane na
    parterze + poddaszu w razie wiekszego gotowania (swieta), wiekszej
    imprezy, przypalenia czegos w kuchni etc. Pozatym bede to zenil z GWC,
    400m3/h potrafi realnie przeniesc ok 2,5-3kW mocy, jakbym zalozyl
    rekuperator z wydajnoscia max 100m3/h to nawet by sie nie oplacalo
    calego GWC budowac dla 600-700W chlodu :)

    Halas - zero slyszalnosci. Cala instalacja przeliczona, predkosci max
    1,5-2m/s. Przekroje od fi180 do fi125. No mam jeszcze dwie setki ale
    to w garazu - choc tam predkosci beda podobne :) Testowane - nic nie
    slychac.

    W zimie masz racje - standardowo wentylacja chodzi 100-150m3/h.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 48. Data: 2011-03-28 10:49:39
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]

    > parterze + poddaszu w razie wiekszego gotowania (swieta), wiekszej
    > imprezy, przypalenia czegos w kuchni etc.

    Z czystej ciekawości, do tego reku jest jakaś centralka sterująca, która
    przy naduszeniu przycisku bądź wysłania komendy zwiększa moc/wymianę dla
    poszczególnych pomieszczeń i potem automatycznie bądź po ponownym
    naciśnięciu wraca do wcześniejszych ustawień ? Czy robi to się w jakiś
    inny sposób ?

    Pozatym bede to zenil z GWC,
    > 400m3/h potrafi realnie przeniesc ok 2,5-3kW mocy, jakbym zalozyl
    > rekuperator z wydajnoscia max 100m3/h to nawet by sie nie oplacalo
    > calego GWC budowac dla 600-700W chlodu :)

    Chodzi mi jedynie by pytający dobrał urządzenie do swoich potrzeb,
    niekoniecznie kierując się reklamą. Ty masz 900m3 (niech będzie 550m3)
    on pisze o 370m3 więc być może urządzenie mniejsze i tańsze będzie
    wystarczające, choć wcale nie musi :)

> [...]
    > 1,5-2m/s. Przekroje od fi180 do fi125. No mam jeszcze dwie setki ale
    > to w garazu - choc tam predkosci beda podobne :) Testowane - nic nie

    Bo tak właśnie powinno być. Piszę jedynie po lekturze karty technicznej
    takiej centrali.

    > W zimie masz racje - standardowo wentylacja chodzi 100-150m3/h.

    nie jest ci duszno ;) ?
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    pozdrawiam
    rafał

  • 49. Data: 2011-03-28 18:18:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Sama podłogówka jest inwestycją. Jeżeli jest sama podłogówka to dobrze ale
    > jak są jakieś inne oddawacze ciepła to już bez sensu.

    Podlogowka nie wychodzi drozej jak grzejniki a w szczegolnych rozwiazaniach
    nie wiele drozej. Co do innych oddawaczy ciepla, srednia temp. sezonu
    grzewczego to ok. 5C. Przy temp. rzedu 0 - 10C na zewnatrz nie potrzeba nie
    wiadomo jakiej temp. na grzejniki, nawet te male. Moim zdaniem tak na
    szybkiego warto, bo cena podstawowego kondensata dzis nie jest wcale wysoka.
    U mnie wg. krzywej grzejnikowej ani razu temp. zasilania nie przekroczyla
    obliczeniowej temp. powyzej tem. kondensacji. Zobaczymy jeszcze jak to
    bedzie z dogrzewaniem wszystkich pomieszczen, ale planujac to powiesze
    wieksze grzejniki, cale trzy sztuki na dom.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2011-03-28 18:22:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    k.googlegroups.com...

    > imprezy, przypalenia czegos w kuchni etc.

    Na tekie okazje to ja mam okap kuchenny.

    Pozdro.. TK