  • 31. Data: 2011-01-28 21:00:07
    Temat: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Nauczysz się jełopie pisać po polsku to będziemy gadać

    MS

  • 32. Data: 2011-01-28 21:37:04
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

    > Nauczysz się jełopie pisać po polsku to będziemy gadać
    >
    > MS

    On umie pisać po Polsku. Ale robi to z tymi co ich myślenie nie boli.
    Wszystkie wyliczenia sprawności podawane przy rekuperatorach nie dotyczą
    sprawności energetycznej. Nazwali sobie ze to sprawność temperaturowa.
    Wymyślili sobie producenci nic nie znaczący współczynnik. ładnie wychodzi z
    procentami to go duzymi literami drukują. A takie coś jak sprawność
    temperaturowa nie istnieje. Poza tym prawie wszyscy myślą ze rekuperator ma
    taką sprawność w calym zakresie temperatur. I to jest właśnie brak myślenia i
    brak umiejętności interpretacji prostego rysunku. Wynika z niego ze prawie dwa
    razy więcej powietrza z pomieszczenia wylatuje niż wlatuje. Da się w ten
    sposób zrobic wyższa tmperaturę grzanego powietrza. Ale przy okazji tzreba
    ugrzać więcej powietrza przez ogrzewanie budynku. Poza tym nawet jeśli dobry
    rekuperator będzie mial jakąś sprawność energetyczną przy różnicy temperatur
    35 stopni to czy przy różnicy 15 stopni będzie miał tyle samo czy dużo mniej?
    Przy zerowej różnicy temperatur będzie miał energetyczną sprawność użytkową
    poniżej zera. A zero będzie miał gdzieś przy +5 stopniach. Trzeba być albo
    spamerem albo ślepym żeby tego nie zauważać.

  • 33. Data: 2011-01-28 21:47:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma
    > taką sprawność w calym zakresie temperatur.

    To ty sobie dorobiłes teorie złego reku. Dopóki nie zachodzą przemiany
    fazowe w powietrzu przepływającym przez reku to sprawność
    temperaturowa=energetyczna.

> [...]
    > mniej?
    > Przy zerowej różnicy temperatur będzie miał energetyczną sprawność

    W zasadzie masz racje tylko oczywiscie wygodnie ci zapomnieć z sprawnosc to
    nie tylko różnica temperatur, ale i przepływ powietrza oraz powierzchnia
    wymiany. A wymiennik mozna dobrać na tyle duży żeby przy dT=15 i założonym
    przepływie miał sprawnosc 70%. A jak dT bedzie rosło - bedzie tylko lepiej.

    b.

  • 34. Data: 2011-01-28 21:52:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >CZYLI jeszcze raz -> dom zuzywa normalnie 24 tys kWh (dla gazu to
    >koszt 5280 pln - licze po 0,22 / kWh), rekuperator odzyskuje 6tys kWh
    >czyli 1320 pln. Koszt ogrzewania spada lekko ponizej 4 tys pln. To
    >musi byc dosc spory dom, "standardowy" 100-120m2 zuzyje pewnie tak z
    >2/3 tego (czyli oszczednosc na wentylacji -> ok 800-900 pln). Minus
    >koszt pradu oczywiscie (ok 400 pln przy zwyklej G11, pracujac non stop
    >na ok 200m3/h).

    To jest teoria. Nie znam nikogo kto placi za gaz 5280zl i nie znam nikogo
    kto placi za gaz, 2/3 tej kwoty i owszem ale ma standardowa wentylacje
    grawitacyjna, to moj sasiad z ktorym od poczatku sezonu porownuje faktury za
    gaz. Zeby bylo weselej snieg na jego dachu topi sie dosc skutecznie i nie
    jest to dom o powierzchni 100m^2 a wiekszej. 800zl to dzis nie jest nawet
    tona wegla, wiec nie znam tez nikogo kto ogrzalby dom niecala tona wegla,
    nawet malego domu z zatkana wentylacja.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2011-01-28 22:00:56
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    poniżej zera. A zero będzie miał gdzieś przy +5 stopniach. Trzeba być albo
    spamerem albo ślepym żeby tego nie zauważać.

    Popatrz na przyklad 1. Pomimo podanych identycznych przepływów ( wydajnośc
    wentylatora)w identycznych przekrojach są rożne prędkości przepływu. Przy
    jednakowych wentylatorach i braku różnicy temperatur by tylko było ze
    prędkości są rowne. Dodatkowo ze względu na własciwości fizyczne powietrza
    prędkości powinny być odwrotne. Na wylocie do atmosfery mniej na wlocie do
    pomieszczenia więcej. Z przyklądu wynika ze rekuperator wyrzuca dużo więcej
    powietrza niż zasysa do pomieszczenia. Na innych przykladach jest tak samo,
    więc to nie jest pomylka. Poza tym widzisz rożnicę pomiędzy "sprawnością
    temperaturową" a sprawnością energetyczną?

  • 36. Data: 2011-01-28 22:07:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 22:52, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To jest teoria.

    Nie, to jest praktyka i fakt. OZC wyliczyl mi 16 tys kWh i na liczniku
    pyklo ok. ~19tys kWh po roku uzytkowania (razem z ogrzewaniem CWU i
    normalnym oswietleniem / kuchenka na prad). Jakbym mial gaz to
    zaplacilbym dokladnie 5280 pln ;-)

    Ja mysle (z obserwacji) ze znakomita wiekszosc placi ok 4k pln / gaz,
    przy domkach 120-140m2. Sporo moich okolicznych sasiadow placilo
    wiecej i dlatego powstawiali piece weglowe. Zeby bylo jeszcze weselej,
    moja ciotka w domu ~200m2 spala ~15t wegla na sezon (!). Dom
    praktycznie wogole nieocieplony ;) Sorry Maniek ale jakby ludzie
    placili po 2000 pln za ogrzewanie gazem swoich domkow to nikt by o
    gazie, drewnie, miale i innych tego typu wynalazkach nawet nie
    pomyslal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2011-01-28 22:25:46
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-01-28 20:07, Papso Smurfo pisze:

    > wykazujesz zupełny brak zrozumienia, człowiek w domu czy w łodzi podwodnej
    > zużywa porównywalną ilość powietsza i ona wynosi mniej więcej 1.2m^3/h,

    Zastanów się nad tym, co to znaczy "zużywa". Poszukaj sobie, jakie
    jest średnie stężenie CO2 w atmosferze, a jakie w powietrzu wydychanym
    z płuc, ile gramów pary wodnej człowiek produkuje na godzinę i czy ta
    ilość pary w temperaturze pokojowej w ogóle zmieści się w metrze
    sześciennym powietrza. Potem możemy dalej dyskutować.

    T.

  • 38. Data: 2011-01-28 22:41:32
    Temat: Re: mit odzysku ciepla z wentylacji
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > placili po 2000 pln za ogrzewanie gazem swoich domkow to nikt by o
    > gazie, drewnie, miale i innych tego typu wynalazkach nawet nie

    Przeslac Ci skan faktury?
    Tutaj ludzie pisali, ze z mniejszymi domami mieszcza sie bez problemu w
    taryfie W2 a to jest 1200m^3/rok, co jes rowne kwocie na pale 2040zl. Twoje
    16000 kWh to ok. 3200zl a nie 5280zl.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2011-01-28 22:48:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > więc to nie jest pomylka. Poza tym widzisz rożnicę pomiędzy "sprawnością
    > temperaturową" a sprawnością energetyczną?

    a do kogo to było?

    b.

  • 40. Data: 2011-01-28 22:53:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 23:41, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Przeslac Ci skan faktury?

    Przeslesz w sierpniu za rok, po pelnym sezonie 2011/2012, wtedy bedzie
    mozna mowic o faktycznym zuzyciu przez pelen sezon :)

    > Tutaj ludzie pisali, ze z mniejszymi domami mieszcza sie bez problemu w
    > taryfie W2 a to jest 1200m^3/rok, co jes rowne kwocie na pale 2040zl. Twoje

    A ile drewna spalaja ? ;D Kiki sie smieje z uzytkownikow PC, a
    posiadacze gazu tez potrafia machac fiskarsem :-)

    > 16000 kWh to ok. 3200zl a nie 5280zl.

    16 tys kWh z reku. Bez reku 24 tys kwh = 5280.
    pozdr.

    --
    Adam