eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekoszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;) › Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Date: Thu, 5 Apr 2012 23:29:30 +0200

    >Czyli tak jak kiedyś pisałem- ledhy to przy ich obecnych cenach bez sensu.
    >Ja mam wszedzie tradycyjne żarówki i >halogeny i za prąd placę dokaldnie
    >tyle samo.
    >A ledy na start ładnych pare stówek Ciebie kosztowały.

    Bo żarówki LED w 99,9% przypadków są oszukane ...
    Producenci/handlarze w większości oszukują podając nieprawdziwe dane.
    Niemalże zawsze reklamowana przez nich żarówka LED która zużywa np. 4W jest
    odpowiednikiem żarówki 60W lub nawet mocniejszej ...
    Tyle że wystarczy sobie poszukać ile lumen daje taka zwykła żarówka 60W aby
    od razu wyczuć oszustwo , bo w większości te "odpowiedniki" żarówek 60W są
    co najwyżej odpowiednikami żarówek 15-25W a baaardzo sporadycznie żarówek
    40W ...

    Ale lud wierzy w to co jest napisane ...
    Druga rzecz to barwa tonalna. Żarówki oparte na mocnych diodach LED SMD 5050
    nie mają zbyt "przyjemnej" barwy. Dają dużo światła ale dość przeciętnej
    jakości ...
    Są też zwykłe diody które dają ładne światło ale małą one małą wydajność ,
    przez co umieszczenie nawet 80LED w oprawie nie powoduje że mamy dużo
    światła ...

    Następna rzecz to kłamstwo w użycie prądu. Wystarczy sobie czasami policzyć
    ile jest diod , ile każda pobiera prądu i mamy ile teoretycznie zużywa pradu
    żarówka , a to jeszcze nie wszystko bo jest jeszcze przetwornika , która ma
    także swoje straty ... Poźniej okazuje się że mimo że producent napisał że
    jego odpowiednik żarówki 60W zużywa tylko 4.5W okazuje się że zużywa 6-8W

    Ja szczerze mówiąc nie rozumię tego pędu do "oszczędzania" ?
    Co to za oszczędność ?
    Kupić żarówkę LED za 30-40zł która daje tyle światła co żarówka 20-30W ?
    Ile takich więc żarówek musiałbym kupić aby odpowiednio oświetlić pokój ?
    Kilka ? Kilkanaście ?
    Co to za oszczędność ?

    Szczerze mówiąc jak ktoś chce oszczędzać to kupić świetlówki
    energooszczędne. Wiem że nie są na "topie" ani "trendy" ale kosztują kilka
    (naście) złotych , zużywają mało prądu i dają dużo światła i to o ładnej
    barwie ...