  • 21. Data: 2013-11-15 03:29:19
    Temat: Re: rozmowy działkowców
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-11-14 20:48, zbigi pisze:

    > No... Jak to nalewkę ;)
    > Czyli wsypujemy do słoja owoce, dosypujemy trochę cukru i zalewamy
    > bimbrem. Albo mieszanką spirtu i wódki - tak, aby moc była około 65%.

    Smol poprawka - bez cukru ;)

    --
    M.

  • 22. Data: 2013-11-15 05:41:43
    Temat: Odp: rozmowy działkowców
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "MK" cafe pisze:

    > Smol poprawka - bez cukru ;)

    Uprość proces - olej owoce ;-)

    Pozdrawiam Johnny

  • 23. Data: 2013-11-15 08:56:06
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2013-11-13 22:48, k...@o...pl pisze:
    ... nie wiem czy jeszcze raz ją zrobię, zwłaszcza, że nalewka z pigwy
    wydaje mi się najlepsza. No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę
    lub pigwowca u siebie?

    > kiwiko

    Zapewne pigwowca a nie pigwę masz na myśli bo pigwowce dają dużo soku
    a pigwy to raczej tylko na dżemy, galaretki czy pieczone .

    Jeżeli chodzi o sok z pigwowca to co roku robimy kilkadziesiąt litrów
    soku , który jednak zużywamy nie na nalewki ale jako dodatek do herbaty

    Jeżeli chodzi o pigwy uprawiam w gruncie już 8 odmian a w tym roku
    mam dwie kolejne i mogą to być hiciory bo nie tylko przez naukowców ale
    na ukraińskich forach ogrodniczych są wymieniane w trójce najlepszych
    odmian do uprawy w chłodniejszych rejonach .

    U nas w Polsce, w rejestrze jest tylko kilka odmian i tyle sie
    ewentualnie odmian spotyka w ogrodach.
    Na Ukrainie natomiast sklasyfikowanych w rejestrach oraz w uprawie jest
    prawie dwie setki odmian.

    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

  • 24. Data: 2013-11-15 09:00:20
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2013-11-14 20:46, zbigi pisze:
    I ja sobie posadziłem kilka ze 3...4
    > lata temu. Ino nie chcą skubańce ruszyć z miejsca - myślę, że te, które
    > już na wsi rosną, to przyjęły się i rozrosły jeszcze wtedy, gdy było w
    > miarę mokro.
    > A teraz nie dość, że ziemia licha (piaski), to jeszcze od ~30 lat susza
    > na skutek działania leja depresyjnego odkrywki.
    :)
    Pigwowce długo odchorowują przesadzanie z opcji kopanej z gruntu
    a gdy jeszcze trafią do piasków i mają wody tyle co popada to latami
    mogą stać w miejscu
    :)

  • 25. Data: 2013-11-15 09:07:16
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2013-11-14 22:46, Krycha pisze:

    > Tak posadziłam, a właściwie posiałam.
    > Pigwa zaczęła owocować, ale nie wiem czemu owoce zaczynają spadać z
    > drzewa jeszcze niedojrzałe.
    > Może nie odpowiada jej sąsiedztwo orzecha włoskiego.
    > Nalewka z samej pigwy nie jest tak dobra jak w towarzystwie owoców
    > pigwowca.
    :)
    Pigwa wymaga gleby żyznej,wilgotnej oraz lepiej się czuje w lekko
    kwaśnej a stanowisko powinno być słoncze i zaciszne
    Jeżeli drzewko zakwita, wiąże owoce ale później je gubi to ewidentnie ma
    zbyt sucho.

    Nie szkoda Tobie miejsca w ogrodzie na uprawę kundelków?
    Dzikie pigwy zawsze mają mniejsze i gorsze w smaku owoce niż odmiany
    wyselekcjonowane.

  • 26. Data: 2013-11-15 09:29:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tadeusz Smal napisał:

    > Pigwowce długo odchorowują przesadzanie z opcji kopanej z gruntu
    > a gdy jeszcze trafią do piasków i mają wody tyle co popada to latami
    > mogą stać w miejscu

    No i bardzo dobrze, że stoją. Jeszcze tego brakowało, żeby człowiek
    musiał szukać jakiegoś krzaka po całym ogrodzie!

    Jarek

    --
    "Trzeba wreszcie coś postanowić,
    trzeba ludzkiej położyć kres zachłanności."

  • 27. Data: 2013-11-16 03:04:30
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-11-15 05:41, Johnny pisze:

    > Uprość proces - olej owoce ;-)

    Ale poprawka była na poważnie - czeremchówke robię tylko z owoców i
    gorzały 70% :)

    --
    M.

  • 28. Data: 2013-11-16 08:24:07
    Od: k...@o...pl

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 00:04:53 UTC+1 użytkownik Marek K napisał:
> [...]
    piękny kolor, moc, ale pierwsze wrażenie jest nieciekawe. A miało być tak pięknie...
> [...]
    >

    > W przypadku aronii niezbędne jest przemrożenie owoców przed zalaniem
    >
    > spirytusem. Usuwa to charakterystyczną goryczkę.

    przemroziłam, ale owoce są i tak niejadalne

    > A za najlepszą uważam nalewkę z czermechy ;)
    jeszcze takiej nie robiłam ;)

    kiwiko

  • 29. Data: 2013-11-16 08:48:33
    Od: k...@o...pl

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 08:56:06 UTC+1 użytkownik Tadeusz Smal napisał:
> [...]
    >

    > Zapewne pigwowca a nie pigwę masz na myśli bo pigwowce dają dużo soku
    >
    > a pigwy to raczej tylko na dżemy, galaretki czy pieczone .

    No, nie znam się bardzo, ale nalewkę zrobiłam z pigwy. Dziwiłam się tylko, że nawet
    czary z przetrzymaniem jej w lodówce, nie dały mi tej niesamowitej ilości soku o
    ktorej słyszałam

    > Jeżeli chodzi o sok z pigwowca to co roku robimy kilkadziesiąt litrów
    >
    > soku , który jednak zużywamy nie na nalewki ale jako dodatek do herbaty

    gdybym miała takie ilości też bym sobie zrobiła soku do herbaty ;)

> [...]
    >
    > na ukraińskich forach ogrodniczych są wymieniane w trójce najlepszych
    >
    > odmian do uprawy w chłodniejszych rejonach .

    a ja mam działkę, gdzie chciałabym posadzić pigwę i pigwowca, i żurawinę, i jeszcze
    coś, tylko, że nie ma tam żyżnej i urodzajnej gleby, więc może to się wcale nie uda
    ;(

    > U nas w Polsce, w rejestrze jest tylko kilka odmian i tyle sie
    >
    > ewentualnie odmian spotyka w ogrodach.
    >
    > Na Ukrainie natomiast sklasyfikowanych w rejestrach oraz w uprawie jest
    >
    > prawie dwie setki odmian.

    :)

    kiwiko

  • 30. Data: 2013-11-16 10:00:08
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > .
    > ... nalewkę zrobiłam z pigwy. Dziwiłam się
    > tylko, że nawet czary z przetrzymaniem jej w lodówce, nie dały mi tej
    > niesamowitej ilości soku o ktorej słyszałam

    Hejka. A skąd niby ma się brać ten sok. Z twardej, skórzastej owocni?
    Pozdrawiam soczyście Ja...cki