  • 31. Data: 2009-01-12 00:13:38
    Temat: Re: piła łańcuchowa elektryczna
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > Problemy z odpaleniem mial Jacek Plumpi, ktory nie wiedzial jak to sie
    > powinno robic. Po prostu sprzedawca chcial tylko kasy i nie poinstruowal
    > klienta o podstawowych sprawach. To nie wina Jego, a sprzedawcy, w kazdym
    > razie napewno nie pily.
    > Lancuch, jak tez i prowadnica to czesci zuzywalne. Twoja pila tez wieczna
    > nie jest, a jeden lancuch spokojnie hektar lasu zetnie, o ile nie tnie sie
    > kamieni, czy piachu, co jest dosc powszechne. Jezeli ma sie minimum pojecia
    > jak powinno sie ciac drzewo, to pila, lancuch i prowadnica zyja dlugo i

    Musisz zrozumieć jedną rzecz. Narzędzie kupuje się do konkretnego
    zastosowania. Jak potrzebowałeś ściąć hektar lasu to musiałeś mieć odpowiednie
    narzędzie żeby operacja nie trwała latami. Wiele osób posiadających piły
    mechaniczne używa ich sporadycznie. Raczej mają je dla szpanu bo sąsiad ma. W
    przypadku gdy taką piłę używa się trzy razy do roku to nie ma najmniejszej
    idei żeby ją posiadać. Drewno do kominka można pociąć jednego dnia albo ciąć
    sukcesywnie. Ja jak nie używam brykietów a akurat drewna to nie tnę
    wszystkiego od razu. Najpierw sobie duże bale połupę. Kiedyś ktoś mi pokazał
    jak to się robi drewnianymi klinami. A jak już mam połupane metrowe odcinki to
    jak wyschną to tnę pilą ręczną tyle ile mi akurat potrzeba. Próbowałem robić
    to piłą mechaniczną, ale mi nie odpowiada. Nic krócej nie było a o wiele
    niebezpieczniej. To sobie kupiłem dużą markową i drogą ręczną piłę do drewna.
    I jestem z niej bardzo zadowolony. Jeśli ktoś nie ciął nigdy ręczną dobrą piłą
    z zębami ostrzonymi do konkretnego drewna to faktycznie mechaniczna będzie dla
    niego kolejnym cudem Świata. Ale jak chociaż raz będzie miał przyjemność ciąć
    taką piłą to przed zakupem mechanicznej się zastanowi czy mu akurat taka jest
    potrzebna. Wiesz ile ja razy słyszałem od znajomych że tnę jak za króla
    ćwieczka i mógłbym sobie w końcu sprawić coś do cięcia. Każdy z nich dostał w
    łapę pilę żeby sobie przeciął kawal drewna. I pełne zaskoczenie. Myśleli że
    trzeba dużej siły a okazało się że wystarczy ją przesuwać. Wielu osobom taka
    pila by w zupełności wystarczyła, ale nie wiedzą ze istnieje i na dodatek boją
    się że trzeba bardzo dużo wysiłku włożyć w piłowanie. A to po prostu
    nieprawda. Dobra pila sama tnie.

  • 32. Data: 2009-01-12 01:47:13
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    To sobie kupiłem dużą markową i drogą ręczną piłę do drewna.
    > I jestem z niej bardzo zadowolony.
    -------------------

    Witam

    Proszę podziel się informacją co to za piła i jakiej firmy.
    Stoję przed właśnie takim zakupem i nie bardzo wiem na co się zdecydować.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 33. Data: 2009-01-12 07:35:12
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

    > Moze ktos z szanownych grupowiczów pomoże.3
    > Jaką kupić piłe łańcuchowa elektryczna? Wykorzystywana bedzie głównie do
    > ciecia wałków brzozowych do kominka a czasami do czegoś grubszego- klocki
    > itp.
    > Chodzi mi o jakiś przyzwoity tani model. Nie interesują mnie narzedzia dla
    > profesjonalistów ze wzgledu na ich cenę.
    >
    > --

    do takich samych zastosowań kupiłem taką
    http://www.ksylon.pl/index.php?products=product&prod
    _id=70 w sklepie
    husqvarny
    tnie bez problemów bale bukowe grubości całego łańcucha
    warunek kup z najmocniejszym silnikiej jaki jest.

  • 34. Data: 2009-01-12 09:13:48
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "JarekM" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Proszę podziel się informacją co to za piła i jakiej firmy.
    > Stoję przed właśnie takim zakupem i nie bardzo wiem na co się zdecydować.

    Bardzo dobre pily to pily Jack. Nie wiem czy wystepuja jeszcze pod ta marka,
    bo wykupil ich Irwin i teraz byc moze pod nazwa Irwina. Jezeli chcesz ciac
    jak Sok, to musiz miec dobra pile, bo to wszystko co napisal to prawda.
    Pytanie tylko co kto lubi.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-01-12 09:40:35
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

> [...]
    > marka, bo wykupil ich Irwin i teraz byc moze pod nazwa Irwina. Jezeli
    > chcesz ciac jak Sok, to musiz miec dobra pile, bo to wszystko co napisal

    -----------------------------------
    Witam
    Owszem lubię taką zabawę a cięcia mam niewiele więc też ze względów
    ekonomicznych zakup mechanicznej piły mija się z celem.
    Prwdą jest że uzbierało się po budowie sporo stempli i innych odpadów
    drewnianych ale powoli uporam się z tym ręczną
    A co sądzisz o piłach Fiskars, ktoś starał sie mnie przekonać ( nie
    sprzedawca) że są super i praca nimi to przyjemność.
    Miałem przyjemnosć pracować ich szpadlem i bynajmniej orgzmu nie przezywałem
    w czasie pracy ;-)
    Moim zdaniem Fiskars to więcej marketingu niż prawdy użytkowej, chyba że ja
    sie nie znam.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 36. Data: 2009-01-12 10:48:21
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    Witam

    Wygooglałem piłe Boscha AKE 35 S o mocy 1,8 kW i prowadnicy 35 cm w cenie
    335 zł (brutto).
    Może to dobra propozycja, niech wypowiedzą się koledzy którzy są oblatani w
    tym temacie.
    Myslę że długość cięcia do zastosowań amatorski wystarczy, tylko czy
    prędkość wystarczająca.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 37. Data: 2009-01-12 15:43:21
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sok marchwiowy <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]

    > nakładów finansowych. Mam swoją pilę już kilka ładnych lat. Nie widzę żeby
    > wyjątkiem sporadycznego ostrzenia jakoś specjalnie się zużyła. Jak jej
    > specjalnie nie popsuję to wystarczy mi do końca życia. Ktoś może napisać
    że z
    > taka mechaniczną pilą jest lżejsza praca, bo sama coś tam robi. Ale jest
    dużo
    > cięższa i co za różnica czy się zmęczę targając ciężką piłę czy tnąc nic
    nie
    > ważącą ręczną. Myślisz że nigdy nie miałem w ręku piły spalinowej. Miałem.
    Ale
    > do tego co ja i wielu innych potrzebuje ciąć ręczna według mnie jest
    lepsza.

    A do tego dodam, że ręcznie ciąć to zdrowiej !!
    Sam bardzo lubię łupać swieżo pocięte drewno kominkowe.Z przyjemnosci a
    nie konieczności. Gdzie te Orły, Sokoły Bazanty...?

  • 38. Data: 2009-01-12 16:46:15
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Miałem przyjemnosć pracować ich szpadlem i bynajmniej orgzmu nie
    > przezywałem w czasie pracy ;-)
    > Moim zdaniem Fiskars to więcej marketingu niż prawdy użytkowej, chyba że
    > ja sie nie znam.

    Fiskars to najwyzsza polka jakosciowa, mozna kupowac z zamknietymi oczami.
    Niestety ich podstawowa wada to cena.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-01-12 17:04:42
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > w tym temacie.
    > Myslę że długość cięcia do zastosowań amatorski wystarczy, tylko czy

    Ja nie znam tej pily i nie chce sie wypowiadac na temat konkretnego modelu.
    W kazdym razie 1,8kW to moc w zasadzie wystarczajaca z zapasem do zadan
    amatorskich, a dlugosc ciecia to co najmniej 35cm razy dwa. Raczej wiekszych
    drzew sie nie tnie. :-))

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-01-12 17:32:27
    Od: "fafik" <f...@o...pl>

> [...]
    > w tym temacie.
    > Myslę że długość cięcia do zastosowań amatorski wystarczy, tylko czy

    Właśnie niedawno kupiłem taką Boscha AKE 35S 1,7 kW do przydomowych
    zastosowań. Od kilku lat dosyć intensywnie używam też na gęsto udrzewionej
    działce Boscha MS180, do wycinki naprawdę sporych drzew, w tym dębów. Obie
    maja prawie tę samą moc (Bosch jest nawet silniejszy bo ma 2.3 kM).
    Porównanie więc mam. Powiem tak: jestem zawiedziony szybkościa cięcia
    Boscha. Przy tym Boschu mój Stihl to szatan, tytan pracy. Faktem jest że
    elektryczny Bosch jest cichy, lekki i na każde zawołanie (nie muszę
    uruchamiać zakonserwowanego na zimę Stihla). Mogę też ciąć nawet w niedzielę
    elektrycznym Boschem w piwnicy drzewo do kominka. Ale prawdę mówiąc moim
    zdaniem te piły nadają się jedynie do niewielkich prac. Przy dużej ilosci
    drzewa do cięcia zalecam tylko piłę spalinową lub szybsze piły elektryczne
    (np. mój Bosch zielony ma prędkość łańcucha 9 m/s, ale wyższe modele z serii
    niebieskiej (dużo droższe) ponad 12 m/s.
    f.