  • 21. Data: 2009-03-16 20:33:03
    Temat: Re: remont studni głębinowej.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 16:38:52 +0100, tornad napisał(a):

    > No dobra, troche racji, przyznaje bezstronnie, masz.
    > W koncu sama pompa niczego nie zalatwi trzeba zbudowac jakis system rur,
    > zaworow zwrotnych i dopiero to wszystko razem bedzie dzialac.

    Żadna pompa nie jest w stanie pompować wody, jeśli jest umieszczona więcej,
    niż 10 merów nad lustrem wody.

    > Jako ciekawostke podam Ci przyklad wziety z natury. Otoz naszych zylach tez
    > sa zaworki, male elastyczne klapki uniemozliwiajace cofanie sie krwi, ktora
    > dzieki nim zawsze plynie do przodu. I ta zaworki mi sie chyba nie domykaja
    > czego efektem jest nadcisnienie. Dlatego pije sobie sok z cytryny, ktory jakos
    > dziala, ze ono mi spada. I herbata z aronii pomaga. Moze Ci sie ta informacja
    > tez kiedys przydac.

    Wiesz, doucz się, skąd się bierze nadciśnienie. Jedyne 'klapki' są w sercu,
    nazywają się zastawki i nie mają nic wspólnego z nadciśnieniem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2009-03-16 21:41:13
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Żadna pompa nie jest w stanie pompować wody, jeśli jest umieszczona więcej,
    > niż 10 merów nad lustrem wody.
    Myslalem, ze rzniesz glupa. Ale teraz musze napisac, ze to co robisz to jest
    normalna dzialalnosc sabotazowa. To co tu piszemy czyta wiele osob w tym
    mlodziez. A tej jak cos zapodasz, to ona ta mlodziez zapamieta to na cale
    zycie. Wiec natychmiast prostuje te twoja madrosc, ze zadna pompa nie
    wypompuje wody, jesli jest umieszczona wiecej niz 10 metrow nad lustrem wody.
    To jest twierdzenie falszywe, bledne i wrecz sabotujace. Otoz prawda jest, ze
    pompa ssaca nie wyciagnie wody z wiekszej od 7 m. No jakas super specjal moze
    probowac z glebokosci 8 metrow i na tym jej praca sie konczy. Wiec ty sobie to
    tez zapamietaj; byc moze ktos te bzdure o 10 m ci za mlodu zaszczepil i teraz
    jak papuga to powtarzasz.

    > Wiesz, doucz się, skąd się bierze nadciśnienie. Jedyne 'klapki' są w sercu,
    > nazywają się zastawki i nie mają nic wspólnego z nadciśnieniem.

    Nie bede sie wiecej z toba przezbywal; jestes gorszy od ks Robaka, ktory w
    identyczny sposob trolluje tyle, ze na innych grupach. Moze to jaki twoj
    krewny?
    A co tyczy tych klapek to ty masz ich na pewno wiecej; nie liczyles tych na
    swoich oczetach. Zapewne nie wiesz co chodzi wiec wyjasniam, ze przed dawnymi
    wielu laty koniom po bokach oczu takie zakladano co by patrzyly tylko na
    wprost i samochodow sie nie baly.
    T.

  • 23. Data: 2009-03-16 21:48:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 22:41:13 +0100, tornad napisał(a):

> [...]
    > tez zapamietaj; byc moze ktos te bzdure o 10 m ci za mlodu zaszczepil i teraz

    Nie ktoś, a Fizyka, i nie zaszczepił, ale pokazał jak udowodnić, że to
    niemożliwe.

    > Nie bede sie wiecej z toba przezbywal; jestes gorszy od ks Robaka, ktory w
    > identyczny sposob trolluje tyle, ze na innych grupach. Moze to jaki twoj
    > krewny?

    Przepraszam, że ośmielam się nazywać Twoje bzdury po imieniu :D

    Tak, tak, oczywiście.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 24. Data: 2009-03-16 21:53:13
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    tornad wrote:
    -ciach-

    Poza
    > tym wydaje mi sie, ze wtedy jeszcze cement w Polsce (pod zaborami) nie byl
    > produkowany, chociaz juz zanany; wynalazl go Anglik, Jozef Aspenin czy cos
    > kolo tego, w roku 1824.
    Mylisz się cement juz znali rzymianie i zrobili z niego akwedukty
    zaopatrujące Rzym w wode, 2000lat temu :)
    A nawet go udoskonalili bo był wodeoszczelny.
    pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2009-03-17 00:57:03
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > zaopatrujące Rzym w wode, 2000lat temu :)
    > A nawet go udoskonalili bo był wodeoszczelny.
    Byc moze sie myle. Z historia u mnie nie za bardzo.
    Ale sprawa nie jest taka prosta jak zapewne przedstawia ja artykul w prasie,
    na podstawie ktorego autorytatywnie twierdzisz, ze sie myje. Ani tez taka
    istotna, aby o nia kruszyc kopie.
    Za mlodych lat oprocz przedmiotow ciekawych, uczono mnie bardzo nudnych jak
    laciny i historii w tym Rzymian. Zatem slyszalem a nawet obrazki akweduktow
    rzymskich ogladalem, ktorych resztki zachowaly sie do dzis. I zapewne
    przeprowadzone badania tych resztek potwierdzaja Twoja teze.
    Ale smiem twierdzic, ze material ten byl jedynie cementopodobny i zapewne
    uzyskano go przypadkowo przy wypalaniu wapienia, surowca znanego wapna
    budowlanego. Otoz wystarczylo moze aby ten kamien wapienny byl
    zanieczyszczony substancjami ilastymi a nawet normalna glina zawierajaca
    przeciez Al2O3, aby to "wapno" w zaprawie nabieralo znaczaco wiekszej od
    czystego wytrzymalosci i szczelnosci.
    Podobnie jest z tym cementem portlandzkim, ktorego wynalezienie przypisal
    sobie gosciu, z zawodu murarz o nazwisku Apspdin. Tymczasem okolo 30 lat przed
    nim znany byl wlasnie "cement rzymski" opatentowany przez Dzemsa Parkera.
    Tak, ze sprawa jest dyskusyjna czasem bywa tak, ze cos jest znane a potem
    jakis cwaniak to patentuje i nastawia piersi na ordery. No i chwala sie liczy;
    sprobuj Anglosasowi sie sprzeciwic, ze to nie oni go wynalezli, tylko
    Rzymianie to roboty u takiego nigdy nie dostaniesz. Wiem to z autopsji.
    Sa narody, ktore dbaja o swe dziedzictwo i nie daja go sobie latwo, jak czesto
    my, odbierac. Moja corka chodzila tu w Usa do szkoly gdzie dowiedziala sie, ze
    Kopernik byl Niemcem a Maria Sklodowska Francuzka... Za to obozy
    koncentracyjne chyba juz na zawsze pozostana "polskie". I co na to nasz rzad?
    Nic. wyglada na to, ze sie z tym calkowicie zgadza.
    Niezaleznie od tego podtrzymuje teze, ze w Polsce 100 lat temu co swiatlejsi o
    cemencie slyszeli ale nie sadze, zeby ktos go w workach z Anglii przemycal.
    Chociaz tez nie wiadomo. Budynek Muzeum Narodowego w Krakowie wybudowany chyba
    z 80 lat temu posadowiony byl na grubej, kilkumetrowej warstwie zageszczanego
    piasku gdyz podloze gruntowe jest w rejonie Blon bardzo slabe (namuly
    organiczne) a gmaszysko wielkie. Normalna wymiana gruntu. Nie byloby w tym nic
    dziwnego gdyby nie fakt, iz piasek ten sprowadzono wlasnie z Anglii gdyz
    projektant tak sobie zazyczyl. I mozna dyskutowac czyzby w Wisle nie bylo
    odpowiedniego piasku na wymiane gruntu, by go stakami najpierw morzem potem
    pod prad Wisla do Krakowa wozic? Ale i cement sprowadzano, zatem moze ten
    piasek przy okazji? Trudno dociec.
    Pzdr.
    Tornad

  • 26. Data: 2009-03-17 08:29:11
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Żadna pompa nie jest w stanie pompować wody, jeśli jest umieszczona
    > więcej,
    > niż 10 merów nad lustrem wody.

    Błąd w rozumowaniu
    W opisanym przypadku pompa to jest zespół - pompa z wałem poziomym i
    inżektor
    Ponieważ żadne z tych urządzeń w przypadku gdy poziom wody ustala się
    poniżej 7-8 m od osi pompy nie jest w stanie samo podciągnąć wody więc dla
    tego przypadku pompą jest pompa z wałem poziomym i inżektor podłączone dwoma
    rurami
    Jest jeszcze jeden sposób pompowania wody za pomocą sprężarki ustawionej na
    powierzchni - taki zestaw nazywa się Mamut - opisywałem kiedyś w
    Muratorze - zresztą ten inżektor tam opisywałem kilka razy - pierwszy raz
    około 85 roku.
    Na ziemiach zachodnich można spotkać jeszcze dziś pracujące podnośniki
    wody - zestawy żerdzinowe - silnik napędzający za pomocą żerdzi tłok
    umieszczony, nawet 20 m pod ziemią lecz zanurzony wodzie.
    A twój błąd polega na tym, że zdanie powinno brzmieć:
    " Żadna pompa, zasysająca nie jest w stanie pompować wody, jeśli jest
    umieszczona więcej,
    niż około 7 m merów nad lustrem wody."
    i wtedy i tylko wtedy jest to zdanie prawdziwe
    SJS

  • 27. Data: 2009-03-17 08:40:13
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Jest studnia głębinowa (około 17-20m w dół)
    > zakończona pompą ręczną; Studnia ma 30-40 lat

    sprawdź ciężarkiem na jakiej głębokości ustala sie statyczne lustro wody
    cd porad dopiero po uzyskaniu tej informacji
    SJS

  • 28. Data: 2009-03-17 09:43:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 09:29:11 +0100, SJS napisał(a):

> [...]
    > umieszczona więcej,
    > niż około 7 m merów nad lustrem wody."
    > i wtedy i tylko wtedy jest to zdanie prawdziwe

    Raczej to co napisałem to uproszczenie tego, co Ty podałeś.
    ATSD, to czemu 7 metrów?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 29. Data: 2009-03-17 12:18:50
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Raczej to co napisałem to uproszczenie tego, co Ty podałeś.
    > ATSD, to czemu 7 metrów?

    Fizyka 10 m zasysania, praktyka biorąca pod uwagę nieszczelności na tłokach
    czy wirnikach to 7 m, jak sprzęt nowy to i 8 weźmie
    SJS

  • 30. Data: 2009-03-17 18:54:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 13:18:50 +0100, SJS napisał(a):

    > Fizyka 10 m zasysania, praktyka biorąca pod uwagę nieszczelności na tłokach
    > czy wirnikach to 7 m, jak sprzęt nowy to i 8 weźmie

    W sumie, to przy pompie wirnikowej, byleby zawór zwrotny nie puszczał, to
    10m powinno wystarczyć. Inna sprawa, że wydajność drastycznie spadnie.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356