  • 61. Data: 2009-03-19 17:06:46
    Temat: Re: piec
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    news:gptrqe$f1t$3@news.wp.pl...

    > to jaką pojemność cieplną ma 1m^3 tego ołowiu czy rtęci bo ja już chyba
    > liczyć nie umiem?:O)

    To zastanow sie do jakiej temperatury nagrzejesz wode, a do jakiej olow. :-)

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2009-03-19 17:07:28
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > kazdy kocioł się moduluje
    mam na mysli kotły automatyczne

  • 63. Data: 2009-03-19 17:19:48
    Od: z...@f...pl

> [...]
    > ciepła jest tracone), więc mnożysz tš warto&#65533;ć przez 7 (tydzień) i masz
    > pojemno&#65533;ć cieplnš dla akumulatora ciepła jakiego potrzebujesz
    (oczywi&#65533;cie im
    > masz cieplejszy dom, tym ten akumulator będzie mniejszy:O) włšczasz ten
    > akumulator w obwód c.o. i zrobione,
    > rozplasz w piecu i palisz na maksa aż naładujesz akumulator, potem w piecu
    > ga&#65533;nie a grzejniki przez tydzień biorš ciepło z akumulatora:O)
    > wydaje mi się że akumulator wodny jest najtańszy i najlepszy, bo woda ma

    ..te, bajkopisarz!. Nie rób maluczkim nadziei, bo jeszcze uwierzą i będzie bida.
    Pzdr

  • 64. Data: 2009-03-19 17:32:44
    Od: z...@f...pl

    > Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli trzeba sporo przewymiarowany piec. U mnie mam kocioł 15kw i grzeje
    > prawie 180mkw domu.

    ..u mnie identycznie i zapomniałeś dodać, że pracuje na 15% mocy nominalnej
    czyli jakies 2kW z kawałkiem..Pzdr

  • 65. Data: 2009-03-19 17:56:50
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Maniek4" napisał:
    > To zastanow sie do jakiej temperatury nagrzejesz wode, a do jakiej olow.
    > :-)

    nie przeginaj maniek:O)

    do takiej samej temperatury co wodę, bo nie zamierzam polewać się wrzątkiem
    pod prysznicem, ani kurczaków wypiekać na kaloryferach:O)

    1m^3 wody ogrzany o 60stopni gromadzi tyle ciepła co 1m^3 ołowiu ogrzanego o
    230stopni:O) do tego sprawdź ceny ołowiu i zastanów się w jaki sposób byś go
    nagrzewał do taaakich temperatur?:O)

  • 66. Data: 2009-03-19 18:02:14
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik <zbychu> napisał:
    > ..te, bajkopisarz!. Nie rób maluczkim nadziei, bo jeszcze uwierzą i będzie
    > bida.

    nadzieja matką głupcuf, dyskutujemy o faktach a nie bajkach i nadziejach:O)

  • 67. Data: 2009-03-19 21:40:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > nie przeginaj maniek:O)

    Ale tam, zeby to wszystko jeszcze na powaznie. :-)
    Umknelo Ci najwyrazniej, ze pisalem o cieklym olowiu, a ten jak wiadomo
    bedzie mial troche wiecej jak 60 stopni. :-) Pozniej przystalem na rtec, bo
    mimo nizszej temperatury bedzie dawala sie pompowac przez instalacje. :-)

    > do takiej samej temperatury co wodę, bo nie zamierzam polewać się
    > wrzątkiem pod prysznicem, ani kurczaków wypiekać na kaloryferach:O)

    Trzeba by mieszacz zastosowac i mieszac z jeszcze niestopionym olowiem. Rtec
    wyjdzie wygodniej.:-)

    > 1m^3 wody ogrzany o 60stopni gromadzi tyle ciepła co 1m^3 ołowiu ogrzanego
    > o 230stopni:O) do tego sprawdź ceny ołowiu i zastanów się w jaki sposób
    > byś go nagrzewał do taaakich temperatur?:O)

    No tak, tylko nagrzewac do 60 stopni to mozna sobie i majonez, nie potrzeba
    do tego olowiu. :-) Akumulator mial byc maly i pojemny, mozna by ograniczyc
    gabaryty podnoszac temperature przechowywana.

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2009-03-20 06:23:26
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > No tak, tylko nagrzewac do 60 stopni to mozna sobie i majonez, nie
    > potrzeba do tego olowiu. :-) Akumulator mial byc maly i pojemny, mozna by
    > ograniczyc gabaryty podnoszac temperature przechowywana.

    Taki akumulator nadawałby się praktycznie tylko do ładowania prądem w II
    taryfie. W domku jednorodzinnym nie można mieć kotła wysokotemperaturowego
    (powyżej 95 stopni czynnika), więc do tego akumulatora ołowiowego potrzebna
    jeszcze będzie kotłownia podlegająca UDT.

  • 69. Data: 2009-03-20 07:51:41
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > czyli ciepło zawarte w przemianie fazowej kilograma parafiny jest takie
    > samo co w kilogramie wody ogrzanej o 35stopni:O)
    > dodam że wodę można ogrzać znacznie bardziej i wtedy ciepło zgromadzone w
    > kilogramie wody jest znacznie większe niż zgromadzone w kilogramie
    > parafinie.
    > i kto tu powinien odrobić lekcję?:O)

    ponawiam swoja prosbe o lepsze przygotwanie przed lekcjami

    tym razem przy tablicy, zobaczymy jaka jest przeciętna, maksymalna i
    minimalna różnica
    temperatur czynnika pomiedzy wejsciem a wyjsciem spotykana na zwykłych,
    ogólnodostepnychh kotłach?
    no proszę - tablica jest Twoja!

    wg Twojego scenariusz nagrzewamy płytę podłogową do 65 stopni (akumulacja)
    po to zeby po pewnym czasie miec przyjemne 30 stopni ???
    i to ma być lepsze (może tańsze? - wyjasnij o co chodzi) od przemiany
    fazowej
    zachodzacej w stałej temperaturze, np 30 st?

    nie mam ochoty spierać się.
    podałem fakty,
    możesz je podważać, lekceważyć - Twoja sprawa
    kto chce zrozumieć o co tu chodzi i czemu ma służyć wykorzystanie przemiany
    fazowej
    ten nie bedzie poszkodowany
    a spory typu "słoik jest lepszy od butelki" mnie nie interesują

  • 70. Data: 2009-03-20 13:41:52
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "qlphon" napisał:
> [...]
    > różnica temperatur czynnika pomiedzy wejsciem a wyjsciem spotykana na
    > zwykłych, ogólnodostepnychh kotłach? no proszę - tablica jest Twoja!

    człoweku o czym tyraz pitolsz? jakie tablice? nie słyszałeś pąpkch
    obiegowych?
    gdy taką załączysz to temp. na wejściu i wyjściu nie różni się więcej niż
    1stopiń:O)

    > wg Twojego scenariusz nagrzewamy płytę podłogową do 65 stopni (akumulacja)
    > po to zeby po pewnym czasie miec przyjemne 30 stopni ???

    o mieszaczach też nie słyszałeś? albo przynajmniej o pąpce sterowanej
    temperaturą w pomieszczeniu?

    > kto chce zrozumieć o co tu chodzi i czemu ma służyć wykorzystanie
    > przemiany fazowej

    każdy wie o co chodzi, tylko że to się nie opłaca, zwykła woda jest bardziej
    konkurencyjna i tyle,
    sprawdźiłeś może ile kosztuje 1m^3 parafiny?:O)