  • 21. Data: 2009-01-28 18:35:16
    Temat: Re: panele, a stukanie
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    news:82f3bcn53l46.3xn5q8wq1kdr.dlg@40tude.net...

    > Interesujące. W takim razie albo parkiet spadnięty z tira, albo zrobiony
    > ze
    > starych palet i klejony będzie na wikol :)
    >
    > Sam policz.

    Aktualnie sam jestem na etapie szukania parkietu, rowniez tego z allego, czy
    innego internetu. :-) Mi w zaden sposob wyliczenia nie daja tak
    optymistycznej cyfry jak Wojciechowi, ale chetnie dowiem sie jak to zrobic,
    bo na wiosne chce juz ukladac.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-01-29 17:58:20
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    A ja, w takim razie, mam jeszcze jedno pytanie.

    Skoro daje się na parkiet tyle warstw lakieru, załóżmy tego z najwyższej
    półki, to jaki wpływ na jakość parkietu ma rodzaj drzewa, z jakiego zrobione
    są klepki (dąb, buk, merbau, itp.).

    Pomijam tu, oczywiści, względy wizualne - każdemu podoba się co innego.

    Pytam, bo widziałem parkiet bodajże świerkowy albo z sosny (przemysłowy) w
    Castoramie za 14 zł / m2. Mi się bardzo ten parkiet podoba - jest jasny, z
    ciemnymi przebarwieniami. Jak dla mnie piękny.

    Wymyśliłem, że skoro dałbym 3 warstwy dobrego lakieru, to na chłopski rozum
    od niego będzie zależeć, czy podłoga będzie trwała, czy nie. W końcu to
    tylko lakier będzie narażony na ewentualne uszkodzenia mechaniczne.

    Dobrze myślę?

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 23. Data: 2009-01-29 18:21:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 18:58:20 +0100, wolim napisał(a):

    > Skoro daje się na parkiet tyle warstw lakieru, załóżmy tego z najwyższej
    > półki, to jaki wpływ na jakość parkietu ma rodzaj drzewa, z jakiego zrobione
    > są klepki (dąb, buk, merbau, itp.).

    Głównie twardość.

    > Pytam, bo widziałem parkiet bodajże świerkowy albo z sosny (przemysłowy) w
    > Castoramie za 14 zł / m2. Mi się bardzo ten parkiet podoba - jest jasny, z
    > ciemnymi przebarwieniami. Jak dla mnie piękny.

    Świerk i sosna w ogóle nie nadaje sie na parkiet, to drewno jest za
    miękkie. Parkiet przemysłowy to drewno cięte w inny sposób (pisałem o tym
    kiedyś), pozatym lamelki są stawiane "na sztorc" co zwiększa wytrzymałość.

> [...]
    > od niego będzie zależeć, czy podłoga będzie trwała, czy nie. W końcu to
    > tylko lakier będzie narażony na ewentualne uszkodzenia mechaniczne.

    Niezbyt. Lakiery tworzą powierzchnię która jest odkształcalna, w połączeniu
    z miękkim drewnem (sosna, świerk) nie wróży to niczego dobrego.

    --
    best regards,
    scream

  • 24. Data: 2009-01-29 18:51:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozum od niego będzie zależeć, czy podłoga będzie trwała, czy nie. W końcu
    > to tylko lakier będzie narażony na ewentualne uszkodzenia mechaniczne.

    Nie bardzo. Scream ma racje. Lakiej to odpornosc na scieranie i takie tam,
    ale jak cos twardszego upadnie na ten parkiet to niestety lakier na miekkim
    drzewie sie ugnie i wgniecenie gotowe. To samo z twardym obuwiem. Dla
    zobrazowania wyobraz sobie cieniutka szybe lezaca na gabce i na rownym
    betonie.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-01-29 20:26:00
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    ok. przekonaliście mnie ;)

  • 26. Data: 2009-01-30 10:19:57
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]

    > rozum od niego będzie zależeć, czy podłoga będzie trwała, czy nie. W końcu
    > to tylko lakier będzie narażony na ewentualne uszkodzenia mechaniczne.

    A połóż blachę 2mm na podłodze i przejdź po śroku - nic się nie stanie.
    A gdy pod spodem będzie coś miękkiego, np gąbka to blacha się odkształci.
    Tak więc drewno ma znaczenie, bo jest to podłoże pod lakier.
    Materiały bardzo twarde są przeważnie kruche więc na miękkim podłożu mogą
    popękać

    Pozdro
    J23