  • 11. Data: 2009-03-16 07:42:50
    Temat: Re: remont studni głębinowej.
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    tornad pisze:
    > Nie, pompa stoi w piwnicy, ona jedna rura pcha wode do studni a woda wychodzi
    > na powierzchnie druga rura. Tej wody w drugiej rurze jest o wiele wiecej niz
    > ilosc wody wepchanej i ona ma jeszcze kilka atmosfer cisnienia. Tak, ze nie
    > jest to takie proste jakby sie zdawalo.

    To mozliwe, choc nie slyszalem o takim rozwiazaniu.
    Jakby nie bylo - z takiej glebokosci wode mozna
    tylko tloczyc z dolu, nie zasysac z góry (cisnienie
    rozerwie slup wody zanim dociagniemy go na góre).

    Wracajac do sedna - jesli tylko w otwór da sie zmiescic
    najmniejsza pompe membranowa (na Wschodzie mamy bialoruskie
    po kilkadziesiat zl) to zadbac o dlugi kabel, uwiazac ja
    na dlugim sznurku i ostroznie poprzeciagac po calej
    studni, pouderzac o dno caly czas pompujac. Potem
    przez dzien czy dwa odlewac wode. Bedzie miodzio.

    Pompa membranowa koniecznie, bo tania i nie boi sie piasku.

    No ale otwór musi byc na tyle szeroki, by pompa wlazla...

    pozdro
    --
    A S

  • 12. Data: 2009-03-16 10:35:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 01:41:43 +0100, tornad napisał(a):

> [...]
    > ilosc wody wepchanej i ona ma jeszcze kilka atmosfer cisnienia. Tak, ze nie

    Pompa jest pod lustrem wody. To, że druga, która dostarcza tej pierwszej
    czynnika roboczego jest gdzie indziej, to niczego nie zmienia.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2009-03-16 10:38:03
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > jasne
    > studnia, dziadek i 60m w głąb
    > jeszcze powiedz ze z kręgów betonowych zrobiona

    > michal

    Widzisz, ubolewam nad tym, ze poziom tej i nie tylko tej grupy znaczaco upada
    dzieki takim jak Ty niedowiarkom, przesmiewcom czy tez osobnikom
    wszystkonajlepiejwiedzacym. I tak mam szczescie, ze mnie wzorem np. Krzemo,
    czy innego agenta, nie zwyzywales. A ja jestem normalnym tyle, ze moze o nieco
    ponadprzecietnej wiedzy i to interdyscyplinarnej osobnikiem, ktory wie co
    pisze i ta wiedza chce sie zupelnie bezinteresownie z Rodakami podzielic, aby
    cos po sobie, chociaz w tej formie pozostawic.
    Otoz wyobraz sobie, ze zarowno ja, jak i moj dziadek i pradziad pochodzimy z
    Podkarpacia czyli kolebki przemyslu naftowego na swiecie. Moze wydac Ci sie to
    nieprawdopodobne ale wlasnie tu, scislej w Bobrce kolo Krosna powstaly
    pierwsze na swiecie szyby naftowe, o ktorych Jankesom i innym Szekjom sie
    jeszcze nie snilo. Z tego rejonu pochodzi rowniez "niejaki" I. Lukasiewicz,
    lwowski aptekarz, ktory rope z Bobrki, rowniez jako pierwszy na swiecie
    przedestylowal i jeszcze dla zgrywy lampe naftowa wynalazl, przy oswietleniu
    ktorej przeprowadzono pierwsza na swiecie operacje hirurgiczna, wlasnie we
    Lwowie. Tego zapewne w szkolach zreformowanych na wzor hamerykanski tym razem,
    chyba nie ucza skoro nie kojarzysz.
    Otoz wydaje mi sie, ze skoro juz te ponad 150 lat temu, glebokie na kilkaset
    metrow dziury w ziemi wiercono i jakos z nich rope pompowano, to wywiercenie
    studni na te 100 m nie bylo problemem. Akurat to jest bardzo prawdopodobne,
    gdyz ta studnia mojego dziadka zlokalizowana jest w odleglosci 3-4 km od
    innego "zaglebia" naftowego - konkretnie w Weglowce, rowniez kolo Krosna.
    Zapewne "chlopcy" przyjechali i za dwa tuczniki i antalek wodki te studnie
    dziadkowi wywiercili i zapewne jeszcze te pompe ze "skorzanym tlokiem"
    przerobiona zapewne z pompy naftowej, mu zainstalowali.
    Z kregow betonowych studni wierconej w skale (piaskowiec) raczej sie nie
    wykonuje chociazby dlatego, ze byloby to nieekonomiczne i nieslychanie trudne;
    koszty wykonania takiej studni rosna do kwadratu jej glebokosci. Musialby
    wtedy moj dziadek odstwic tych tucznikow z pol kopy a na to byl za bidny. Poza
    tym wydaje mi sie, ze wtedy jeszcze cement w Polsce (pod zaborami) nie byl
    produkowany, chociaz juz zanany; wynalazl go Anglik, Jozef Aspenin czy cos
    kolo tego, w roku 1824.
    Troche pokory i szacunku nie tylko dla naszych przodkow ale i ludzi nam
    wspolczesnych, nie zawadzi.
    Pzdr.
    Tornad

  • 14. Data: 2009-03-16 10:48:18
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Pompa jest pod lustrem wody. To, że druga, która dostarcza tej pierwszej
    > czynnika roboczego jest gdzie indziej, to niczego nie zmienia.

> [...]

    Nie, tam nie ma zadnej drugiej pompy, ponizej lustra wody jest tylko
    osiatkowana ssawka przez ktora woda jest zasysana do obiegu.
    Kombinuj dalej.
    Moze jednak lepiej przyznac sie do tego, ze nie masz o tym zielonego pojecia i
    zapytac jak to dziala. Co prawda Tobie, najlepiejwszystkowiedzacemu trudno
    bedzie sie przyznac, ze tego nie wiesz ale postaram Ci sie to wytlumaczyc
    lopatologicznie, na pewno zrozumiesz.

  • 15. Data: 2009-03-16 11:14:52
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    tornad pisze:

    > widzialem.
    > dziadka
    > zamachowymi
    > grubym
    > zerdz,

    jeśli to co mówisz jest prawdą to szacuneczek

    ale dla mnie to troche z archiwum X
    60m studia i ręczna pompa
    nie mówie ze jest to niemozliwe.

    michal

  • 16. Data: 2009-03-16 12:36:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 11:48:18 +0100, tornad napisał(a):

    > Nie, tam nie ma zadnej drugiej pompy, ponizej lustra wody jest tylko
    > osiatkowana ssawka przez ktora woda jest zasysana do obiegu.

    Wiesz, to, że urządzenie nie posiadające żadnej części ruchomej nie
    oznacza, że nie jest pompą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 17. Data: 2009-03-16 13:48:29
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Wiesz, to, że urządzenie nie posiadające żadnej części ruchomej nie
    > oznacza, że nie jest pompą.

    >     ___________ (R)
    >    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    >  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    > _______/ /_     GG: 3524356
    > ___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

    No rzeczywiscie nie pomyslalem o tym. Tzn. Twoim zdaniem kazda rura, ktora
    oczywiscie nie peka, a ktora plynie woda to tez pompa. No i rurka kapilarna, w
    ktorej sie woda podnosi, to tez pompa. I koreks, w ktorym ja swego czasu tez
    wywolywalem slajdy, to oczywiscie tez pompa...
    Wiesz, nie probowalem ale jak bym poszedl do "plombera" i poprosil o pompe do
    wody, ktora nie ma czesci ruchomych, to by sobie zapewne na czole slimaki
    zaczal rysowac.
    Bylby z ciebie dobry wyznawca teorii Eisteina, on by ci to wytlumacvzyl, ze
    woda stoi a tylko rura sie porusza z predkoscia zalezna od jej srednicy,
    zakrzywienia, zakrzywienia przestrzeni, dylatacji czasu i ze sie przy tym
    jeszcze relatywistycznie skraca i innych takich pierdul.
    Uwazam, ze Twoje jakze cenne uwagi w zadnym stopniu nie wnosza do tej dyskusji
    niczego wartosciowego a wrecz ja zasmiecaja. Ludzie maja konkretne problemy,
    pytania, ktore lepiej lub gorzej ale jakos poszerzaja wiedze a Ty sie lubujesz
    w rebusach i krytyce wypowiedzi osob, ktore cos ciekawego wnosza. Jaki masz w
    tym cel pozostaje to dla mnie rowniez zagadka.
    Wez sie lepiej zajmij tymi swoimi slajdami Adasiu i nie zawracaj glowy.
    Pzdr.
    Tornad

  • 18. Data: 2009-03-16 14:11:59
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    >. Pompy te maja tlok zanurzony w wodzie, na dole i cala
    >
    > jeśli to co mówisz jest prawdą to szacuneczek

> [...]

    Jest to mozliwe i od lat stosowane. Caly proces pompowania polega na unoszeniu
    i opuszczaniu rury wypelnionej woda. Powiedzmy, ze rura ma grubosc 1 cala i
    jej metr wazy pol kilograma zatem rura 60 metrowa bedzie wazyc 30 kg. Do tego
    dochodzi ciezar wody w niej, drugie 30 kg. Potem opory tarcia tloka, przeplywu
    itp. szacujmy na razem nawet na 100 kg. Amplituda tego ruchu jest rzedu 15 cm.
    Oczywiscie recznie, bezposrednio, nie dalby rady tego podnoscic nawet atleta
    ale sa do tego uklady dzwigniowe. Ramie tej "wajhy", ktora sie kiwa, wynosi
    powiedzmy metr, zatem nastepuje przelozenie sily rzedu 1 do kilku, dlatego nie
    musisz machac z sila 100 kg lecz tylko kilku, gora kilkunastu kg a to da rade
    nawet baba.
    Pzdr.

  • 19. Data: 2009-03-16 14:19:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 14:48:29 +0100, tornad napisał(a):

> [...]
    > ktorej sie woda podnosi, to tez pompa. I koreks, w ktorym ja swego czasu tez
    > wywolywalem slajdy, to oczywiscie tez pompa...

    Widzisz, pompa hydrodynamiszna, tak samo jak inżektor i kilka innych
    wynalazków to jednak pompy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2009-03-16 15:38:52
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Widzisz, pompa hydrodynamiszna, tak samo jak inżektor i kilka innych
    > wynalazków to jednak pompy.

    >     ___________ (R)
    >    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688

    No dobra, troche racji, przyznaje bezstronnie, masz.
    W koncu sama pompa niczego nie zalatwi trzeba zbudowac jakis system rur,
    zaworow zwrotnych i dopiero to wszystko razem bedzie dzialac.
    Jako ciekawostke podam Ci przyklad wziety z natury. Otoz naszych zylach tez
    sa zaworki, male elastyczne klapki uniemozliwiajace cofanie sie krwi, ktora
    dzieki nim zawsze plynie do przodu. I ta zaworki mi sie chyba nie domykaja
    czego efektem jest nadcisnienie. Dlatego pije sobie sok z cytryny, ktory jakos
    dziala, ze ono mi spada. I herbata z aronii pomaga. Moze Ci sie ta informacja
    tez kiedys przydac.
    Pzdr.
    Tornad