  • 21. Data: 2009-01-11 15:15:50
    Temat: Re: piła łańcuchowa elektryczna
    Od: TomekB <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl>

    > Jaką kupić piłe łańcuchowa elektryczna?
    > Chodzi mi o jakiś przyzwoity tani model. Nie interesują mnie narzedzia dla
    > profesjonalistów ze wzgledu na ich cenę.
    Kupiłem za ok. 300 PLN Partnera (czyli marketowa Husqwarna), moc 2200W,
    prowadnica niecałe 40 cm, mogę ją polecić z czystym sumieniem.
    W 2 dni pocięła 5 m3 borzozy, drewno zmrożone tak jak przyjechało z lasu.
    Cięcie bez najmniejszych kłopotów, cicho, czysto, zawsze gotowa do użytku,
    z kupnem łańcucha czy prowadnicy nie ma problemu.
    Natomiast dziwią mnie opowiści o kłopotach z markowymi spalinówkami. Czasem
    korzystam z spalinowej Husqwarny, ma już parę lat i godziny pracy, ale
    ciągle zapala "na dotyk" i cicie to przyjemnośc. Tyle, że jest głośna no i
    ten smród spalin.

  • 22. Data: 2009-01-11 18:03:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze ktos z szanownych grupowiczów pomoże.3
    > Jaką kupić piłe łańcuchowa elektryczna? Wykorzystywana bedzie głównie do
    > ciecia wałków brzozowych do kominka a czasami do czegoś grubszego- klocki
    > itp.
    > Chodzi mi o jakiś przyzwoity tani model. Nie interesują mnie narzedzia dla
    > profesjonalistów ze wzgledu na ich cenę.

    Ja kupiłem Einhella 2000W (czyli ok. 3KM) za jakieś 200zł. Potrzebowałem
    piłę do szalowania, spalinówka się do tego oczywiście nie nadaje. Piła tnie
    bardzo szybko deski, kantówki, stemple... Nie zacina się, nie jest zbyt
    ciężka. Przewód mi jakoś nie przeszkadza.
    Jedyny mankament to regulacja naciągu łańcucha - jest beznarzędziowa, jednak
    plastikowa nakrętka, którą dociska się prowadnicę jakoś nie wygląda zbyt
    porządnie. Wydaje mi się, że prowadnica wciąż się przesuwa i piłę muszę
    często regulować (ale wczoraj okazało się, że właśnie regulacja się
    skończyła, więc być może to łańcuch się naciągnął).

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2009-01-11 21:25:32
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    A czy moc 2000W bedzie wystarczajaca do domowych zastosowań?

    Krzysiek

  • 24. Data: 2009-01-11 22:25:38
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gkcvpq$9fj$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie jestem drwalem ale mam ostrą piłę co ma z 70cm długości. Przecięcie
    > walka
    > grubości kubka od herbaty to jakieś 10 pełnych ruchów piłą. Daleko mi do
    > mistrzów ale i tak trwa to tylko z 20 sekund. Więcej czasu zajmuje

    To idz i zerznij ta swoja pila z hektar lasu, okrzesaj wszystkie galezie i
    odetnij czuby. Jak starczy ci zapalu, to potnij to na knowki, najlepiej
    kilkanascie z kazdego drzewa o srednicy 70cm.

    > przygotowanie do cięcia niż samo cięcie. Bala co miał z 80cm średnicy też
    > tą
    > piłą ciąłem. Potrzebowałem podstawkę pod kowadło i musiało być równo
    > obcięte.
    > Żadna łańcuchowa takiej dokładność nie zapewni.

    A to ciekawe, czemu uwazasz, ze zadna pila nie zapewnisz takiej
    dokladnosci??

    > specjalnie nie popsuję to wystarczy mi do końca życia. Ktoś może napisać
    > że z
    > taka mechaniczną pilą jest lżejsza praca, bo sama coś tam robi. Ale jest
    > dużo
    > cięższa i co za różnica czy się zmęczę targając ciężką piłę czy tnąc nic
    > nie
    > ważącą ręczną. Myślisz że nigdy nie miałem w ręku piły spalinowej. Miałem.
    > Ale
    > do tego co ja i wielu innych potrzebuje ciąć ręczna według mnie jest
    > lepsza.

    To bardzo ciekawa i odosobniona na calym swiecie teoria. Ja rozumiem, ze
    rekreacyjnie mozna sobie pociac troche drzewa recznie, ale przeczysz
    ewolucji. Pila spalinowa jak jej nie popsujesz to tez starczy Ci do konca
    zycia, a wydajnosc jednej i drugiej jest tak rozna, ze trzeba byc dzieckiem
    zeby nie widziec roznicy na korzysc wiadomo ktorej. Pila spalinowa tniesz
    bez wysilku kazde drzewo i w zasadzie nie ma znaczenia ile wazy, bo jej
    ciezar opiera sie o ciete drzewo. Roznica jest przy drobnych pracach, tam
    ciezar ma znaczenie, ale tez nikt nie uzywa ciezkich pil do takich rzeczy,
    no chyba ze ktos sobie kupi pile taka ze 6KM do wszystkiego, no wtedy to
    wspolczuje. Mozna sobie pilowac recznie co dzien po dwa pienki, ale tez
    mozna pol malego lasu jednego dnia i w ciagu roku tylko korzystac. Zajmuje w
    ten sposob mniej miejsca i lepiej wysycha.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-01-11 22:28:57
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "TomekB" <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Kupiłem za ok. 300 PLN Partnera (czyli marketowa Husqwarna),

    Partner to Prtner ma tyle wspolnego z husqvarna, ze jest sprzedawany rowniez
    w jej sieci sprzedazy.

> [...]
    > korzystam z spalinowej Husqwarny, ma już parę lat i godziny pracy, ale
    > ciągle zapala "na dotyk" i cicie to przyjemnośc.

    Problemy z zapalaniem to glownie brak odpowiedniej wiedzy na poczatku.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-01-11 22:30:15
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czy moc 2000W bedzie wystarczajaca do domowych zastosowań?

    Wystarczajaca w 100%

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2009-01-11 22:49:29
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > mozna pol malego lasu jednego dnia i w ciagu roku tylko korzystac. Zajmuje w
    > ten sposob mniej miejsca i lepiej wysycha.

    Nie dość ze jesteś niepotrzebnie agresywny to dajesz głupie przykłady. Żadna z
    opisywanych w tym temacie pił nie nadaje się żeby nią ściąć hektar lasu. A jak
    poczytać o sposobie odpalania niektórych to wychodzi że jak mechaniczna
    zacznie działać to ja będę już zamiatał wióry. Chcesz udowodnić że mechaniczna
    jest lepsza. To udowadniaj. Jak na razie czytam tylko o problemach z
    uruchomieniem, pociętym kablu, wyrobionych prowadnicach i zużytych łańcuchach.

  • 28. Data: 2009-01-11 23:00:15
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gkdt1p$r46

    > Nie dość ze jesteś niepotrzebnie agresywny to dajesz głupie przykłady.
    > Żadna z

    Daj spokoj, masz jakies kompleksy?? Gdzie ja bylem agresywny??
    Jesli chodzi o mnie to tylko rozmawiam, by najmniej, bez agresji i staram
    sie tak w kazdym watku, bo agresji i glupoty mamy dosyc na co dzien.

    > opisywanych w tym temacie pił nie nadaje się żeby nią ściąć hektar lasu. A
    > jak

    Ja pisalem o swojej pile i nadaje sie jak najbardziej do sciecia hektara
    lasu, malo tego, sam to zrobilem a pila nadal by chodzila, gdyby tesc lal
    olej do paliwa.

> [...]
    > jest lepsza. To udowadniaj. Jak na razie czytam tylko o problemach z
    > uruchomieniem, pociętym kablu, wyrobionych prowadnicach i zużytych

    Problemy z odpaleniem mial Jacek Plumpi, ktory nie wiedzial jak to sie
    powinno robic. Po prostu sprzedawca chcial tylko kasy i nie poinstruowal
    klienta o podstawowych sprawach. To nie wina Jego, a sprzedawcy, w kazdym
    razie napewno nie pily.
    Lancuch, jak tez i prowadnica to czesci zuzywalne. Twoja pila tez wieczna
    nie jest, a jeden lancuch spokojnie hektar lasu zetnie, o ile nie tnie sie
    kamieni, czy piachu, co jest dosc powszechne. Jezeli ma sie minimum pojecia
    jak powinno sie ciac drzewo, to pila, lancuch i prowadnica zyja dlugo i
    szczesliwie.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-01-11 23:12:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > klienta o podstawowych sprawach. To nie wina Jego, a sprzedawcy, w kazdym

    Dokładnie :)
    Choć z tą winą piły to bym jeszcze dysakutował, bo mogli zrobić to prościej
    w piłach tej firmy :)

> [...]
    > kamieni, czy piachu, co jest dosc powszechne. Jezeli ma sie minimum
    > pojecia jak powinno sie ciac drzewo, to pila, lancuch i prowadnica zyja

    A ostrzenie łzńcucha jest dziecinnie proste czy to pilnikiem ręcznym
    zaopatrzonym w specjalną prowadnicę czy też specjalną szlifierką. Ja
    najczęściej ostrzę zwykłą szlifierką kontową, bo najszybciej ją zdnajduję w
    rupieciarni :)

  • 30. Data: 2009-01-11 23:48:07
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Dokładnie :)
    > Choć z tą winą piły to bym jeszcze dysakutował, bo mogli zrobić to
    > prościej w piłach tej firmy :)

    Przyzwyczaisz sie i docenisz. :-))

> [...]
    > zaopatrzonym w specjalną prowadnicę czy też specjalną szlifierką. Ja
    > najczęściej ostrzę zwykłą szlifierką kontową, bo najszybciej ją zdnajduję

    Ja zwolennikiem szlifierek katowych przy okazji ostrzenia lancucha nie
    jestem. To raczej przykre zajecie, a tarcze tez nie bardzo do tego
    dostosowane. Poza tym nie bardzo wyobrazam sobie precyzje w takim zabiegu.
    :-)) Ostrze takie lancuchy mozna by powiedziec zawodowo, no moze zarobkowo
    na ostrzarce dedykowanej Oregona. Wazne, by zachowywac te same katy,
    dlugosci zebow i nie przegrzewac ich w czasie ostrzenia. Do ostrzenia uzywa
    sie specjalnych tarcz, nie majacych wiele wspolnego z tarczami powszechnie
    uzywanymi w szlifierkach katowych. Sa oczywiscie odpowiednio drozsze i
    kosztuja od 60zl, a sama szybkosc skrawania jest znacznie mniejsza. Waznym
    elementem lancucha jest ogranicznik glebokosci wystepujacy przed samym
    ostrzem tnacym. Ten cycek powinien byc odpowiedniej wysokosci. Za wysoki
    ogranicza wglebianie sie ostrza i wior wyglada jak maka. Samo ciecie,
    wlasciwie to go nie ma i szkoda tu sie rozpisywac. Za niski powoduje, ze
    ostrze tnie za duzo drzewa, skutkiem jest szarpanie, za gruby wior i ogolnie
    same zle rzeczy dla lancucha, prowadnicy i samej pily. Sam ogranicznik
    powonno sie w miare zostrzenia lancucha rownomiernie obnizac.
    To tyle tytulem prostego instruktarzu, moze komus sie przyda.

    Pozdro.. TK