  • Data: 2012-07-10 19:24:53
    Temat: projekt wentylacji mechanicznej do krytyki
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    proszę o ocenę tego projektu.

    http://img836.imageshack.us/img836/2585/tymekparterw
    entylacja10.jpg
    http://img801.imageshack.us/img801/3420/tymekpoddasz
    ewentylacja.jpg

    Nawiewy chcę dać w salonie dwa i w sypialniach po jednym (w sumie 6 sztuk).
    Wywiewy będą w kuchni, w łazienkach i w holu na parterze i na poddaszu (w
    sumie 5 sztuk).
    Rekuperator umieszczę w pomieszczeniu gospodarczym. Wyrzutni w ścianie nie
    będę robił, tylko podłączę się pod istniejący kanał wentylacji
    grawitacyjnej. Czerpnia będzie normalnie w ścianie gdzieś w pobliżu
    rekuperatora.

    Od rekuperatora wyjdą rury 160mm i pójdę nimi na poddasze (przebicie przez
    strop) a do anemostatów pociągnę rury 125mm.

    Rekuperator 300m3/h powinien wystarczyć. Kubatura netto wynosi ok. 550m3, w
    domu będzie mieszkało 5 osób.

    Rury chcę dać sztywne spiro, ocieplone 2cm warstwą wełny. Takie
    rozmieszczenie rur jak na rysunkach powoduje, że zostaną one prawie
    całkowicie niewidoczne (skryją się w większości za przedścianką kolankową, w
    skosach dachu i nad sufitem poddasza. Dojście do anemostatów wywiewnych w
    łazience i holu parteru zrealizuję poprzez puszczenie kanału płaskiego,
    który skryje się w wylewce poddasza. Pozostałe anemostaty parteru będą
    zrealizowane poprzez przekucie przez strop i połączenie z rurą idącą po
    podłodze poddasza.

    Co sądzicie o takim projekcie? Co poprawić?

    Pozdrawiam,
    Marcin