    From: "uciu" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: pnącze na południowy balkon:)
    Date: Fri, 11 Feb 2011 23:36:29 +0100

    witajcie:)

    po bokach balkonu zrobilem kratki/pergole po ktorych chce by rosło "coś"
    pnącego się i powodującego "zazielenienie" się ścian:-)

    Najlepiej podobałoby mi się dzikie wino ale boje się zniszczenia ścian (te
    przylgi ciężko potem usunąć:/)
    Poza tym do tego kratka nie jest potrzeba.

    Inne typy to:
    *wilce (nie sa az tak efektowne jak dzikie wino - szczegolnie jesienia
    kiepsko wyglądają)
    *tunbergia (nie bedzie za niska /gdzieniegdzie piszą ze rośnie do 1m, gdzie
    indziej ze do 2, liście też mniej IMHO "eleganckie" niż d.w. :] )
    *akebia (ogolnie mi sie podba ale boje się ze nie zasłoni tak ściany jak
    d.w.)

    Co polecacie jeszcze? Bo szczerze mowiąc najwiecej punktów za ma chyba
    dzikie wino...ale troche sie boje:)

    Bedzie to to rosło w donicach z desek ok 45cm wysokości, 45cm szerokości i
    100cm długości

    PS . szukam też alternatywy zamiast pelargoni .... bo sąsiad narzekał ze mu
    płątki lecą na balkon:-/
    Też polećcie coś (południowy balkon). Jak nic nie znajde to wieszam
    pelargonie i ma w d.. marude sąsiada:)

    --
    uciu